Ελλείψει κονδυλίων αλλά και χρόνου, τα βιβλία των μαθητών θα παραμείνουν τα ίδια, ενώ ακόμα και για τη νέα προσθήκη της Κοινωνιολογίας επιστρατεύονται παλαιότερα βιβλία, απλά για να έχουν στα χέρια τους ένα εγχειρίδιο οι μαθητές.
Η πρόταση που δημοσιοποίησε χθες το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προβλέπει τα νέα προγράμματα σπουδών στα 10 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (σ.σ.: 4 ανά ομάδα προσανατολισμού). Παλιά εγχειρίδια, συρραφή βιβλίων και κεφαλαίων και ενδεικτικές δραστηριότητες με αφορμή τη γεωμετρική αύξηση των ωρών διδασκαλίας (σ.σ.: σε κάποιες περιπτώσεις τριπλασιάζεται ο χρόνος) είναι τα χαρακτηριστικά της πρότασης, που αποτελεί μεταβατικό στάδιο έως τη συγγραφή νέων εγχειριδίων.
Οι αλλαγές στα 10 μαθήματα
Στα θετικά μαθήματα έχει εστιάσει η πρόταση του ΙΕΠ με αρκετές προσθήκες, που όμως χαρακτηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς αναγκαίες. Στα υπόλοιπα δεν παρατηρούνται μεγάλες μεταβολές στην ύλη και είναι κοινή παραδοχή των καθηγητών ότι η αύξηση σε κεφάλαια είναι πολύ μικρή αναλογικά με την αύξηση των ωρών.
Μάλιστα το επόμενο διάστημα αναμένονται οι προτάσεις του και για τη Β’ Λυκείου, στις οποίες θα γίνουν αντίστοιχες προσθήκες για την ομαλή συνέχεια της διδασκαλίας των μαθητών.
Ποιες είναι οι αλλαγές:
-Στα θεωρητικά μαθήματα δεν παρατηρείται αύξηση κεφαλαίων. Μόνο στη Νεοελληνική Γλώσσα εμπλουτίζονται μέσω σημειώσεων τα ήδη υπάρχοντα κεφάλαια.
-Στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης προστίθεται η ύλη του βιβλίου Μαθηματικών Γενικής Παιδείας: στατιστική, πιθανότητες και συνδυαστική.
-Στη Φυσική προστίθεται τα μαγνητικά πεδία, τα εναλλασσόμενα ρεύματα και οι ηλεκτρικές ταλαντώσεις.
-Στη Βιολογία προστίθεται κεφάλαιο για την Εξέλιξη.
Εξάρχεια: Προφυλακίστηκε ο 33χρονος Παλαιστίνιος για την επίθεση με λοστό σε βάρος της 29χρονης
-Στη Χημεία έχουν γίνει πολλές προσθέσεις ενοτήτων, καθώς και ολόκληρο το κεφάλαιο της θερμοχημείας.
-Στην Κοινωνιολογία, η οποία αποτελεί καινούρια προσθήκη στη Γ’ Λυκείου, αντικαθιστώντας τα Λατινικά, εκτός του βιβλίου, το οποίο είναι παλαιότερη έκδοση, θα δοθεί στους μαθητές επιπλέον υλικό. Στόχος είναι να καλυφθεί το «χρονικό χάσμα» μεταξύ της παλιάς έκδοσης του βιβλίου και της σύγχρονης πραγματικότητας, κατά τη διδασκαλία του μαθήματος.
Άγνωστη ακόμα η εξεταστέα ύλη
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του ΙΕΠ έχει ήδη πάρει την έγκριση του υπουργείου Παιδείας, όμως τα κεφάλαια που παρατίθενται δεν θα είναι και η τελική επιλογή του υπουργείου Παιδείας.
Στο δελτίο Τύπου το ΙΕΠ κάνει λόγο για «προσεκτική και λελογισμένη αύξηση της ύλης», όμως τον τελικό λόγο τον έχει η πολιτική ηγεσία, με κύκλους του υπουργείου να σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι από την τελική πρόταση θα γίνει περικοπή κεφαλαίων σε κάποια μαθήματα, ώστε να μην αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό η ύλη. Αυτό άλλωστε αποτελεί και «πολιτική» απόφαση του υπουργού Παιδείας που μέχρι στιγμής έχει επιλέξει την τακτική της «ελάφρυνσης» στα μαθητικά «βάρη», συνοδευόμενη από σκληρή κριτική από την αντιπολίτευση για τις επιλογές του.
Επικρίσεις, ακόμα και προτροπές να ακυρώσει τη «μεταρρύθμισή» του στη Γ’ Λυκείου έχει δεχθεί ο Κώστας Γαβρόγλου -και όχι άδικα- λόγω της εντυπωσιακής καθυστέρησης στη θέσπιση των αλλαγών στο Λύκειο αλλά και στο νέο εισαγωγικό σύστημα.
Είναι άξιον απορίας ότι η πρόταση του ΙΕΠ βασίζεται πάνω σε ένα προσχέδιο (!) της πολιτικής ηγεσίας, το οποίο είχε παρουσιαστεί ήδη από τις 3 Σεπτεμβρίου του 2018, καθώς ακόμα δεν υπάρχει όχι μόνο νόμος, ούτε προτεινόμενο νομοσχέδιο.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο, με την ψήφισή του να χρονολογείται στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απρίλη.
Στο συνολικό καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα της νέας Γ’ Λυκείου θα διατίθεται και μία ώρα «φροντιστηριακού» χαρακτήρα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]