Δύο μέρες μετά τα σοβαρά επεισόδια τη Δευτέρα στη Λέσβο και ενώ ουδείς γνωρίζει πού και πώς θα προκύψει η επόμενη κορύφωση της έντασης, τα μηνύματα από τα διαφορετικά αρμόδια κέντρα που λειτουργούν στην κυβέρνηση παραμένουν αδικαιολογήτως ετερόκλητα, καθώς κινούνται ανάμεσα στην πολυγλωσσία Δρίτσα-Τόσκα και στην πλήρη αφωνία Μουζάλα. Ο υποτιθέμενος «μαέστρος» και πρωθυπουργός Α. Τσίπρας μπορεί από του βήματος του ΟΗΕ να χαρακτήρισε τη «μεγάλη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών» ως «παγκόσμια πρόκληση» που απαιτεί συλλογική διαχείριση, αλλά στο εσωτερικό της χώρας χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να αποφασίσει να λύσει έναν από τους πολλούς «κόμπους» που είχαν δημιουργηθεί στο σύστημα διαχείρισης, δηλαδή τη διένεξη ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλα και τον -παραιτηθέντα πλέον- γενικό γραμματέα Υποδοχής Οδ. Βουδούρη.
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ: Οι κυβερνώντες δεν κατάφεραν καν να συνεννοηθούν χθες για το μέγεθος των καταστροφών που προκάλεσε η εξέγερση στη Μόρια της Λέσβου, το μεγαλύτερο hotspot στην Ελλάδα, το οποίο πέρυσι επισκέπτονταν ως «πρότυπο» οι ξένοι αξιωματούχοι. Από το υπουργείο του κ. Μουζάλα, ο οποίος λείπει για μια εβδομάδα στις ΗΠΑ, δινόταν η αίσθηση ότι είχαν καεί 1-2 οικίσκοι και η δομή παραμένει λειτουργική κατά 100%, ενώ το 80% των διαμενόντων έχει επιστρέψει. Ακολουθήθηκε, δηλαδή, η τακτική Μουζάλα που πρόσφατα περηφανευόταν ότι μπορεί να έχουμε προβλήματα αλλά αποφύγαμε εξεγέρσεις τύπου Καλαί. Την ίδια εικόνα μετέδιδε και η εκπρόσωπος της Κομισιόν Ν. Μπερτό, που μιλούσε για «κατάσταση που είναι υπό έλεγχο», ενώ «οι περισσότεροι από τους μετανάστες έχουν επιστρέψει».
Κίνηση τώρα: Νέο κύμα εκδρομέων - «Μπούκωσε» η Αττική Οδός, μεγάλες καθυστερήσεις
Την ίδια ώρα όμως με δηλώσεις τους οι αρμόδιοι επί της Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας και επί της Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκας συζητούσαν δημοσίως για το ενδεχόμενο να μισθωθεί πλοίο που θα φιλοξενήσει μέρος των προσφύγων λόγω των καταστροφών στη Μόρια. Και ενώ το υπουργείο Μουζάλα σχολίαζε πως δεν είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο (κάποιοι μιλούν μάλιστα για ρίσκο καθώς σε ένα πλωτό μέσο οι συνθήκες εγκλωβισμού μπορεί να είναι ακόμη εντονότερες), ο κ. Δρίτσας δημοσιοποιούσε την προκήρυξη για πλοίο που θα χωρά 1.000 άτομα και θα κοστίσει 37.400 ευρώ την ημέρα (επί 60 ημέρες 2.244.000) μετά την πυρκαγιά από την οποία «καταστράφηκαν 50 σκηνές, τρία κοντέινερ, είδη ιματισμού, δέντρα» με συνέπεια «4.000 άνθρωποι να έχουν έκτακτη, άμεση, απρόβλεπτη και εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη φιλοξενίας, σίτισης και ενδεχομένως μεταφοράς». Σε πρωινή ραδιοφωνική συνέντευξη, εξάλλου, ο κ. Τόσκας μιλούσε για καταστροφή «100 σκηνών και 60 μικρότερων»…
ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου