Ο διαγωνισμός που έγινε έδωσε δύο άδειες σε κανάλια που ήδη λειτουργούν, ωστόσο οι συγκεκριμένοι επιχειρηματίες καλούνται να πληρώσουν, σχετικά σύντομα, ένα μεγάλο ποσό στο ελληνικό δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση οι δύο συγκεκριμένοι καναλάρχες, του ΑΝΤ1 και του ΣΚΑΪ, είναι έτοιμοι και με στημένους τηλεοπτικούς σταθμούς προκειμένου να προχωρήσουν στην επόμενη μέρα.
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν δύο νέοι καναλάρχες, οι οποίοι έχουν άδεια, αλλά δεν έχουν κανάλι. Και το μεγάλο ερώτημα είναι αν μπορεί να στηθεί και να είναι έτοιμος ένας τηλεοπτικός σταθμός μέσα σε 90 μέρες. Σε κάθε περίπτωση ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Βλαδίμηρος Καλογρίτσας καλούνται να κινηθούν με μεγάλη ταχύτητα, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τη συνεργασία τους με την τρίτη κατηγορία των καναλαρχών που έβγαλε ο διαγωνισμός. Δηλαδή των επιχειρηματιών που έχουν κανάλι, αλλά δεν έχουν άδεια.
Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται ο Δημήτρης Κοντομηνάς και η οικογένεια Βαρδινογιάννη. Διαθέτουν ισχυρούς τηλεοπτικούς σταθμούς, όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και το προσωπικό και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τις επαφές με όσους έχουν άδεια μπροστά ή πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.
Ποιοι θα καθίσουν τελικά στο ίδιο τραπέζι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, καθώς οι περισσότεροι επιχειρηματίες είναι ακόμη έντονα επηρεασμένοι από την πρωτόγνωρη διαγωνιστική διαδικασία που δημιούργησε εχθρικό περιβάλλον ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Ωστόσο μόλις τα πνεύματα ηρεμήσουν θα φανούν και οι συνεργασίες. Μάλιστα κάποιες πληροφορίες λένε ότι στο παιχνίδι θα μπει και ο Φίλιππος Βρυώνης του Ε.
Από τη διαμόρφωση του νέου τοπίου είναι ξεκάθαρο ότι ο ΣΚΑΪ και ο ΑΝΤ1 βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, αφού μπαίνουν στην «κούρσα» με έτοιμα τα κανάλια τους χωρίς να χρειάζονται επενδύσεις και εξοπλισμό τουλάχιστον άμεσα. Σε ακόμη καλύτερη θέση είναι ο ΣΚΑΪ που έδωσε και τα λιγότερα χρήματα (43,6 εκατ. ευρώ) για να πάρει την άδεια. Αντίθετα οι νέοι καναλάρχες θα πρέπει να πληρώσουν για να αγοράσουν εξοπλισμό ή να συνεργαστούν με όσους διαθέτουν ήδη κανάλια…
Τι θα δείχνουν νέα και παλιά κανάλια
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Σύμφωνα με την προκήρυξη δημοπρασίας για τη χορήγηση των τεσσάρων αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας (high definition), το πρόγραμμα των σταθμών θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω:
α. τρία καθημερινά τακτά πρωτότυπα δελτία ειδήσεων συνολικής ημερήσιας διάρκειας τουλάχιστον ενενήντα (90) λεπτών.
β. εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου, όπως ενδεικτικά ιστορικές εκπομπές, εκπομπές για την ελληνική γλώσσα, εκπομπές για το βιβλίο, το θέατρο, το κινηματογράφο, τη μουσική, τις εικαστικές τέχνες κλπ, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δέκα (10) ωρών μηνιαίως
γ. τέσσερις τουλάχιστον κατηγορίες εκπομπών, συνολικής μηνιαίας διάρκειας καθεμίας εξ αυτών τουλάχιστον δέκα (10) ωρών, από τις εξής κατωτέρω:
Ενημερωτικές
Ποικίλης ύλης
Ελαφράς ψυχαγωγίας (τηλεπαιχνίδια, θεάματα, εκδηλώσεις κ.λ.π.)
Ελληνικές σειρές
Ξένες σειρές
Παιδικές εκπομπές
Ντοκιμαντέρ
Εκπομπές αθλητικού περιεχομένου
δ. ευρωπαϊκά έργα και ανεξάρτητες παραγωγές σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 17 και 18 του π.δ. 109/2010.
ε. δελτία ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα
στ. εκπομπές (όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 8 παρ. 2 περ. β του ν. 4339/2015) με ταυτόχρονη αναγραφή υποτίτλων στην ελληνική γλώσσα.
Για κάθε εκπομπή που περιλαμβάνεται στο ημερήσιο πρόγραμμα καταγράφεται η κατηγορία στην οποία εμπίπτει (κατά τα ως άνω οριζόμενα), η διάρκεια και η περιοδικότητα προβολής της. Ζητούμενο για τον έλεγχο των παραπάνω, είναι φυσικά να συσταθεί το ΕΣΡ και να οριστεί η κεφαλή του, κάτι που εκκρεμεί κατόπιν αδυναμίας συναίνεσης των κομμάτων. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το ζήτημα του ΕΣΡ θα λυθεί μέσα στις επόμενες ημέρες.