Το γεγονός, δε, ότι έχει περάσει ένα εύλογο διάστημα για να προσαρμοστεί το κοινό στο νέο σύστημα και τα προβλήματα παραμένουν δημιουργεί ερωτήματα τόσο στους πολίτες όσο και στους εργαζόμενους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Σύμφωνα με τα όσα είπαν στον Ελεύθερο Τύπο άτομα τα οποία δικαιούνται ελεύθερη είσοδο λόγω ιδιότητας (π.χ. άνεργοι) και έχουν αιτηθεί διαδικτυακά την αντίστοιχη κάρτα από τον Ιανουάριο, δεν την έχουν ακόμα παραλάβει. Αποτέλεσμα αυτού είναι να σπεύδουν με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στα εκδοτήρια, προκείμενου να την προμηθευτούν.
Στα… πράσα
Το αιφνιδιαστικό κλείσιμο όλων των θυρών (και των πυλών για τα ΑμεΑ) που πραγματοποίησε την Παρασκευή στους σταθμούς «Αγία Μαρίνα» και «Ακρόπολη» ο ΟΑΣΑ προκάλεσε… μπάχαλο. Οσοι πολίτες ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες έπρεπε να βρουν τους υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ και να τους δείξουν τα επίσημα έγγραφα που πιστοποιούν την ομάδα στην οποία ανήκουν, για να τους ανοίξουν τις πύλες. Μάλιστα, υπήρξαν και πολλοί επιβάτες οι οποίοι πιάστηκαν στα πράσα αφού μετακινούνται χωρίς να επικυρώσουν το εισιτήριό τους και έτσι, κατά την έξοδο, οι θύρες δεν το αναγνώριζαν διότι δεν φαινόταν στο σύστημα ότι είχε πραγματοποιηθεί είσοδος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχουν κατεβεί οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Για τη γραμμή 1, δηλαδή τον ΗΣΑΠ, μέχρι στιγμής έχουν πέσει σε 4 (Ταύρος, Αγιος Νικόλαος, Μαρούσι και ΚΑΤ), ωστόσο παραμένει άγνωστο πότε θα είναι εφικτό να ολοκληρωθεί το σταδιακό κλείσιμο στις μπάρες εισόδου – εξόδου.
Σημειώνεται πως για να συμβεί αυτό είναι απαραίτητο να έχουν τοποθετήσει τον έλεγχο πυρανίχνευσης, με τον οποίο θα ανοίγουν οι θύρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Από πλευράς του ο ΟΑΣΑ, για να εξομαλύνει την κατάσταση, έχει προμηθεύσει με περισσότερα από 100 POS 38 σταθμούς, ούτως ώστε οι επιβάτες να μη χρειάζεται να περιμένουν στα μηχανήματα για να επαναφορτίσουν την κάρτα τους.
ΑΑΔΕ: Εσωτερική έρευνα για τον εμπλεκόμενο υπάλληλο σε κύκλωμα λαθρεμπορίας ποτών διέταξε ο Πιτσιλής
Στο ίδιο πλαίσιο, έχει δημιουργήσει και την αντίστοιχη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, όπου ο χρήστης μπορεί να κάνει τις συναλλαγές του με αυτό τον τρόπο.
Οπως έχει κάνει ήδη γνωστό ο Οργανισμός, αναμένεται να αναβαθμιστούν τα μηχανήματα της προηγούμενης γενιάς (αυτά που επικύρωναν το χάρτινο εισιτήριο) για να μη χρειάζεται οι επιβάτες να περιμένουν για ώρα στις ουρές ή να πηγαίνουν σε κεντρικούς σταθμούς για να εκδώσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο και κάρτα.
Αύξηση εσόδων
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 700.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 70% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορούν κόμιστρα μίας διαδρομής.
Οι άνεργοι και τα ΑμεΑ έχουν ξεπεράσει τις 140.000 αιτήσεις.
Τα έσοδα του Μαρτίου ήταν κατά 17% αυξημένα, ενώ, όπως υπολογίζεται, θα παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο και για τον Απρίλιο.
Παράλληλα, οι επιβάτες που μετακινούνται περισσότερο με λεωφορεία και τρόλεϊ μπορούν να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε 1.005 σημεία, τα οποία είναι ως επί το πλείστον περίπτερα και μίνι μάρκετ. Ο Οργανισμός, σε κάθε περίπτωση, συνιστά να μην πετούν οι πολίτες τα εισιτήρια αλλά να τα επαναφορτίζουν.
Μαρίνα Ξυπνητού
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]