Η κίνηση λοιπόν που έχει προκαλέσει την αντίδραση των επαγγελματιών του τουρισμού είναι ο νόμος 4504/2017 που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 29 Νοεμβρίου 2017.
Σύμφωνα με τον νόμο αυτόν, απαγορεύεται πλέον η επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, από επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με κοινοτική σημαία (πλην της ελληνικής) και σημαία τρίτων χωρών.
Συγκεκριμένα όπως φαίνεται στο άρθρο 136, το οποίο δεν τέθηκε σε διαβούλευση, «η εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης από επαγγελματικό πλοίο αναψυχής με σημαία κράτους–μέλους Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. ή σημαίας εκτός της Ε.Ε. επιτρέπεται, μόνο όταν ο τόπος επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών του πλοίου αναψυχής βρίσκεται στην αλλοδαπή. Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα πλοία αυτά δεν αναγνωρίζονται στην ελληνική επικράτεια ως επαγγελματικά πλοία αναψυχής αλλά ως ιδιωτικά και υποχρεούνται σε έκδοση Δελτίου Κίνησης Πλοίων Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.) ή Δελτίου Κίνησης (transit log)».
Η απαγόρευση επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών σε Ελληνικό λιμάνι θυμίζουν «εμπάργκο» πράγμα που δεν συνάδει στην φιλοσοφία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού δεν θα προσέρχονται επαγγελματικά σκάφη στην Ελλάδα και να αποδίδουν τον προβλεπόμενο ΦΠΑ επί των ναύλων. Αντιθέτως μάλιστα τα εκατομμύρια που χάνονται είναι πολλά καθώς τα συγκεκριμένα πλοία, κατά τα άλλα θα μπορούν να πλέον ανενόχλητα στις ελληνικές θάλασσες την ίδια ώρα που το Δημόσιο δεν θα λαμβάνει τον αντίστοιχο ΦΠΑ επί των Ναύλων στο Ελληνικό Δημόσιο.
Διαβάστε τον νόμο 4504/2017 κάνοντας κλικ ΕΔΩ
Μεταβείτε απευθείας στο άρθρο 157 κάνοντας κλικ ΕΔΩ
Η κατάσταση που δημιουργείται με τον παραπάνω νόμο είναι αποθαρρυντική για τυχόν αισιοδοξία στον συγκεκριμένο κλάδο του τουρισμού.
Φρίκη στην Πάτρα: 8χρονος κατήγγειλε ότι τον βίασαν δυο 16χρονοι - Σύλληψη του ενός ανηλίκου και του πατέρα του
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Πρώτο Θέμα, μπορεί ο σκοπός του άρθρου 136 του συγκεκριμένου νόμου, να είναι η αντιμετώπιση των παράνομων ναύλων των τουρκικών σκαφών αναψυχής, ωστόσο φαίνεται πως πετυχαίνει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Αυτό συμβαίνει γιατί αναγκάζει τις εν λόγω εταιρείες του κλάδου να υποκατάστημα με φορολογικό εκπρόσωπο στην χώρα μας. Αυτό, όμως εκτός από χρονοβόρο, για όσους γνωρίζουν την ελληνική πραγματικότητα, είναι και κοστοβόρο.
«Έχει ανακοινωθεί σε όλα τα επαγγελματικά συνεργαζόμενα σκάφη και εταιρείες του εξωτερικού, ότι στην Ελλάδα απαγορεύεται η ναύλωση, και φέτος θα απαγορεύεται και η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Και μόνο αυτή η ανακοίνωση έχει ήδη προκαλέσει επικοινωνιακή ζημιά. Το υπουργείο λέει ότι προσπαθεί να σταματήσει τις παράνομες ναυλώσεις. Όμως με το να δημιουργείς περισσότερα απαγορευτικά μέτρα, δεν περιορίζεις και δεν αποθαρρύνεις τους ήδη παράνομους, αντίθετα αποτρέπεις σοβαρές και νόμιμες εταιρείες να εκτελέσουν ναύλο στη χώρα μας» δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος, Σταύρος Κατσικάδης, μιλώντας στο Πρώτο Θέμα.
Την ευκαιρία αρπάζουν Αλβανοί και Τούρκοι, και καλούν τα σκάφη να ξεκινήσουν τις εξορμήσεις τους από τους δικούς τους προορισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αγγελία αλβανικού τουριστικού πρακτορείου το οποίο αναφέρει πως οι Άγιοι Σαράντα θα μπορούσαν να είναι το σημείο εκκίνησής των συγκεκριμένων σκαφών αναψυχής. Μάλιστα για να γίνουν πιο ελκυστικοί, αναφέρουν την εγγύτητα που έχουν με την ελληνική Κέρκυρα!
«Προς όλες τις εταιρείες yacht charter που αδυνατούν να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν ναυλωτές στην Ελλάδα:
(Άγιοι) Σαράντα, Αλβανία, 7 ναυτικά μίλια μακριά από την Κέρκυρα, μπορεί να γίνει επιβίβαση και αποβίβαση για εσάς. Η διαδικασία είναι εύκολη και δεν παίρνει πολύ χρόνο», αναφέρει η αγγελία του τουριστικού γραφείου Saranda Summer Tours στην Αλβανία.
Το ενδιαφέρον είναι πάντως πως η παραπάνω αγγελία έχει «κατεβεί» από την σελίδα του πρακτορείου στο Facebook.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]