Τα συναρμόδια υπουργεία εξέδωσαν και Πληροφοριακό Οδηγό με στόχο «την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων» όπως αυτά που ανέκυψαν την τελευταία φορά που επιχειρήθηκε να γίνει διασταύρωση. Και, όπως τονίζεται σε δελτίο Τύπου «ανακοινώνεται ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του συγκεκριμένου Πληροφοριακού Οδηγού, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων».
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΑΑΔΕ, «η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι, για τη διόρθωση της «εικόνας» των οχημάτων που ανάγεται σε αιτίες του παρελθόντος είναι αναγκαία, πρωτίστως, η ορθή ενημέρωση και η συμβολή των ίδιων των πολιτών».
Ο Πληροφοριακός Οδηγός (δείτε εδώ) έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων – απαντήσεων (FAQ) και αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, οι οποίοι έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά το διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 06.06.2017, όσο και εκείνους που, ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, γνωρίζουν ότι εμπίπτουν σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η διενέργεια της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία έχει αυξημένη κοινωνική σημασία, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 06.06.2017, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και επέφερε ένα απτό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα. Συνεπώς, χάρη στη νέα αυτή δράση, ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων, μειώθηκε δραστικά».
Ταυτόχρονα όμως, όπως τονίζεται, «η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται, τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν–, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών. Σε συνέχεια της πρώτης διασταύρωσης, η δημόσια διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος. Η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα επιφέρει, στο προσεχές διάστημα, μείωση της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολιτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετίζονται με την ιδιοκτησία οχήματος και που έχουν προηγουμένως δηλωθεί σε άλλη δημόσια υπηρεσία».
Η σχετική ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Ενόψει των ανωτέρω υπογραμμίζεται ότι, ο έλεγχος της ασφάλισης των οχημάτων αποτελεί δράση κοινωνικής ευθύνης και για το λόγο αυτό η τήρηση της συγκεκριμένης υποχρέωσης από τους πολίτες θα πρέπει να είναι διαρκής. Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώνεται ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του συγκεκριμένου Πληροφοριακού Οδηγού, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων».
Αμαλιάδα: Δεν εντοπίστηκε η Ειρήνη - Μυστήριο με το σύμφωνο συμβίωσης - Η κατάθεση φωτιά της κουμπάρας
Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα οχήματα που εμφανίζονται στο όνομά τους, από το site της ΑΑΔΕ (www.aade.gr). Πηγαίνετε στην κατηγορία: Υπηρεσίες για Πολίτες και στη συνέχεια πατάτε την επιλογή: Τέλη Κυκλοφορίας. Μπαίνετε στη σελίδα: Τέλη Κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet. Επιλέγετε: Είσοδος στην Εφαρμογή , συνδέεστε με τους προσωπικούς τους κωδικούς. Από τον εμφανιζόμενο πίνακα: Κατάσταση οχημάτων και ειδοποιήσεις τελών κυκλοφορίας, επιλέγετε Κατάσταση Οχημάτων.
Δείτε εδώ όλες τις οδηγίες για τα ανασφάλιστα οχήματα
Το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων, το οποίο συγκεντρώνει σύμφωνα με το νόμο τα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα μας, έχει δημιουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή www.hic.gr που δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να ελέγξουν άμεσα και εύκολα αν το όχημά τους είναι ασφαλισμένο.
Μέσω αυτής της εφαρμογής www.hic.gr οι πολίτες μπορούν να διαπιστώσουν εάν εμφανίζονται ασφαλισμένοι και να προβούν έγκαιρα σε διορθώσεις τυχόν λαθών στα στοιχεία τους, επικοινωνώντας με την ασφαλιστική τους εταιρία.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]