Στόχος να μειωθεί το αποτύπωμα της διεθνούς ναυτιλίας στη ρύπανση της ατμόσφαιρας
Το «Ιστιοφόρο» cargo στις θάλασσες – Σάλπαρε από Σιγκαπούρη
Το πρώτο βήμα «απο-ανθρακοποίησης» της παγκόσμιας ναυτιλίας, που μπορεί να φέρει επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές, έκανε το ναυλωμένο πλοίο «Pyxis Ocean» του ναυτιλιακού κολοσσού Cargill – ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εμπορικά πλοία στον κόσμο.
Μαζί με τους κινητήρες υγρών καυσίμων, το πλοίο εξοπλίστηκε πρόσφατα στην Κίνα με δύο τεράστια ανεμοπτερύγια τελευταίας τεχνολογίας (φτιαγμένα από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες), που θα του επιτρέπουν για μεγάλο διάστημα του ταξιδιού από τη Σιγκαπούρη έως τη Βραζιλία να κινείται μόνο με τη βοήθεια του ανέμου! Στην ανακοίνωσή της, η Cargill αναφέρει ότι το ταξίδι έχει και πειραματικό χαρακτήρα, ώστε να ελεγχθεί κατά πόσον είναι εφικτή η διεξαγωγή της σύγχρονης ναυσιπλοΐας με τη βοήθεια της αιολικής ενέργειας, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να εξοικονομηθεί ενέργεια στην υπερπόντια ναυτιλία.
Ο ναυτιλιακός κλάδος χρεώνεται το 3% των ετήσιων εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα (837 δισεκατομμύρια τόνους) και δέχεται πιέσεις από οικολογικές οργανώσεις και επενδυτές να επιταχύνει την «πράσινη μετάβασή» του.
«Το εγχείρημα εμπεριέχει ρίσκο και δεν είναι εγγυημένη η οικονομική του επιτυχία», παραδέχθηκε ο πρόεδρος του τμήματος ωκεάνιων μεταφορών της Cargill, Γιαν Ντίλεμαν. Πρόσθεσε ωστόσο πως η εταιρία του θεωρεί καθήκον να τεστάρει τις δυνατότητες της αιολικής ναυτιλίας, δίνοντας τεχνολογικό κίνητρο και σε άλλους.
Τουρκία: Θεωρεί ότι οι Κούρδοι μαχητές θα εκδιωχθούν από το σύνολο του συριακού εδάφους
Το πλοίο «Pyxis Ocean» είναι καινούργιο, ηλικίας μόλις 5 ετών, και τα δύο άκαμπτα ιστιοπτερύγια (WindWings), ύψους 37,5 μέτρων το καθένα, προσαρτήθηκαν στο κατάστρωμά του ύστερα από ειδικές εργασίες. Σχεδιάστηκαν από τη βρετανική BAR Τechnologies και κατασκευάστηκαν από τη νορβηγική Υara Marine Technologies, αλλά στην Κίνα – λόγω του υψηλού κόστους του χάλυβα. Η Cargill ευελπιστεί να αποσβέσει το κόστος τους με την εξοικονόμηση καυσίμων, ενώ αν δεν υπάρξουν «δυσάρεστες εκπλήξεις», η εταιρία θα επεκτείνει την τεχνολογία και σε άλλα σκάφη.
Οπως δήλωσε ο Ντίλεμαν στο Reuters, το high-tech ιστιοφόρο απέπλευσε από τη Σιγκαπούρη για τη Βραζιλία με σκοπό να φορτώσει σιτηρά για τη Δανία, με εκτιμώμενο συνολικό χρόνο ταξιδιού έξι εβδομάδες. Σε άλλες δηλώσεις του στο BBC, το ίδιο στέλεχος αποκάλυψε ότι σε βάθος χρόνου επιδιώκεται να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές ρύπων των πλοίων μεταφοράς φορτίου. Προέβλεψε, μάλιστα, ότι το 2025 οι μισές παραγγελίες στα ναυπηγεία θα είναι για «υβριδικά» πλοία με αιολική προώθηση. «Ο λόγος που είμαι τόσο σίγουρος είναι οι εξοικονομήσεις μας – ενάμισης τόνος καυσίμου την ημέρα. Το να έχεις τέσσερα φτερά σε ένα πλοίο εξοικονομεί έξι τόνους καυσίμου και μειώνει τους ρύπους κατά 20 τόνους CO2 την ημέρα. Οι αριθμοί είναι τεράστιοι».
Από την πλευρά του, ο Στίβεν Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας θαλάσσιων δεδομένων Clarksons Research, συμφώνησε ότι οι αιολικές τεχνολογίες «κερδίζουν έδαφος».«Ο αριθμός των πλοίων αυτής κατηγορίας έχει διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο», τόνισε.
Ειδήσεις σήμερα
ΗΠΑ: Αυτοκίνητο εισβάλλει σε κατάστημα – Από θαύμα γλίτωσε πελάτης [Τρομακτικό βίντεο]
Wagner: Ο Πριγκόζιν, στην Αφρική με ρούχα παραλλαγής και τουφέκι – «Είμαστε ο εφιάλτης» [Βίντεο]
Βόρεια Κορέα: Τα γυμνάσια ΗΠΑ – Νότιας Κορέας μπορεί να προκαλέσουν «θερμοπυρηνικό πόλεμο»