Η παραγωγή της εταιρίας Disney Plus προσπαθεί να αναδείξει μια από τις πιο σκοτεινές πλευρές της λαμπερής γαλλικής μόδας στη σχέση της με τους κατακτητές.
Oι τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές γύρω από το χώρο της μόδας κάνουν υψηλά νούμερα σε Ευρώπη και Αμερική. Καμιά τους όμως δεν έχει ξύσει εθνικές πληγές, όπως η σειρά «Τhe New Look», που ξεκινά να προβάλλεται από αύριο, ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου στην πλατφόρμα streaming της Apple TV.
Η παραγωγή της εταιρίας Disney Plus προσπαθεί να αναδείξει μια από τις πιο σκοτεινές πλευρές της λαμπερής γαλλικής μόδας. Πρόκειται για ιστορική αναδρομή, υπό το πρόσχημα της μυθοπλασίας, που αναφέρεται στη συνεργασία δύο θρύλων της υψηλής ραπτικής, του Κριστιάν Ντιόρ και της Κοκό Σανέλ, με τους Γερμανούς κατακτητές στο Παρίσι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Στο συγκεκριμένο είδος, η Disney Plus έχει ήδη κάνει θραύση με το «Balenciaga» και σύντομα θα βγάλει στην κυκλοφορία το «Kaiser Karl». Mια πιπεράτη σειρά για τη ζωή και το έργο του διάσημου Γερμανού σχεδιαστή Καρλ Λάγκερφελντ, που έρχεται να προστεθεί σε σειρές όπως «Ο Οίκος των Γκούτσι», (Υβ) Σεν Λοράν», «Phantom Thread» (Το νήμα-φάντασμα) και «Mrs Harris goes to Paris» (Η κ. Χάρις πηγαίνει στο Παρίσι).
Τον απαιτητικό ρόλο της Κοκό Σανέλ θα ερμηνεύσει η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός, Ζυλιέτ Μπινός και του Κριστιάν Ντορ ο Μπεν Μέντελσον.
Η συμπεριφορά της Γκαμπριέλ «Κοκό» Σανέλ στα χρόνια του πολέμου εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο διαμάχης μεταξύ των ιστορικών. Μεταπολεμικά κυριάρχησε το αφήγημα τη συνεργασίας της με την Εθνική Αντίσταση, αλλά στην πορεία βγήκαν στοιχεία που τη στιγμάτισαν ως collaboratrice, το ισοδύναμο του δωσίλογου.
Τα ιστορικά γεγονότα λένε ότι μόλις οι Γερμανοί μπήκαν στο Παρίσι η Κοσό Σανέλ έκλεισε τις επιχειρήσεις της. Ομως μετακόμισε στο λουσάτο ξενοδοχείο Ritz, έγινε ερωμένη ενός Γερμανού αξιωματικού και αξιοποίησε τις διασυνδέσεις της με τους κατακτητές για να πάρει τον έλεγχο του οίκου από τους Εβραίους συνεταίρους της.
Mπλέικ Λάιβλι: Μηνύει συμπρωταγωνιστή της - Τον κατηγορεί για σεξουαλική παρενόχληση
Σε μια προσπάθεια να της βρει ελαφρυντικά, ο παραγωγός του «The New Look», Toντ Κέσλερ, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP): «Εκείνη την εποχή ο Ντιορ, η Σανέλ, ο Μπαλενσιάγκα, ο Μπαλμέν, όλοι τους έπαιρναν αποφάσεις με κριτήριο το πώς θα επιβιώσουν. Εμείς είναι εύκολο να λέμε ότι θα κάναμε το σωστό, αν ήμασταν στην θέση τους. Ομως οι άνθρωποι έτρεμαν για τη ζωή τους και νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να τους κρίνεις».
Ο Κέσλερ πιστεύει ότι οι θεατές μπορεί να αλλάξουν γνώμη για τους χαρακτήρες στην εξέλιξη της σειράς, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τους δημιουργούς. Ομολογεί ακόμη ότι ήταν πολύ επιφυλακτικοί για την αντίδραση της Ζυλιέτ Μπινός, όταν την προσέγγισαν για να της προτείνουν το ρόλο.
«Ψάχναμε μια Γαλλίδα ντίβα να υποδυθεί μια άλλη, αλλά δεν ξέραμε πώς θα αντιδράσει η Ζυλιέτ. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα από την άμεση ανταπόκρισή της», πρόσθεσε ο συμπαραγωγός Λορέντσο ντι Μποναβεντούρα.
Ο Κριστιάν Ντιόρ, από την άλλη πλευρά, υποφέρει από το τραύμα της απώλειας της αδελφής του, που οδηγήθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Διοχετεύει όμως τον πόνο του σε σχέδια «new look» (εξ ου και ο τίτλος της σειράς) που συμβολίζουν την ελπίδα της Γαλλίας για αναγέννηση μετά τον πόλεμο. Ο υπεύθυνος lifestyle του «Vanity Fair», Πιερ Γκροπό, υπογραμμίζει ότι θα δούμε μια πτυχή του Ντιόρ άγνωστη στον πολύ κόσμο. Τον φανταζόμαστε ως μια ιδιοφυία που έκανε θαύματα στο εργαστήριό του, χωρίς να ξέρουμε τα βάσανα που πέρασε, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι της εποχής του.
Η σειρά δεν προσπαθεί να κρίνει την Κοκό Σανέλ, ούτε να πάρει θέση στην ιστορική διαμάχη. «Σίγουρα δεν πήρε πάντα τις σωστές αποφάσεις. Αλλά, ας μην ξεχνάμε, πως ήταν μια γυναίκα μόνη της, με ταπεινή καταγωγή, που την πήραν μπάλα τα γεγονότα», σημειώνει ο Γκροπό.
Στον (πιθανότατο) δεύτερο κύκλο της σειράς, οι θεατές του Apple TV θα δουν τη Σανέλ/Μπινός να ξαναστέκεται στα πόδια της και να αναστηλώνει την επιχείρησή της μετά τον πόλεμο.