Σε έξι ημέρες, η σατιρική κωμωδία της Γκρέτα Γκέργουικ, που θίγει ζητήματα φεμινισμού και χειραφέτησης, έχει συγκεντρώσει 400 εκατομμύρια δολάρια από την προβολή της στις αίθουσες.
Ο εισπρακτικός θρίαμβος όμως δεν οφείλεται τόσο στις καλές κριτικές για την ταινία όσο στο «ροζ κίνημα» που δημιούργησε η διαφημιστική ομάδα της Warner Bros, σε συνεργασία πάντα με τη Mattel – την εταιρεία που δημιούργησε to 1959 την Μπάρμπι.
Η υποκριτική, η σκηνοθεσία, η φωτογραφία, τα σκηνικά και τα ρούχα της ταινίας φαίνεται πως πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, με τους ειδικούς να υποστηρίζουν πως η Warner έστησε τη «διαφημιστική καμπάνια της χρονιάς», προκαλώντας φρενίτιδα για τη διάσημη κούκλα, τη λεγόμενη Barbie-mania. «Κανείς δεν ήξερε περί τίνος πρόκειται, ωστόσο πήγαμε να τη δούμε», αναφέρουν χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Από τον Ιανουάριο, έχουν γραφτεί σχεδόν μισό εκατομμύριο άρθρα για την Barbie, 86.000 από τα οποία, δημοσιεύτηκαν μόνο τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του MuckRack. Από αυτά τα άρθρα, μόνο το 1,4% αφορούσε την ταινία. Τα υπόλοιπα κάλυπταν θέματα δημοσίων σχέσεων, όπως συνεργασίες, τοπικές εκδηλώσεις και φήμες διασημοτήτων.
Ροζ και σε… μπέργκερ
Η Mattel έχει υπογράψει συμφωνίες αδειοδότησης με περισσότερες από 100 μάρκες. Μπορεί κανείς φέτος να ντυθεί με ένα σωρό ρούχα Barbie από την Gap, την Primark ή τη Forever 21, ή να φορέσει τα παπούτσια της από την Aldo ή τα πατίνια της από τη Skatehut και το μακιγιάζ της (NYX Cosmetics και άλλα). Οι λάτρεις της 64χρονης Barbie μπορούν επίσης να απολαύσουν το παγωμένο γιαούρτι της Pinkberry με το σήμα της ή να κάνουν τις διακοπές τους σε κάποιο Airbnb που να θυμίζει το κουκλίστικο σπίτι της.
Ροζ σος σε μπέργκερ της αλυσίδας «Burger King», ροζ κρεβάτια για κατοικίδια με μοτίβα Barbie, αλλά και ρούχα με μονόγραμμα από τον οίκο πολυτελείας Balmain, τα οποία πωλούνται στο Neiman Marcus για χιλιάδες δολάρια, είναι μερικές ακόμα από τις συνεργασίες που έκλεισε η διαχειρίστρια εταιρία. Η συλλογή Barbie της Zara (Inditex) περιλαμβάνει 17 παιδικά ρούχα και αξεσουάρ, όπως ένα ροζ ολόσωμο μαγιό και αθλητικά παπούτσια, αλλά η προσφορά για τις γυναίκες είναι πολύ ευρύτερη, με 85 είδη.
«Δεν νομίζω ότι έχουμε δει ποτέ τόσο πολλές επώνυμες συνεργασίες να προκύπτουν από μια ταινία», λέει στο Reuters ο Τζο Ασντάουν, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία ερευνών μάρκετινγκ Mando-Connect. Ο τεράστιος όγκος αντικειμένων εγείρει την πιθανότητα υπερέκθεσης της μάρκας, αλλά η ανανεωμένη έμφαση στη διαφορετικότητα από τη Mattel θα μπορούσε να κρατήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πάντως, η εταιρεία σερφάρει στο… κύμα της φρενίτιδας και το καλοκαίρι της Μπάρμπι δεν αναμένεται να τελειώσει άμεσα. Εκπρόσωπος της Mattel δήλωσε στο «Insider» ότι θα ακολουθήσουν και κάποιες ακόμα καμπάνιες σε μια προσπάθεια να συνεχίσει να αυξάνεται το ενδιαφέρον για την ταινία.
Ακολουθεί η Polly Pocket
Η Mattel δηλώνει έτοιμη να εδραιωθεί στο Χόλιγουντ, με νέα πρότζεκτ, δημιουργώντας το δικό της κινηματογραφικό σύμπαν. Σύμφωνα με το Variety, 14 εταιρίες της δημοφιλούς εταιρείας παιχνιδιών, ανάμεσά τους ο «Barney», τα «Polly Pocket» και τα «Hot Wheels», βρίσκονται στα πρώτα στάδια σχεδιασμού ώστε να ξανασυστηθούν στη μεγάλη οθόνη. Αν και λιγότερο ιστορική και αμφιλεγόμενη από την Barbie, η «Polly Pocket» είναι μια επιτυχημένη σειρά παιχνιδιών της Mattel από τη δεκαετία του 1980, που προσφέρει στα παιδιά λαστιχένια ρούχα μινιατούρες.
Η εταιρεία δεν αποκλείει ένα σίκουελ της Μπάρμπι, ωστόσο η σκηνοθέτιδα Γκέργουικ σε πρόσφατη συνέντευξή της στους «New York Times» απέκλεισε προς το παρόν το ενδεχόμενο μιας συνέχειας της πρώτης ταινίας.
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
408 εκατ. δολάρια: Box office 6ημέρου
150 εκατ. δολάρια: Προϋπολογισμός διαφημιστικής καμπάνιας
200% αύξηση πωλήσεων: Από την πρεμιέρα της ταινίας
100 διαφημιστικές συμφωνίες έκλεισε η Warner Bros
47% αυξήθηκαν οι ξανθές βαφές μαλλιών
86.000 άρθρα δημοσιεύτηκαν τον περασμένο μήνα
5-15% των πωλήσεων πηγαίνει στη Mattel