Συνεργεία με τη βοήθεια UAVs και σχοινιών συνεχίζουν την μακάβρια αναζήτηση στα αποκαΐδια του δικινητήριου turboprop ATR 72, το οποίο εκτελούσε πτήση από την Κατμαντού στην Ποχάρα όταν συνετρίβη, το πρωί της Κυριακής.
«Δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να βρούμε οποιονδήποτε επιζώντα. Έχουμε περισυλλέξει 71 πτώματα μέχρι στιγμής. Η έρευνα για το τελευταίο συνεχίζεται», συνόψισε τοπικός αξιωματούχος στην Ποχάρα.
Η αναγνώριση των θυμάτων είναι δύσκολη και οδυνηρή διαδικασία, λόγω της κατάστασης στην οποία ανακτήθηκαν τα λείψανα, τόνισε αξιωματικός της αστυνομίας επιτόπου. Στο μεταξύ, «ωσότου οι εξετάσεις στα νοσοκομεία να βεβαιώσουν πως έχουμε ανασύρει και τα 72 πτώματα, θα συνεχίσουμε την έρευνα», πρόσθεσε.
Την ημέρα της καταστροφής, ανασύρθηκαν 68 πτώματα. Άλλα δύο κατορθώθηκε να ανακτηθούν τη Δευτέρα κι ακόμη ένα χθες Τρίτη το απόγευμα, σύμφωνα με τις αρχές. Κάποιες ομάδες εξέτρεψαν τη ροή κοντινού ποταμού στο πλαίσιο της έρευνας. Μάταια.
Τη Δευτέρα, ανακτήθηκαν επίσης τα λεγόμενα μαύρα κουτιά -ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης-, που θα βοηθήσουν τους ερευνητές να προσδιορίσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Καθώς η χώρα της Ασίας δεν έχει τις υποδομές που απαιτούνται για την καταφόρτωση των στοιχείων από τα μαύρα κουτιά, θα σταλούν όπου συστήσει η κατασκευάστρια του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με αξιωματικό της αστυνομίας, οκτώ λείψανα θυμάτων έχουν παραδοθεί στις οικογένειες, άλλα 14 θα υποβληθούν σε νεκροψίες-νεκροτομές στην Ποχάρα και 48 θα μεταφερθούν στην Κατμαντού για εξετάσεις DNA, ώστε να καταστεί δυνατή η αναγνώρισή τους και να επιτραπεί να παραδοθούν στις οικογένειες.
Το ATR 72 κατέπεσε λίγο πριν από τις 11:00 (τοπική ώρα· 07:15 ώρα Ελλάδας) την Κυριακή σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο στην Ποχάρα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Νεπάλ, κέντρο προσκυνητών και κόμβο για τους ξένους περιπατητές και ορειβάτες.
Οι χρήστες του Χ εγκαταλείπουν μαζικά την πλατφόρμα μετά τις εκλογές
Το γιατί δεν είναι σαφές. Βίντεο που μεταφορτώθηκε σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης δείχνει το αεροσκάφος να παίρνει απότομη κλίση προς τα αριστερά καθώς προσεγγίζει το αεροδρόμιο για την προσγείωση. Ακολουθεί ισχυρή έκρηξη.
Η πολιτική αεροπορία στο Νεπάλ, που ανεφοδιάζει κυρίως απομονωμένες περιοχές και μεταφέρει εκδρομείς και αλπινιστές, αναπτύχθηκε με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια.
Όμως η κακή συντήρηση των αεροσκαφών και η χαλαρότητα στην εφαρμογή των κανονισμών ασφαλείας, παρά τις αυστηρές διεθνείς συστάσεις, συνεχίζουν να βαραίνουν στον τομέα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει την πρόσβαση στον εναέριο χώρο της σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες του Νεπάλ.
Μετά το 2000, στο Νεπάλ έχουν σκοτωθεί σε συντριβές αεροσκαφών και ελικοπτέρων σχεδόν 350 άνθρωποι. Στη χώρα της Ασίας βρίσκονται οκτώ από τα πιο ψηλά βουνά στον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένου του Έβερεστ, ενώ οι απότομες αλλαγές του καιρού δημιουργούν συχνά επικίνδυνες συνθήκες. Εξάλλου, πολλά από τα αεροδρόμια της χώρας αποτελούν λόφω μορφολογίας του εδάφους πρόκληση ακόμα και για τους πιο έμπειρους πιλότους.
Τον Σεπτέμβριο του 1992, και οι 167 επιβαίνοντες σε Airbus A300 της Pakistan International Airlines έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος συνετρίβη καθώς προσέγγιζε στο αεροδρόμιο της Κατμαντού. Πρόκειται για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία του Νεπάλ.
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, τράπεζες: Ποιοι βγαίνουν πριν τα 60 και τι παίρνουν
Άλκης Καμπανός: «Να μιλήσει η δικαιοσύνη, για πάντα μέσα στη φυλακή» [βίντεο]