Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Επιτροπής, το 2020 έχασαν στην Ε.Ε. τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 18.800 άτομα. Πρόκειται για μια μείωση της τάξης του 17% σε σύγκριση με το 2019, που σημαίνει ότι σχεδόν 4.000 λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. (σε σύγκριση με το 2019). Στην Ελλάδα ο αριθμός μειώθηκε από 64 σε 54 άτομα, ήτοι μείωση της τάξης του 16% το 2020 σε σχέση με το 2019.
Κατά τη δεκαετία μεταξύ του 2010 και του 2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκε κατά 36%. Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου μείωσης των θανάτων κατά 50% που είχε τεθεί για την εν λόγω δεκαετία. Μόνο η Ελλάδα (54%) υπερέβη το στόχο, ακολουθούμενη από την Κροατία (44%), την Ισπανία (44%), την Πορτογαλία (43%), την Ιταλία (42%) και τη Σλοβενία (42%). Συνολικά, εννέα κράτη μέλη κατέγραψαν μείωση κατά 40% ή περισσότερο.
Ωστόσο, στην Ε.Ε. σημειώθηκαν 42 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η ήπειρος με τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο. Ο αντίστοιχος παγκόσμιος μέσος όρος υπερβαίνει τους 180 θανάτους.
Παρά το γεγονός ότι οι πρωτοφανείς εξελίξεις που σημειώθηκαν το 2020 οδήγησαν σε ορισμένες αλλαγές στην κατάταξη των χωρών όσον αφορά το ποσοστό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό το 2020. Ο μέσος όρος της Ε.Ε. ήταν 42 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων.
Άσμα αλ Άσαντ: Η σύζυγος του Μπασάρ Αλ Άσαντ καταθέτει αίτηση διαζυγίου
Η μείωση του όγκου της κυκλοφορίας, ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Ωστόσο, προκαταρκτικά στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν, παραδείγματος χάριν, ότι αυξήθηκαν τα τροχαία δυστυχήματα το 2020 παρά τον χαμηλότερο όγκο της κυκλοφορίας. Πράγματι, τα στοιχεία σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. υποδηλώνουν επίσης αυξημένη συμπεριφορά ανάληψης κινδύνων, ιδίως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, σε περιόδους κατά τις οποίες είχαν επιβληθεί μέτρα εγκλεισμού.
Σε ολόκληρη την Ε.Ε., το 70% περίπου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σε αστικές περιοχές αφορά ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, μεταξύ των οποίων οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πελώνη: «Όχι» στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις το Πάσχα –Ίσως σήμερα οι ανακοινώσεις
- Πάσχα όπως… Χριστούγεννα και με self test – Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων
- Φορολογικός οδηγός: Αυτές είναι οι 9 ανατροπές στις φετινές δηλώσεις
- European Super League: Μεγάλο φιάσκο – Μετά τις αγγλικές ομάδες αποχωρούν και οι ιταλικές
- ΣΥΡΙΖΑ «έκρυβε» εκκρεμείς συντάξεις από το 2017 έως το 2019
- Πανελλαδικές εξετάσεις: Παράταση μέχρι 15 Μαΐου για τον αριθμό εισακτέων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr