Με άλλα λόγια, κάθε ώρα που το Ever Given μένει κολλημένο, «θυσιάζονται» 400 εκατ. δολάρια (300,4 εκατ. ευρώ) σε αγαθά που θα μπορούσαν να περνάνε από τη διώρυγα.
Σύμφωνα με δεδομένα του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List, κάθε μέρα περνά από τη διώρυγα φορτίο αξίας περίπου 5,1 δις δολαρίων (4,3 δις ευρώ), που ταξιδεύει προς τα δυτικά, ενώ προς τα ανατολικά ταξιδεύει φορτίο αξίας 4,5 δις δολαρίων (3,8 δις ευρώ).
Παρά τις εντεινόμενες προσπάθειες απεμπλοκής του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η επιχείρηση αυτή μπορεί να χρειαστεί αρκετές εβδομάδες ακόμη για να ολοκληρωθεί.
Το Ever Given είναι ένα πλοίο με το μήκος 4 γηπέδων ποδοσφαίρου και ένα από τα μεγαλύτερα πλοία- κοντέινερ του κόσμου.
Ζυγίζει 200.000 τόνους και μπορεί να μεταφέρει έως και 20.000 κοντέινερ.
Από την διώρυγα του Σουέζ, πάλι, υπολογίζεται πως περνάει τουλάχιστον το 12% των εμπορευμάτων του κόσμου.
Σύμφωνα με το περιοδικό Lloyd’s List, αυτή την στιγμή περιμένουν, σε κάθε άκρη της διώρυγας, πάνω από 160 οχήματα, ώστε να τη διασχίσουν.
Πολλά από αυτά μεταφέρουν πετρέλαιο, ενώ άλλα μεταφέρουν καταναλωτικά αγαθά όπως ρούχα, έπιπλα, εξαρτήματα αυτοκινήτων και άλλα κατασκευαστικά υλικά.
Πολλές εταιρείες στέλνουν τώρα τα οχήματά τους για παράκαμψη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, στο νότιο άκρο της Αφρικής.
Η παράκαμψη αυτή προσθέτει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια στο ταξίδι τους και το παρατείνει κατά περίπου 12 ημέρες.
Το μπλοκάρισμα της διώρυγας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ομαλή διεξαγωγή των γραμμών τροφοδοσίας πολλών αγαθών, που ήδη «ζορίζονται» λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των διάφορων εμποδίων και καθυστερήσεων που αυτή επιβάλλει.
Ο Γκάι Πλάττεν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, σχολιάζει ότι το μπλοκάρισμα της διώρυγας του Σουέζ θα έχει επιπτώσεις και στον «πραγματικό κόσμο», επιπτώσεις που, κατά πάσα πιθανότητα, θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές.
Τα πλοία- κοντέινερ έχουν διπλασιαστεί ως προς το μέγεθός τους μέσα στην τελευταία δεκαετία, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο επίσης μεγαλώνει.
Αυτό σημαίνει ότι σε περιπτώσεις ατυχημάτων όπως αυτό του Ever Given, η απεμπλοκή των πλοίων καθίσταται πολύ δυσκολότερη.
«Μα τι σκεφτόμαστε;», αναρωτιέται ο Τζον Μονρό, διευθυντής συμβουλευτικής εταιρείας γύρω από ναυτιλιακά ζητήματα.
«Μήπως έχουν γίνει υπερβολικά μεγάλα τα πλοία; Κάποια ανατρέπονται δημιουργώντας τεράστια προβλήματα, οι μεταφορές των αγαθών συχνά υφίστανται καθυστερήσεις λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης, τώρα και στη θάλασσα. Για να μην μιλήσουμε για την τεράστια ουρά των πλοίων που περιμένουν να αγκυροβολήσουν στα λιμάνια», καταλήγει.
ΠΗΓΗ: BBC
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Κορωνοϊός: Το ρεκόρ διασωληνωμένων και οι μεταλλάξεις δεν αφήνουν περιθώριο για περαιτέρω άνοιγμα – Τι θα πουν σήμερα οι Λοιμωξιολόγοι
-
Πάσχα στο χωριό; Ατάκα-ελπίδα από τον καθηγητή Πνευμονολογίας Θεόδωρο Βασιλακόπουλο
-
Τραγωδία στο Σχιστό: Πώς τρία νέα παιδιά σκοτώθηκαν στην άσφαλτο [βίντεο]
- ΝΑΤΟ: Με άδεια χέρια γύρισε στην Τουρκία ο Τσαβούσογλου – Πώς τον «άδειασε» ο Μπλίνκεν για τους S-400
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr