Ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Νταγκμαβίτ Μόγες, δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ότι το Boeing ήταν σε καλή κατάσταση και ότι οι πιλότοι τήρησαν όλες τις οδηγίες για να διατηρήσουν τον έλεγχο της πτήσης 302, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικό, σημειώνοντας ότι το τελικό πόρισμα θα είναι έτοιμο σε έναν χρόνο. Ακόμη, σημείωσε ότι οι πιλότοι όλες τις διαδικασίες εκτάκτου ανάγκης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για να αντιμετωπίσουν την πιο δύσκολη κατάσταση.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπιστο για να πετάξει και ότι η απογείωση ήταν αρχικά «φυσιολογική». Παράλληλα, μέσω της προκαταρκτικής έκθεσης καλείται η Boeing να επανεξετάσει τη δυνατότητα σταθεροποίησης του 737 MAX 8 και το σύστημα ελέγχου της πτήσης.
Ο υπουργός Μεταφορών συστήνει στην αεροπορική αρχή να εξακριβώσει ότι η ανασκόπηση του συστήματος ελέγχου πτήσης είχε διευθετηθεί επαρκώς από την κατασκευάστρια εταιρεία πριν τo παραλάβουν οι χειριστές.
Τα μυστικά του κόκπιτ ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για το μέλλον των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων 737 MAX, του τύπου που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών της Μπόινγκ.
Παρατηρητές και ειδικοί θεωρούν ότι το σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους MCAS έπαιξε κεντρικό ρόλο στο δυστύχημα.
Μοζαμβίκη: Τουλάχιστον 21 νεκροί σε αντικυβερνητικές διαδηλώσεις το τελευταίο 24ωρο
Το συγκεκριμένο λογισμικό είχε ήδη μπει στο μικροσκόπιο μετά το αεροπορικό δυστύχημα της 29ης Οκτωβρίου 2018, όταν κατέπεσε το πρώτο 737 MAX 8, της Lion Air, στα ανοικτά της Ιάβας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό να σκοτωθούν.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA, ο εποπτικός φορέας των αερομεταφορών στις ΗΠΑ) ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι δημιούργησε μια κοινή ομάδα με τη NASA και διεθνείς εποπτικούς φορείς του κλάδου για να μελετηθούν οι τροποποιήσεις του 737 MAX που η Boeing αναμένεται να παρουσιάσει τις «προσεχείς εβδομάδες».
Οι στενές σχέσεις της FAA με την Boeing έχουν εγείρει ερωτήματα και έχουν προκαλέσει επικρίσεις μετά το δυστύχημα στην Αιθιοπία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών, αντιμέτωποι με το πρόβλημα που προκαλούσε το MCAS, λογισμικό σχεδιασμένο για την αποτροπή απώλειας στήριξης και τη σταθεροποίηση του αεροπλάνου, ακολούθησαν αρχικά τη διαδικασία αντιμετώπισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης που όρισε η Boeing μετά την τραγωδία της Lion, αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροπλάνου παρότι το απενεργοποίησαν.
Επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες για τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από τα μαύρα κουτιά, η εφημερίδα πρόσθεσε ότι το πλήρωμα κατόπιν επανενεργοποίησε το σύστημα. Όμως ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα τέθηκε ξανά σε λειτουργία δεν έχει εξακριβωθεί προς το παρόν και το MCAS μπορεί να ενεργοποιήθηκε ξανά από μόνο του, επισήμανε πηγή προσκείμενη στην έρευνα στο Γαλλικό Πρακτορείο. Η «πιθανότητα» το MCAS να τέθηκε σε λειτουργία «χωρίς παρέμβαση των πιλότων» είναι κάτι που εξετάζουν οι ερευνητές, επισήμανε η πηγή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ