Η νέα ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη, που έχει φτάσει αισίως τα 85 του χρόνια, υπήρξε διακαής του πόθος εδώ και τουλάχιστον σαράντα χρόνια. Υστερα από αμέτρητες διορθώσεις και αναμορφώσεις του σεναρίου και κάποιες αποτυχημένες απόπειρες έναρξης γυρισμάτων, το «Megalopolis» έγινε πραγματικότητα μόνο όταν ο ίδιος ο Κόπολα πούλησε την οικογενειακή του φάρμα με τους αμπελώνες στην Καλιφόρνια έναντι 120 εκατ. δολαρίων, τα οποία τα έριξε στην παραγωγή της ταινίας.
Δυσκολίες
Το γεγονός, όμως, ότι βρέθηκε χρηματοδότηση δεν σημαίνει ότι όλα πήγαν κατ’ ευχήν στη συνέχεια. Τα γυρίσματα ήταν ακόμα ένας λαβύρινθος μέσα στον οποίο δύσκολα διακρινόταν το φως της εξόδου προς το μοντάζ και κατ’ επέκταση το κοινό. Αν και ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Ανταμ Ντράιβερ, έχει δηλώσει πως όλα κύλησαν πολύ ομαλά στα γυρίσματα, μέλη του συνεργείου και σημαντικοί συνεργάτες του Κόπολα έχουν άλλη άποψη. Αμέτρητες ώρες πήγαν χαμένες χωρίς να παράγεται ούτε υποψία σκηνής, συντελεστές της ταινίας τα παράτησαν και «έφυγαν για άλλες Πολιτείες», ενώ ο Κόπολα παράλληλα με την ταινία επέβλεπε μια πολύ δαπανηρή ανακαίνιση ενός μοτέλ προκειμένου να μένουν σε αυτό ο ίδιος και η πολυμελής οικογένειά του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. «Ηταν σαν να βλέπεις ένα τρένο να οδεύει σε αργή κίνηση προς τη σύγκρουση, μέρα με τη μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα, τη στιγμή που όλοι προσπαθούσαν με όλες τις δυνάμεις τους να αποτρέψουν τη σύγκρουση», λέει μέλος του συνεργείου.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Μόλις ο Κόπολα έφτασε στην Ατλάντα για την έναρξη των γυρισμάτων το φθινόπωρο του 2022, αναζήτησε ένα μέρος για να μείνουν ο ίδιος και η εκτεταμένη οικογένειά του. Δεν του άρεσε τίποτα και αποφάσισε να αγοράσει ένα μοτέλ που μόλις είχε κλείσει και να το ανακαινίσει. Τα συνεργεία για την ανακαίνιση ξεκινούσαν δουλειά στις 6 το πρωί. «Είτε σκηνοθετείς μια ταινία είτε επιβλέπεις μια ανακαίνιση, είναι το ίδιο πράγμα. Λες στους ανθρώπους τι να κάνουν και είσαι εκεί για να διασφαλίσεις ότι θα το κάνουν», λέει αφοπλιστικά ο Αμερικανός σκηνοθέτης.
Εντάσεις
Ο Σία ΛαΜπεφ, ένας από τους ηθοποιούς της ταινίας, έκανε τις πιο πολλές ερωτήσεις και είχε τις πιο πολλές υποδείξεις για τον χαρακτήρα που υποδύθηκε. «Ο Κόπολα με τον ΛαΜπεφ είχαν αυτήν την υπέροχα ανταγωνιστική σχέση, που τελικά αποδείχθηκε πολύ παραγωγική. Ο ΛαΜπεφ ρωτούσε διαρκώς διάφορα πράγματα και ο Κόπολα, στρεσαρισμένος από τις συνθήκες, του απαντούσε καμιά φορά… καταλλήλως. Οι ατάκες τους είχαν αρκετό χιούμορ, επίσης, και μερικές φορές ήταν διασκεδαστικό για εμάς που ήμασταν παρόντες. Αλλες φορές πάλι, ο Κόπολα δεν άντεχε άλλο να τον ακούει, έφευγε, κλεινόταν στο τρέιλέρ του και έδινε οδηγίες από εκεί», λέει μέλος του συνεργείου, ο οποίος προσθέτει ότι ο σκηνοθέτης είχε ένα σωρό όμορφα σχέδια για κάθε σκηνή, αλλά ποτέ δεν μπορούσε να καταλήξει σε εκείνο που θα χρησιμοποιούσε τελικά. «Του ζητούσαμε να επιλέξει κάποιο για να ξέρουμε κι εμείς πώς θα δείχνει η ταινία κι εκείνος απαντούσε: “Πώς γίνεται να ξέρετε εσείς πώς θα δείχνει η ταινία όταν ούτε εγώ το ξέρω αυτό;”».
Στη 16η εβδομάδα των γυρισμάτων κάποιοι από την ομάδα των ψηφιακών εφέ παραιτήθηκαν και άλλοι απολύθηκαν. «Μας έλεγε συνέχεια ότι δεν θέλει να φτιάξει μια ταινία σαν αυτές της Marvel, αλλά τελικά αυτό κατέληξε να κάνει», λένε άνθρωποι του περιβάλλοντός του.