«Είναι άλλο πράγμα να αποκτάς παιδιά σε μεγάλη ηλικία. Σου διδάσκει πολλά περί αγάπης», λέει ο Μάρτιν Σκορσέζε σε συνέντευξή του στον «Guardian» με αφορμή την τελευταία του ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού» και τη διεκδίκηση δέκα βραβείων Οσκαρ στην απονομή της 10ης Μαρτίου. Μία από αυτές είναι για το Οσκαρ σκηνοθεσίας και πρόκειται για τη δέκατη σχετική υποψηφιότητα που κατακτά ο Σκορσέζε στη μακρόχρονη καριέρα του. Με αυτήν άφησε πίσω του τον Σπίλμπεργκ, που έχει μία λιγότερη, και πλέον «κυνηγά» μόνο τον Γουίλιαμ Γουάιλερ, που σταμάτησε στις 12. Μόλις μία φορά έχει κατακτήσει το τρόπαιο για την ταινία «Ο πληροφοριοδότης», το 2007.
Στα 81 του χρόνια μοιάζει ασταμάτητος και πλέον ετοιμάζεται τόσο για την επερχόμενη βράβευσή του στο Φεστιβάλ του Βερολίνου όσο και για την επόμενη ταινία του που έχει αντικείμενο τη ζωή του Χριστού. «Μέσα από τις ταινίες μου προσπαθώ να βρω ποιοι είμαστε ως άνθρωποι, ως οργανισμοί. Από τι υλικό είναι φτιαγμένες οι καρδιές μας. Αυτό νομίζω ότι προσπαθώ να βρω. Με άλλα λόγια, έχω ακόμα περιέργεια για τα πράγματα», λέει ο κορυφαίος σκηνοθέτης, που τελευταία έχει βρει ένα ακόμη πεδίο δόξας λαμπρό, που δεν είναι άλλο από το TikTok. Οι χρήστες της πλατφόρμας και όχι μόνο έχουν παρατηρήσει τελευταία ότι ο Σκορσέζε πρωταγωνιστεί σε διάφορα χιουμοριστικά βιντεάκια να «εξετάζεται» στο λεξιλόγιο της Generation Z ή να δίνει σκηνοθετικές οδηγίες στον σκύλο του, Οσκαρ.
Για αυτή τη νέα «καριέρα» του στα σόσιαλ μίντια ευθύνεται η 24χρονη κόρη του Φρανσέσκα, που τον περιλαμβάνει στα βίντεο που ανεβάζει, με αποτέλεσμα ο Σκορσέζε να έχει γίνει πλέον ένα είδος σταρ στα σόσιαλ. «Εχει πλάκα», λέει εκείνος. «Εχει ενδιαφέρον που ξαφνικά σπάει αυτή η σειρά των συνεντεύξεων και των εμφανίσεων στις διάφορες εκδηλώσεις για να φτιάξουμε ένα βίντεο λίγων δευτερολέπτων που είμαι με τις πιτζάμες στο σπίτι ή με τα σκυλιά μου ξαπλωμένα γύρω μου», λέει ο Σκορσέζε.
Οπως ο ίδιος λέει, η τελευταία του ταινία δεν ήταν και πολύ δύσκολο να γυρισθεί, αν και έχει διάρκεια 3½ ώρες. Ηταν όμως ρίσκο, όχι οικονομικό αλλά πολιτικό, καθώς αφηγείται μια πραγματική ιστορία ρατσισμού πριν από έναν αιώνα στις ΗΠΑ. Μια ιστορία από εκείνες που η alt-right πτέρυγα παλεύει να μην τις αφήνει να έρχονται στην επικαιρότητα. «Για αυτό ακριβώς το λόγο έπρεπε να γίνει αυτή η ταινία», λέει αφοπλιστικά. «Δεν το κάνω εκούσια. Δεν ξυπνάω μια μέρα αποφασισμένος ότι, για παράδειγμα, θα φτιάξω μια ταινία που εκθέτει τη διαφθορά του σύγχρονου καπιταλισμού, που ξέρουμε ότι είναι κάτι απαίσιο. Το δοκίμασα αυτό στο “Λύκο της Wall Street” με θυμό αλλά και χιούμορ. Και τι έγινε στη συνέχεια; Ο Τραμπ μπήκε στον Λευκό Οίκο», παραδέχεται.
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Μάρτιν Σκορσέζε: «Δεν ξέρω πολλά για τις γυναίκες»
Αν και στη φιλμογραφία του πλειοψηφούν οι άνδρες πρωταγωνιστές που έχουν μια τάση να λύνουν τις διαφορές τους ή τα υπαρξιακά τους ζητήματα με τη χρήση βίας, η αλήθεια είναι ότι ο Σκορσέζε έχει υπογράψει και μουσικά ντοκιμαντέρ, ταινίες που αφορούν στην πίστη, κωμωδίες και «οικογενειακές» φανταστικές περιπέτειες.
Ακόμα και όταν έφερε τις γυναίκες σε πρώτο πλάνο στις ταινίες του, το έκανε κι αυτό με επιτυχία, όπως στο «Η Αλίκη δεν μένει πια εδώ», για το οποίο η πρωταγωνίστρια, Ελεν Μπέρστιν, κέρδισε το Οσκαρ α’ γυναικείας ερμηνείας. Ή «Τα χρόνια της αθωότητας», όπου ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ως φιλόδοξος δικηγόρος στη Νέα Υόρκη του 19ου αιώνα «σκοντάφτει» πάνω στην ερωμένη του και τη σύζυγό του (Γουινόνα Ράιντερ και Μισέλ Φάιφερ, αντίστοιχα).
«Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πολλά για τις γυναίκες. Αλλά μου αρέσει να μαθαίνω, ακόμα μου αρέσει να μαθαίνω», λέει ο σκηνοθέτης. Αν κρίνουμε από τις γυναίκες που τον περιβάλλουν πλέον (εκτός από τη Φρανσέσκα, έχει και άλλες δύο μεγαλύτερες κόρες, όπως επίσης και δύο εγγονές), φαίνεται να μην έχει άλλη επιλογή από το να συνεχίσει να μαθαίνει.
Ειδήσεις σήμερα
Αυτό είναι το ανανεωμένο Audi S3