Εντός έδρας βέβαια, αλλά μάλλον μικρή σημασία έχει αυτό καθώς το «1917» μαζί με τα «Παράσιτα» οδηγούν πλέον ξεκάθαρα την κούρσα των Οσκαρ και βραβεύονται διαρκώς. Ο Σαμ Μέντες απέσπασε, λοιπόν, το BAFTA καλύτερης σκηνοθεσίας και η ταινία πήρε το βραβείο ψηφιακών εφέ, ενώ πριν από την τελετή είχε ανακοινωθεί ότι το «1917» είχε επίσης βραβευθεί με τα BAFTAS φωτογραφίας, ήχου, καλλιτεχνικής διεύθυνσης και καλύτερου βρετανικού φιλμ. Ασφαλώς και το «1917» ανακηρύχθηκε η καλύτερη ταινία της χρονιάς από τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου, αφήνοντας στη σκιά των «χαμένων» το «Joker», που είχε 11 υποψηφιότητες, το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ», τον «Ιρλανδό», την «Ιστορία γάμου» και τις «Μικρές κυρίες».
Σενάριο και ξενόγλωσσης
Οι τελευταίες δεν τα κατάφεραν ούτε στο διασκευασμένο σενάριο, αφού εκεί επικράτησε το «Jojo Rabbit» του Ταΐκα Γουαϊτίτι. Ο μόνος που διασώθηκε από τον… τυφώνα «1917» ήταν ο Κορεάτης Μπονγκ Τζουν-χο με τα «Παράσιτα» που κέρδισαν το BAFTA καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Το «Joker» που είχε τις περισσότερες υποψηφιότητες, 11 στο σύνολο, απέσπασε τελικά τρία βραβεία. Το α’ ανδρικού ρόλου ασφαλώς για τον Γιοακίν Φίνιξ, της μουσικής και του καλύτερου καστ.
«Δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο ικανοποιημένος», τόνισε ο Σαμ Μέντες για τη σπουδαία βραδιά για τον ίδιο και την ταινία του. «Υπάρχει προσωπική ευχαρίστηση στο να βλέπω μια ιστορία τόσο δική μου και της οικογένειάς μου να παίρνει σάρκα και οστά και να γίνεται μεγάλη από το κοινό που σπεύδει μαζικά να δει την ταινία. Κανείς μας δεν ήταν σίγουρος ότι ο κόσμος θα ανταποκρινόταν. Δεν ήταν καθόλου σίγουρο αυτό», υπογράμμισε ο Bρετανός σκηνοθέτης.
Οι ερμηνείες
Τίποτα δεν άλλαξε στην τετράδα των ηθοποιών που απέσπασαν τα τέσσερα ερμηνευτικά βραβεία. Ο Γιοακίν Φίνιξ του «Joker» πήρε το α’ ανδρικού ρόλου, ο Μπραντ Πιτ του «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» το β’ ανδρικού ρόλου, η Ρενέ Ζελβέγκερ το α’ γυναικείου ρόλου για το «Judy» και η Λόρα Ντερν το β’ γυναικείου ρόλου για την «Ιστορία γάμου». Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι την ερχόμενη Κυριακή η τετράδα αυτή θα παραμένει ως έχει και στα Οσκαρ. «Βρετανία, ακούω ότι έμεινες ελεύθερη. Καλώς ήρθες στο κλαμπ! Εύχομαι τα καλύτερα με το διακανονισμό του διαζυγίου», ήταν το αυτοσαρκαστικό αστείο του Μπραντ Πιτ για την ολοκλήρωση του Brexit, όπως το διάβασε εκ μέρους του η Μάργκο Ρόμπι που παρέλαβε το βραβείο του. Η Aυστραλιανή σταρ πρόσθεσε ότι ο Μπραντ Πιτ θέλει να ονομάσει το βραβείο του… Χάρι και δηλώνει ενθουσιασμένος που θα τον πάρει μαζί του στην Αμερική. «Αυτά είναι δικά του λόγια, όχι δικά μου», πρόσθεσε προς… αποφυγήν παρεξηγήσεων η Μάργκο Ρόμπι.
Η έκπληξη της βραδιάς ήρθε στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων όπου επικράτησε το «Klaus» του Netflix απέναντι στο «Toy story 4» και «Frozen 2», κάτι που μάλλον είναι δύσκολο να επαναληφθεί την ερχόμενη Κυριακή στα Οσκαρ.
Μικρό ατύχημα είχε ο Αλ Πατσίνο στο κόκκινο χαλί που έχασε την ισορροπία του και βρέθηκε στο έδαφος, χωρίς ευτυχώς τραυματισμούς. Ο ίδιος, σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν θυμόταν ότι το 1976 είχε τιμηθεί με BAFTA για την ερμηνεία του στο «Νονός ΙΙ».
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Καλύτερη Ταινία: «1917»
Grand Hotel spoiler: Η Ελένη παλεύει για τη ζωή και το μωρό της - Της το κλέβουν μέσα από τα χέρια
Καλύτερη Βρετανική Ταινία: «1917»
Ξενόγλωσση Ταινία: «Παράσιτα»
Ντοκιμαντέρ: «For Sama»
Κινούμενα σχέδια: «Klaus»
Σκηνοθεσία: Σαμ Μέντες – «1917»
Πρωτότυπο Σενάριο: Χαν Τζιν Γουόν, Μπονγκ Τζουν-χο – «Παράσιτα»
Διασκευασμένο Σενάριο: Τάικα Γουατίτι -«Jojo Rabbit»
A’ Ανδρικός Ρόλος: Γιοακίν Φίνιξ – «Joker»
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ – «Judy»
B’ Ανδρικός Ρόλος: Μπραντ Πιτ – «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
B’ Γυναικείος Ρόλος: Λόρα Ντερν – «Ιστορία Γάμου»
Μουσική: Χίλντουρ Γκουνταντότιρ – «Joker»
Φωτογραφία: Ρότζερ Ντίκινς – «1917»
Μοντάζ: Αντριου Μπάκλαντ και Μάικλ Μακάσκερ – «Κόντρα σε Ολα»
Καλλιτεχνική διεύθυνση: «1917»
Κοστούμια: «Μικρές Κυρίες»
Μακιγιάζ και Κομμώσεις: «Βόμβα»
Ηχος: «1917»
Κάστινγκ: «Joker»
Ψηφιακά Εφέ: «1917»
Τιμητικό Βραβείο στον Αντι Σέρκις
Από την έντυπη έκδοση