Ο πρώτος υπογράφει την ιδανική εκδοχή της «Πεντάμορφης και του τέρατος» έτσι, όπως θα ήθελε να τη δει το Χόλιγουντ του 21ου αιώνα, ενώ ο δεύτερος χρησιμοποίησε τους κινηματογραφικούς όρους του θρίλερ για να θίξει ζητήματα ρατσισμού και διακρίσεων, ζητήματα που παραμένουν φλέγοντα στην αμερικανική -και όχι μόνο- ατζέντα.
Η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν δεν κατάφερε να διακριθεί στα πρόσφατα BAFTA για τα οποία ψηφίζουν συμπατριώτες του Νόλαν. Παράλληλα η ταινία δεν έχει υποψηφιότητες στα Οσκαρ ερμηνείας και σεναρίου κι έτσι δύσκολα θα διεκδικήσει βραβεία πέρα από κάποια τεχνικά. «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» έχουν με το μέρος τους τις ψήφους των ηθοποιών αλλά ο Μάρτιν ΜακΝτόνα έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων για το Οσκαρ σκηνοθεσίας. Αυτό δεν ευνοεί τις «Πινακίδες», καθώς μόνο σε τέσσερις περιπτώσεις στο παρελθόν («Τα φτερά της δόξας», «Γκραντ Οτέλ», «Ο σοφέρ της κυρίας Ντέζι», «Επιχείρηση: Argo») το Οσκαρ καλύτερης ταινίας έχει πάει σε ταινία που ο σκηνοθέτης της δεν ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ σκηνοθεσίας. Οσο για το «Lady Bird», φαίνεται ότι οι υποστηρικτές του εξαντλούνται στα βραβεία ερμηνείας και σεναρίου.
Οι υπόλοιπες ταινίες, το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, η «Αόρατη κλωστή» του Πολ Τόμας Αντερσον, το «Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου» του Λούκα Γκουαντανίνο και η «Πιο σκοτεινή ώρα» του Τζο Ράιτ έχουν ελάχιστες έως μηδαμινές πιθανότητες να κάνουν τη μεγάλη έκπληξη.
Βαριά η σκιά του σκανδάλου Γουάινστιν
Ολα δείχνουν επίσης ότι απόψε το βράδυ η 90ή τελετή απονομής των Οσκαρ θα βαφτεί στα μαύρα. Εννοούμε, ασφαλώς, την κινητοποίηση ηθοποιών και μη, ανδρών και γυναικών, με αίτημα να σταματήσουν οι σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο Χόλιγουντ και να εισέλθουν περισσότερες γυναίκες στη διαδικασία δημιουργίας των ταινιών.
17 Κλωστές: Η σειρά που «χτυπάει» κόκκινο – Καταδικασμένη η προσπάθεια Καστελάνη για νέα αρχή
Το σκάνδαλο Γουάινστιν, που ξέσπασε πέρυσι τον Οκτώβριο, προκάλεσε καταιγισμό καταγγελιών για ανάρμοστη συμπεριφορά πίσω από τις κάμερες και δεν ήταν λίγες οι φορές που τα ονόματα που ακούστηκαν ήταν μεγάλοι πρωταγωνιστές του Χόλιγουντ, όπως ο Κέβιν Σπέισι και ο Ντάστιν Χόφμαν. Μπροστά σε εκατομμύρια τηλεθεατές, οι σταρ του αμερικανικού σινεμά αναμένεται απόψε το βράδυ να στρέψουν το ενδιαφέρον του κοινού στα αιτήματά τους και μένει να δούμε αν το Χόλιγουντ είναι σε θέση να δείξει εμπράκτως ότι λαμβάνει αυτά τα μηνύματα ή, όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα, οι γυναίκες θα συνεχίσουν να μένουν μακριά από τις θέσεις-κλειδιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα ενενήντα χρόνια των απονομών, μόλις μία γυναίκα, η Κάθριν Μπίγκελοου, έχει βραβευθεί με το Οσκαρ σκηνοθεσίας, ενώ μόλις φέτος μία γυναίκα, η Ρέιτσελ Μόρισον, πήρε για πρώτη φορά υποψηφιότητα για το Οσκαρ φωτογραφίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]