Προχωράει μεν προς τα ηλεκτρικά χωρίς όμως να παραβλέπει τα ισχυρά της όπλα. Για την Audi μιλάμε, για την οποία το 2019 υπήρξε χρονιά – σταθμός: όχι μόνο λόγω της παρουσίασης του πρώτου της ηλεκτρικού SUV, του e-tron, αλλά και λόγω της άνθισης μοντέλων με πιο παραδοσιακή σύλληψη, όπως τα νέα Q3 Sportback και A6 allroad, αλλά και τα ανανεωμένα A4 και Q7 – δύο μοντέλα στρατηγικής σημασίας για το Ίνγκολσταντ τα τελευταία. Και μόλις μπήκαμε στο 2020, το οποίο αναμένεται αντίστοιχα πλούσιο σε νέες παρουσιάσει: το Μάιο θα κάνει το ντεμπούτο του το νέο A3, το μοναδικό premium μοντέλο από τα τρία μικρομεσαία του ομίλου. Από τα άλλα δύο, το Golf θα παρουσιαστεί το Μάρτιο και το Seat Leon μέσα στο καλοκαίρι. Να θυμίσουμε ότι το A3 πρωτοεμφανίστηκε το μακρινό πλέον 1996 και αποτέλεσε εισιτήριο εισόδου στον κόσμο της Audi, τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση του λησμονημένου A2 και μετέπειτα του μικρότερου A1.
ΚΟΙΝΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Έκτοτε ακολούθησαν άλλες δύο γενιές Α3 ενώ η επόμενη αναμένεται να ταράξει τα νερά της κατηγορίας. Όχι ότι θα επιφέρει επανάσταση, όμως το συμπαγές Audi θα αλλάξει σελίδα ως μοντέλο. Καταρχήν με την εμφάνισή του, που θα είναι πιο δυναμική, όπως ακριβώς και στα πρόσφατα A1 και A4. Όπως μπορείτε να δείτε στα ψηφιακά σκίτσα μας, το μπροστινό τμήμα θα δείχνει πιο φαρδύ χάρη στα νέα φωτιστικά σώματα και τους μεγαλύτερους αεραγωγούς. Από το πλάι, η κεκλιμένη οροφή και η έντονη γλυπτική του προφίλ έρχονται να υποδηλώσουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Σε πόσες εκδόσεις αμαξώματος θα είναι διαθέσιμο το νέο A3; Σίγουρα θα το δούμε ως πεντάθυρο αλλά και σαν τετράθυρο sedan. Λιγότερες πιθανότητες έχει μία τρίθυρη κουπέ έκδοση απέναντι στη Mercedes CLA. Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν αποκλείεται να μεγαλώσουν ελαφρώς αλλά το συνολικό μήκος δεν αναμένεται να υπερβεί τα 4,35 μ. Όσο για το μεταξόνιο, αναμένεται στα 2,64 μ. Το επόμενο Α3 θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Golf και Leon, μία εξέλιξη της MQB αρχιτεκτονικής με ανάρτηση MacPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις. Να θυμίσουμε ότι οι βασικές εκδόσεις του σημερινού μοντέλου διατηρούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η επιλογή αυτή, την οποία έχει ήδη ακολουθήσει η ΒMW με τη Σειρά 1, είναι αν μη τι άλλο ευπρόσδεκτη.
Η σχεδίαση του εσωτερικού θα υιοθετήσει οριζόντιες γραμμές με έντονη προσωπικότητα και εκτεταμένη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Με άλλα λόγια, θα δούμε το Virtual Cockpit στα όργανα και υποθέτουμε το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων MIB 3 του Audi A4 με τη μία και μοναδική οθόνη αφής.
Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα θα περιλαμβάνει σύνολα diesel, βενζίνης και υγραερίου. Δεν αναμένεται ηλεκτρική έκδοση μια και στη συγκεκριμένη κατηγορία θα παρουσιαστεί ένα εντελώς ξεχωριστό μοντέλο με δική του ταυτότητα. Μετά τη κατάργηση του 1.6, ο μοναδικός diesel του A3 θα είναι ο 2.0 TDi σε διάφορες εκδόσεις με ισχύ από 122 έως 163 PS. Η τελευταία θα είναι ελαφριά υβριδική. Από τους turbo βενζινοκινητήρες του ομίλου το Α3 θα φορέσει τους εξής δύο: τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου και τον 1.5 με υβριδικό σύστημα 48V. Σε δεύτερη φάση θα παρουσιαστεί μία πιο δυνατή υβριδική έκδοση για την πρίζα καθώς και οι κορυφαίες εκδόσεις S3 και RS3. Για την τελευταία μαθαίνουμε ότι θα φορά μάλλον τον 5κύλινδρο 2.5. Η επιλογή βενζινοκινητήρων turbo θα μπορούσε να επεκταθεί σε άλλα μοντέλα με το πρόθεμα S δίπλα στην ήδη ανακοινωμένη κορυφαία έκδοση diesel.
ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 1996
ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΘΕ 8 ΧΡΟΝΙΑ
Από το 1996 που έκανε το ντεμπούτο του πέρασαν κιόλας 24 χρόνια. Το A3 ήταν μάλιστα αυτό που δημιούργησε την κατηγορία των premium μικρομεσαίων καθώς παρουσιάστηκε πολύ πριν την BMW Σειρά 1 (2004) και τη Mercedes A Class στη σημερινή σπορ εκδοχή της που παρουσιάστηκε μόλις το 2012. Και να που επιτέλους έφτασε η ώρα για την τέταρτη γενιά του μοντέλου. Οι πρώτες τρεις, τις οποίες παραθέτουμε σε χρονολογική σειρά, εμφανίστηκαν αντίστοιχα το 1996, το 2003 και το 2012 και η καθεμία επέδειξε μεγάλη αντοχή στο χρόνο χάρη σε μία σειρά επιτυχημένων restyling. Πιο αειθαλής αποδείχτηκε μάλιστα η δεύτερη γενιά που άντεξε εννέα ολόκληρα χρόνια. Να σημειώσουμε ότι παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, το Α3 διέθετε πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας Audi, είτε επρόκειτο για συστήματα τετρακίνησης είτε για πανίσχυρους κινητήρες turbo.