“Ο επανασχεδιασμός των RS 5 Coupé και RS 5 Sportback σηματοδοτεί την επιτυχή ολοκλήρωση της 25ης επετείου των RS και τη ριζική ανανέωση της γκάμας μας”, λέει ο Oliver Hoffmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH. “Χάρη στη στάνταρ τετρακίνηση quattro, έναν πραγματικό τεχνολογικό μύθο της αυτοκίνησης, τα δύο μοντέλα κατέχουν μια ιδιαίτερη θέση στον τομέα τους.”
Ο εκλεπτυσμένος εξωτερικός σχεδιασμός των δύο RS 5 είναι αναγνωρίσιμος με την πρώτη ματιά. Το Singleframe έχει γίνει πλατύτερο και πιο επίπεδο. Ακολουθεί το σχεδιασμό των μεγάλων αδελφών του, RS 6 και RS 7 . Οι οπές αερισμού πάνω από τη μάσκα θυμίζουν το κλασικό Audi Sport quattro του 1984. Οι θόλοι των τροχών, οι οποίοι είναι 40 χιλιοστά πλατύτεροι, προσδίδουν στο RS 5 εντυπωσιακή εμφάνιση. Οι προαιρετικοί προβολείς LED matrix με το φως Audi laser διαθέτουν σκούρα περιγράμματα, που δίνουν μία ξεκάθαρα διαφορετική οπτική εντύπωση των δύο μοντέλων RS, σε σχέση με το βασικό μοντέλο A5. Οι μεγάλες, έντονα διαμορφωμένες είσοδοι αέρα έχουν πλέον ένα νέο, πενταγωνικό σχήμα.
Τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω, ο οποίος περικλείει τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Τα διακοσμητικά πακέτα γυαλιστερού μαύρου, ματ αλουμινίου ή ανθρακί χρώματος προσδίδουν τόσο εμπρός και πίσω όσο και στο πλάι μία ακόμα πιο ξεχωριστή όψη. Τα τέσσερα δακτυλίδια και τα λογότυπα RS μπορούν να σχεδιαστούν σε μαύρο χρώμα κατόπιν παραγγελίας. Τα χρώματα Turbo μπλε και κόκκινο Tango έχουν προστεθεί στην παλέτα χρωμάτων. Το Coupé είναι εφοδιασμένο με οροφή ανθρακονημάτων με δομή CFRP, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου τέσσερα κιλά.
Οι οριζόντιες γραμμές και τα σκούρα χρώματα κυριαρχούν στο εσωτερικό των ανανεωμένων RS 5. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικής ποιότητας δέρμα Nappa ως προαιρετικό. Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες νότες είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Το τιμόνι, ο μοχλός ταχυτήτων καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης.
Το νέο μοντέλο λειτουργίας των δύο μοντέλων RS 5 επικεντρώνεται σε οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η μεγάλη, ελεύθερη οθόνη με ακουστική ανάδραση είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό. Αν υπάρχει το σύστημα πλοήγησης MMI navigation plus, μια συγκεκριμένη οθόνη RS παρέχει στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, το σπορ διαφορικό quattro, την πίεση ελαστικών και τη θερμοκρασία ελαστικών.
Στο προαιρετικό Audi virtual cockpit plus (οθόνη 12,3 ιντσών), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πολλαπλών οθονών – μία από αυτές είναι ο σχεδιασμός απόδοσης ειδικά για RS, ο οποίος εμφανίζει την κλίμακα της πλευρικής ταχύτητας. Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί το κουμπί επιλογής στο τιμόνι ενός τιμονιού RS mode από τα δύο διαθέσιμα, εμφανίζεται μία οθόνη RS που πληροφορεί για διάφορες τιμές – μία από αυτές τα g επιτάχυνσης. Η προαιρετική οθόνη προβολής προσφέρει επίσης αποκλειστικά γραφικά RS.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Τα RS 5 διαθέτουν περίσσεια ισχύος που εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας 2.9 TFSI twin-turbo V6, παράγει 450 PS και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις μόλις 1.900 rpm.
Και τα δύο μοντέλα RS 5 επιταχύνουν 0-100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 280 km/h. Ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων tiptronic κατευθύνει την ισχύ του κινητήρα στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων, μεγαλύτερων paddles αλουμινίου. Το σύστημα κίνησης quattro παρέχει τα δύο μοντέλα RS 5 με την απαιτούμενη πρόσφυση, δυναμισμό και σταθερότητα, ανεξάρτητα από τον καιρό. Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο σπορ με το προαιρετικό διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των τροχών.
Τα δύο μοντέλα RS 5 είναι εξοπλισμένα ως στάνταρ με ανάρτηση RS sport. Η ανάρτηση RS sport plus με δυναμικό έλεγχο οδήγησης (DRC) με τεχνολογία που εξασφαλίζει ανεπανάληπτη σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες, διατίθεται προαιρετικά. Χρησιμοποιεί χαλύβδινα ελατήρια και ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες τριών σταδίων, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους μέσω διαγώνιων γραμμών λαδιού και κεντρικής βαλβίδας. Όταν το RS στρίβει με μεγάλη ταχύτητα, οι βαλβίδες ρυθμίζουν τη ροή λαδιού στον αποσβεστήρα του εμπρόσθιου τροχού στο εξωτερικό της καμπύλης. Ενισχύουν τη στήριξη και μειώνουν την κλίση, βελτιώνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά χειρισμού του οχήματος.
Εκτός από τα γνωστά modes comfort, auto, and dynamic, το στάνταρ Audi drive select προσφέρει επίσης και δύο νέα modes, τα RS1 και RS2. Αφού ο οδηγός έχει ρυθμίσει τα δύο νέα modes ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές του προτιμήσεις και τα αποθηκεύσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν απευθείας μέσω του πλήκτρου “RS MODE” στο τιμόνι χωρίς να χρειάζεται να λειτουργήσει ξανά η απόκριση αφής MMI. Το σύστημα αποκτά πρόσβαση σε σημαντικές παραμέτρους που αφορούν στον κινητήρα, τη μετάδοση, την απόσβεση, το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης, το σπορ διαφορικό και τον ήχο του κινητήρα.
Τα νέα μοντέλα RS 5 είναι εξοπλισμένα με τροχούς 19 ιντσών. Νέοι τροχοί 20 ιντσών είναι διαθέσιμοι κατόπιν παραγγελίας σε τρεις παραλλαγές, εκ των οποίων το ένα σετ είναι βαμμένο εξ ολοκλήρου σε γυαλιστερό μαύρο και το άλλο σε ματ χάλκινο. Στο στάνταρ σύστημα πέδησης, οι χαλύβδινοι δίσκοι έχουν δαγκάνες σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα. Ως εναλλακτική λύση, η Audi προσφέρει κεραμικούς δίσκους φρένων από άνθρακα για τον εμπρόσθιο άξονα. Οι δαγκάνες τους είναι βαμμένες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα.
Το σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, την πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς (MIB 3), για τις πολυάριθμες λειτουργίες της. Το χαρτοφυλάκιο του Audi connect προσθέτει πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση. Ορισμένα από τα περισσότερα από 30 διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού βρίσκονται στο μοντέλο ως στάνταρ. Τα υπόλοιπα είναι είτε διαθέσιμα ως μεμονωμένες επιλογές είτε συνδυασμένα στα πακέτα Drive and Park.
Τα νέα Audi RS 5 Coupé και RS 5 Sportback αναμένονται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.