Σε παλαιότερες εποχές τη νέα σειρά των CB θα την κατατάσαμε στις naked μοτοσυκλέτες, αλλά η Honda προχωρά σε μια νέα υποκατηγορία καθώς τα νέα μοντέλα συνδυάζουν και χαρακτηριστικά από άλλες ενδιαφέρουσες κατηγορίες, όπως τα cafe race και τα custom.
Η συνεργασία των δύο σχεδιαστικών τμημάτων της Honda, σε Ευρώπη και Ιαπωνία, θέλησαν να παρουσιάσουν κάτι παραπάνω και διαφορετικό από τρεις «γυμνές» μοτοσυκλέτες. Φυσικά η απλότητα είναι αυτή που κυριαρχεί στη σχεδίαση αλλά η «ανάδειξη» του μετάλλου- ειδικά στο 1000άρι- που θυμίζει custom μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευαστεί σε κάποιο καλά οργανωμένο γκαράζ κάποιου ανήσυχου ιδιοκτήτη CB, που ήθελε κάτι πιο εξεζητημένο από αυτό που προσφέρει συνήθως η εταιρία.
Στο ίδιο μήκος κύματος, αν και σε λιγότερο βαθμό, είναι και η εμφάνιση των μικρότερων μοντέλων, CB 300 R και CB 125 R. Συμπαγείς διαστάσεις και προσπάθεια συγκέντρωσης των μαζών όσο το δυνατόν στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας για καλύτερο έλεγχο και ευκολότερη οδήγηση είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό των τριών μοντέλων. Μάλιστα η ιαπωνική εταιρία περηφανεύεται ότι η μπαταρία μετακόμισε στην αντίστοιχη θέση με αυτήν της κορυφαίας RC213V-S.
CB 125 R
Με την κατηγορία των 125 κυβικών εκατοστών να γίνεται λόγω νομοθεσίας όλο και πιο σημαντική, η εμφάνιση εντυπωσιακών μοτοσυκλετών σαν το CB 125 R ήταν θέμα χρόνου. Χρησιμοποιώντας πολλά μηχανικά μέρη από το 300άρι η Honda παρουσίασε μια μοτοσυκλέτα του ενός όγδοου του λίτρου που σίγουρα δεν θα αφήσει ασυγκίνητους τους έφηβους υποψήφιους αναβάτες.
Μινιμαλιστική αλλά με πολλά μοντέρνα στοιχεία όπως ο led προβολέας και το «ανάγλυφο» ρεζερβουάρ που μαζί με το upside-down πιρούνι, την ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, το ψηφιακό όργανο θα κάνει πολλές νεανικές καρδιές να κτυπήσουν πιο γρήγορα. Μπορεί να διαθέτει μόλις 13,32 ίππους αλλά και εδώ το κοινό χαρακτηριστικό της οικογένειας Neo Sports Cafe (συμπαγείς διαστάσεις-συγκέντρωση μαζών) μαζί με το ελαφρύτερο βάρος κάνουν το μικρό CB δυνατό παίκτη.
CB 300 R
Σε μια ομάδα μοτοσυκλετών μοιραία το βλέμμα και το ενδιαφέρον πέφτει σε αυτή με το μεγαλύτερο κυβισμό καθώς πέρα από τις μεγαλύτερες επιδόσεις, το εργοστάσιο πάντα δίνει μεγαλύτερη προσοχή στη σχεδίαση αλλά και πιο ακριβά περιφερειακά σε ένα 1000 σε σχέση με ένα 300άρι. Έτσι μοιραία πάντα το μεσαίο CB θα παραμένει στη σκιά του μεγαλύτερου αδερφού του.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Όλα αυτά όμως μέχρι κάποιος να το οδηγήσει, καθώς το CB 300 R τηρουμένων των αναλογιών είναι μια ισάξια και ίσως πιο ενδιαφέρουσα πρόταση από το 1000. Γιατί σίγουρα δεν έχει το γκάζι και την εντυπωσιακή/ποιοτική εμφάνιση του προαναφερόμενου μοντέλου παρ’ όλα αυτά κατορθώνει να σε κερδίσει με την ομοιογένεια του συνόλου και περισσότερο με τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα αλλά και τον ήχο της εξάτμισης.
Οι μηχανικοί της Honda γνωρίζοντας ότι η απόδοση των 31,4 ίππων δεν θα έβαζε ποτέ φωτιά στην άσφαλτο δούλεψαν πάρα πολύ ως προς την διαχείριση τους έτσι ώστε το CB 300 R να μπορεί να κινηθεί ιδιαίτερα γρήγορα από κάποιον που οδηγά με ροή, χωρίς πολλά φρένα, κρατώντας όσο πιο ψηλά την ταχύτητα μέσα στην στροφή. Κάτι σαν τις μοτοσυκλέτες της Moto3, μόνο που στην περίπτωσή μας ο κινητήρας έχει μοιρασμένη τη δύναμή του σε όλο το εύρος των στροφών.
Φυσικά αυτή η οδηγική απόλαυση δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί και χωρίς το αντίστοιχο στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Οι συμπαγείς διαστάσεις, η συγκέντρωση των μαζών προς το κέντρο βάρος και το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία δεν είναι απλά στοιχεία εντυπωσιασμού αλλά τα ατού του CB 300 R που το κάνουν τόσο απολαυστικό.
CB 1000 R
Το CB 1000 R είναι η συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου, που όταν είχε παρουσιαστεί είχε εντυπωσιάσει με τη φουτουριστική του σχεδίαση παρ΄ όλο που ήταν μια naked μοτοσυκλέτα. Για το 2018 η Honda επαναμειγνύει τα υλικά με τα οποία δημιούργησε το προηγούμενο CB και παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο βασισμένο στην ίδια συνταγή αλλά σε ένα ρετρό στυλ που όμως κατορθώνει να δείχνει πάρα πολύ μοντέρνο.
Η βάση της μοτοσυκλέτας παραμένει ο κινητήρας του CBR 1000 RR, στην περίπτωσή μας του ’06, που φυσικά με τις ανάλογες μετατροπές ώστε να ταιριάξει στ χαρακτήρα του CB. Έτσι η ιπποδύναμη έχει μειωθεί αισθητά για χάρη της δύναμης χαμηλά, κάτι που ταιριάζει περισσότερο σε μια naked μοτοσυκλέτα, αλλά βοηθά και στην καθημερινή μετακίνηση μέσα στα αστικά κέντρα.
Το αποτέλεσμα είναι μια μέγιστη ισχύς 146hp (20hp περισσότερο) στις 10.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 104Nm στις 8.250 σ.α.λ. Και μάλιστα με 3+1 χαρτογραφήσεις που παραμετροποιούν την απόδοση, το φρένο του κινητήρα και την λειτουργία (ή και την απενεργοποίηση) του traction control. Πέρα από την καλύτερες επιδόσεις αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το νέο 1000άρι έχει να επιδείξει και μια συνολική μείωση βάρους κατά 12 κιλά, κάτι που καθιστά το νέο CB ακόμα ευκολότερο κατά την οδήγηση.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]