Ο τρόπος της κατασκευής που θα επιλέξει η ομάδα σχεδίασης και εξέλιξης του αυτοκινήτου παίζουν καθοριστικό ρόλο στα χαρακτηριστικά που θα έχει το όχημα. Επίσης, αποτελεί και την πιο δαπανηρή επένδυση της κάθε μάρκας, γιατί αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνήθως από τα ειδικευμένα τμήματα της εταιρείας.
Για το Jeep Compass, επιλέχθηκε η αρχιτεκτονική Small-wide 4×4, η οποία αναβαθμίζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις ασφάλτινες διαδρομές καθώς και στο off road. Αυτή η αρχιτεκτονική ενσωματώνει την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς ώστε να αναβαθμισθούν οι ικανότητες του αυτοκινήτου, να επιτευχθούν υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς και να αυξηθεί η ασφάλεια.
H κατασκευή του αμερικανικού αυτοκινήτου, συνενώνει το αμάξωμα με το πλαίσιο, σε μία ενιαία δομή για μεγαλύτερη ακαμψία και εξοικονόμηση βάρους. Σημαντική παράμετρος στην επίτευξη αυτού του στόχου, είναι η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής – σε ποσοστό πάνω από 65% – και σε μεγάλο βαθμό, η χρήση δομικών συγκολλητικών υλικών.
Επιπρόσθετα, και τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία του αμαξώματος όπως π.χ. οι βραχίονες της ανάρτησης και τα σημεία πρόσδεσης των υποπλαισίων έχουν σχεδιαστεί ώστε να ενισχύουν την ακαμψία, ενώ παράλληλα να ελαχιστοποιούν το πέρασμα θορύβου χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα των επιβατών. Για επιπλέον βελτιστοποίηση βάρους και αντοχής, στις τετρακίνητες εκδόσεις έχουν τοποθετηθεί χαλύβδινες γέφυρες εμπρός πίσω και γόνατα αλουμινίου.
Για να πετύχει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό εντός / εκτός δρόμου οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, η μπροστινή ανάρτηση έχει την διαμόρφωση MacPherson με υψηλή ακαμψία. Η διαδρομή της φθάνει τα 17 εκατ. και έχει μειωμένο βάρος. Επιπλέον, η ειδικά σχεδιασμένη μπροστινή γέφυρα εξυπηρετεί δύο σκοπούς· τον περιορισμό του θορύβου που περνά στην καμπίνα και μία επιπλέον ζώνη απορρόφησης ενέργειας στην περίπτωση πρόσκρουσης. Καινοτόμα είναι επίσης και η υιοθέτηση της «διαιρούμενης» έδρασης του αμορτισέρ, ώστε οι ταλαντώσεις από το δρόμο να περνούν στο αμάξωμα από δύο διαφορετικές διαδρομές και συνεπώς να βελτιώνεται το ακουστικό αποτύπωμα του αμορτισέρ.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Για μεγαλύτερη απομόνωση της καμπίνας από ανεπιθύμητες ταλαντώσεις του δρόμου και καλύτερη πρόσφυση, η πίσω ανάρτηση εδράζεται σε ένα μονωμένο πίσω υποπλαίσιο. Η διάταξη της πίσω ανάρτησης είναι τύπου Chapman με τους δύο πλευρικούς βραχίονες και τα ημιαξόνια να αρθρώνονται στο υποπλαίσιο. Με τα υψηλά τοποθετημένα αμορτισέρ και τα ελικοειδή ελατήρια, ο σχεδιασμός της πίσω ανάρτησης επιτρέπει στο Compass να μεγιστοποιεί το βαθμό ελαστικότητας του ελατηρίου, προσφέροντας βέλτιστη συμπεριφορά στο δρόμο και μέχρι και 20 εκατ. διαδρομή ανάρτησης για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Το Jeep Compass ενσωματώνει στην μπροστινή και πίσω ανάρτηση το σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης (Frequency Selective Damping – FSD), που αυξάνει τα χαρακτηριστικά κρατήματος και συμπεριφοράς. Επιπλέον το σύστημα FSD φιλτράρει ενεργά τις υψηλής συχνότητας ταλαντώσεις της ανάρτησης που προέρχονται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να παρέχει άνεση διατηρώντας ταυτόχρονα και τον έλεγχο της πορείας.
Το σύστημα διεύθυνσης, υποστηρίζεται από τα συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης (Electronic Power Steering – EPS) και ροπής υποβοήθησης κατεύθυνσης (Driving Steering Torque – DST), τα οποία βελτιώνουν τόσο τον έλεγχο όσο και την απόδοση.
Το ενσωματωμένο στην κολώνα του τιμονιού σύστημα EPS, προσφέρει καλύτερο έλεγχο με τη διαχείριση σημαντικών φορτίων σε όλες τις ταχύτητες. Η υποβοήθηση παρέχεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, χάρη στον οποίο ο οδηγός έχει βοήθεια σε οποιαδήποτε ταχύτητα του οχήματος. Το DST βελτιώνει τον έλεγχο και την απόδοση, πραγματοποιώντας ενεργά διορθώσεις και ελέγχοντας την υπερστροφή σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]