Το στόλο των 14 συρμών προμήθευσε έναντι 93 εκατομμυρίων ευρώ στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας ο γαλλικός βιομηχανικός γίγαντας Alstom. Ετσι θα πάρουν… σύνταξη οι παλιές ντιζελοκίνητες λοκομοτίβες των 100 χιλιομέτρων την ώρα, που ένωναν την πόλη Κουξχάφεν με το Αμβούργο, πραγματοποιώντας τρεις ενδιάμεσους σταθμούς. «Είμαστε περήφανοι που θέσαμε σε λειτουργία για πρώτη φορά στον κόσμο αυτή την τεχνολογία, μαζί με τους ισχυρούς εταίρους μας», τόνισε ο CEO της Alstom, Ανρί Πουπάρ-Λαφάρζ. Είναι γεγονός ότι τα τρένα υδρογόνου θεωρούνται η καλύτερη μέθοδος «αποανθρακοποίησης» των σιδηροδρομικών μεταφορών και ελπίζεται σύντομα να αντικαταστήσουν το ρυπογόνο ντίζελ, που κινεί το 20% των δρομολογίων στη Γερμανία.
Η τεχνολογία «μηδενικών εκπομπών» αναμιγνύει υδρογόνο με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας χάρη σε ένα πάνελ καυσίμου στην οροφή του βαγονιού. Ετσι παράγεται ο ηλεκτρισμός που κινεί το τρένο. Σύμφωνα με τους υπευθύνους του σιδηροδρομικού δικτύου της Κάτω Σαξονίας, τα τρένα υδρογόνου θα απαλλάξουν την ατμόσφαιρα από τους 4.400 τόνους διοξειδίου του άνθρακα που απελευθέρωναν κάθε χρόνο οι ντιζελομηχανές.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Να σημειωθεί ότι ο γαλλικός όμιλος έχει υπογράψει τέσσερα συμβόλαια για την παράδοση τρένων υδρογόνου σε Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, με το ενδιαφέρον στην Ευρώπη να αυξάνεται. Στελέχη της Alstom και ειδικοί του κλάδου υπολογίζουν ότι μόνο στη Γερμανία η τεχνολογία του υδρογόνου μπορεί να αντικαταστήσει 2.500-3.000 βαγόνια ντίζελ και ότι έως το 2035 το 15% των ευρωπαϊκών τρένων θα κινείται με αυτόν τον τρόπο. Τους Γάλλους ακολουθεί κατά πόδας η Siemens, που παρουσίασε ένα μοντέλο για λογαριασμό της Deutsche Bahn για το 2024. Ας τα ακούνε αυτά οι δικοί μας, που έχουν εγκαταλείψει τους -άλλοτε κραταιούς- ελληνικούς σιδηροδρόμους στη μοίρα τους…