Στις Η.Π.Α. το αποκαλούν “SPOT” αλλά στην Ελλάδα του δόθηκε το αρχαίο όνομα «Κύων» καθώς μοιάζει εκπληκτικά με τετράποδο. Είναι το πρώτο «ρομποτικό – τετράποδο» της Boston Dynamics στην Ελλάδα, οι δυνατότητες του οποίου είναι σχεδόν απεριόριστες. Πρόκειται για ένα πολυεργαλείο, το οποίο μπορεί να διευκολύνει το έργο εταιριών και συνεργείων, εκτελώντας εργασίες εκεί όπου οι άνθρωποι δυσκολεύονται να προσεγγίσουν αλλά και να φέρει σε πέρας με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα «επικίνδυνες» αποστολές.
Ο Εleftherostypos.gr παρακολούθησε μία μικρή επίδειξη των ικανοτήτων και δυνατοτήτων του. Εκτός λειτουργίας ήταν ξαπλωμένο σε χώρο του Ινστιτούτου. Όταν ο χειριστής έδωσε την εντολή, τέθηκε σε λειτουργία, σηκώθηκε στα τέσσερα πόδια του και βγήκε από το δωμάτιο. Η επόμενη εντολή ήταν να ανέβει τρεις ορόφους (!) και να επιθεωρήσει τον χώρο. Άρχισε να περπατά αυτόνομα καθώς ήδη είχε χαρτογραφήσει τον χώρο όπου έπρεπε να ελέγξει. Με τον χειριστή να μην ακουμπά τα πλήκτρα, ο «Κύων» ξεκίνησε με γρήγορο και αποφασιστικό βηματισμό προς τις σκάλες. Χωρίς λάθη και… στραβοπατήματα άρχισε να τις ανεβαίνει. Η επίδειξη ολοκληρώθηκε σε ορισμένα λεπτά της ώρας και επέστρεψε στην αρχική θέση του, στέλνοντας ηλεκτρονικά όλα τα δεδομένα που συνέλεξε κατά την επιθεώρηση!
Ο «Κύων» έχει μήκος 110 εκατοστά, φάρδος 50 εκατοστά, μπορεί να φτάσει σε ύψος τα 70 εκατοστά και ζυγίζει 37 κιλά. Επιχειρεί ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες (-20 βαθμούς Κελσίου έως 45 βαθμούς Κελσίου), αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα έξι χιλιομέτρων την ώρα, μπορεί να κινηθεί σε έδαφος μέχρι κλίση 30 μοιρών, με στερεοσκοπική όραση 360 μοιρών.
Ενδεικτικά, μπορεί να διατεθεί και να συμμετάσχει σε: επιχειρήσεις εντοπισμού και απεγκλωβισμού μετά από σεισμό ή πυρκαγιά, περιπολίες και ιχνηλατήσεις περιοχών για λογαριασμό των Ενόπλων Δυνάμεων ή της Ελληνικής Αστυνομίας, επιθεωρήσεις εγκαταστάσεων μετά από βιομηχανικά ατυχήματα, έλεγχο πλοίων (αμπάρια, μηχανές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις) και γενικότερα να επιθεωρεί εσωτερικά και εξωτερικά αεροπλάνα, γέφυρες, χώρους εργασίας, εργοτάξια, νοσοκομεία, βιομηχανίες κ.ο.κ. Η ικανότητα του να φέρει μετρητικά όργανα, επισκόπησης, ελέγχου και επιθεώρησης σε συνδυασμό με ρομποτικό βραχίονα, είναι αξιοσημείωτη.
Από το πρώτο «Merry Christmas» του 1992 στα 25 και άνω δισ. SMS σήμερα
«Είναι το μοναδικό στην Ελλάδα. Αγοράστηκε από την Boston Dynamics, η οποία αποτελεί πλέον θυγατρική της Hyundai. Οι δυνατότητες και οι προοπτικές του είναι πραγματικά απεριόριστες. Μπορεί να κάνει ελέγχους σε κάθε είδους χώρο και να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του Ινστιτούτου σε πληθώρα ευρωπαϊκών προγράμματα», δήλωσε στο Eleftherostypos.gr ο Διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου και πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνησης, Δρ. Βασίλης Καππάτος.
Όπως είπε, η ταχεία τεχνολογική πρόοδος σε διάφορους τομείς επιτρέπει στο ρομπότ ‘Κύων’ να αναλάβει περίπλοκες εργασίες επιθεώρησης, να αναλύει δεδομένα και να αναγνωρίζει μοτίβα. Επίσης, προηγμένοι αισθητήρες, όπως πολυφασματικές και ακουστικές κάμερες, του επιτρέπουν να συλλέγει πληροφορίες για το περιβάλλον του, ενώ έχει την ευελιξία και την ικανότητα να κινείται με ακρίβεια. «Η ασύρματη επικοινωνία και IoT (Internet of Things) τεχνολογία του επιτρέπει να μεταδίδει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνει οδηγίες από τους χειριστές εξ αποστάσεως, ενώ έχει μεγάλη αυτονομία και δυνατότητα εκτέλεσης εργασιών με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση», προσέθεσε.
Μία από τις πρώτες «εργασίες» του θα είναι η ψηφιακή χαρτογράφηση δημοτικού δάσους της Καβάλας, έκτασης 20 στρεμμάτων, η οποία εντάσσεται στο DigiMedFor. «Συνολικά, η χρήση του σε επιθεωρήσεις προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Είναι πιο ασφαλή, πιο φτηνή, πιο αποδοτική και μπορεί να συλλέξει δεδομένα υψηλής ποιότητας. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται, η χρήση του ‘Κύων’ σε επιθεωρήσεις αναμένεται να γίνει ακόμα πιο διαδεδομένη. Η επιθεώρηση επικίνδυνων ή δυσπρόσιτων χώρων, όπως εργοστάσια, χημικά εργοστάσια ή ψηλά κτήρια, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους εργαζόμενους. Επίσης, μπορεί να τις εκτελέσει με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων και μάλιστα πιο οικονομικά», τόνισε ο Δρ. Καππάτος.
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος εκτέλεσης των ρομποτικών αποστολών Θεοχάρης Τσένης, υπογράμμισε ότι η χρήση του συγκεκριμένου ρομπότ επιτρέπει την έγκαιρη ανίχνευση βλαβών ή προβλημάτων, μειώνοντας τον κίνδυνο βλάβης ή διακοπής λειτουργίας. «Επιπλέον, μπορεί να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς διαλείμματα ή ανάγκη ξεκούρασης. Αυτό αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα των επιθεωρήσεων, επιτρέποντας την συχνότερη διενέργειά τους. Η χρήση του μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος των επιθεωρήσεων», κατέληξε.
Ειδήσεις σήμερα
Νίκος Πολυδερόπουλος: «Δεν σεβάστηκαν, έχασα τον αδερφό μου, όχι χρυσόψαρο» [βίντεο]
Κύπελλο Ελλάδας: Ιωαννίδης και Κουέστα «βλέπουν» μόνο κούπα
Ευρωλίγκα: Στο Βερολίνο για το Φάιναλ Φορ ο Γιάννης Βρούτσης
Ελένη Φουρέιρα: Μόλις κυκλοφόρησε το νέο της τραγούδι με τίτλο «Αεροπλάνο»