Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Η βασική προϋπόθεση για μια επιτυχημένη προβολή είναι ένα πλήρες προφίλ στο Instagram. Τι σημαίνει αυτό; Πάμε να δούμε τα σωστά βήματα που θα μετατρέψουν το Instagram σας σε εργαλείο αύξησης των πωλήσεων σας.
Τα βασικά στοιχεία
Τα βασικά στοιχεία αποτελούνται από πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία της επιχείρησής σας, καθώς και τις ώρες λειτουργίας. Όλα αυτά πρέπει να είναι ενημερωμένα στο προφίλ σας, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να σας βρει εύκολα.
Call to Action
Επιλέξτε και χρησιμοποιήστε ένα από τα προτεινόμενα Call to action για να κινητοποιήσετε τους χρήστες να προβούν σε μια ενέργεια. Εάν έχετε ένα εστιατόριο, μπορείτε επίσης να συνδέσετε μια εφαρμογή για κρατήσεις. Ή εάν έχετε μια επιχείρηση που λειτουργεί με ραντεβού, μπορείτε να αναφέρετε αυτό στο bio μαζί με τον τρόπο κλεισίματος των ραντεβού.
Περιεχόμενο με τοπική έμφαση
Κάντε tag την τοποθεσία
Για να προσελκύσετε πελάτες από μια συγκεκριμένη περιοχή, θα χρειαστεί να αναπτύξετε μια αντίστοιχη στρατηγική. Το περιεχόμενο που αναρτάτε στο προφίλ σας στο Instagram έχει τη δυνατότητα να εμφανιστεί σε δύο διαφορετικά μέρη: στο κύριο feed και στα stories. Εάν προσθέσετε tags της περιοχής ενδιαφέροντος σε αυτές τις αναρτήσεις, το περιεχόμενο θα εμφανιστεί και στη σελίδα της συγκεκριμένης τοποθεσίας (πέραν του προφίλ), κάτι που ξεχωρίζει στην αναζήτηση και αποτελεί ευκαιρία να προσελκύσετε πελάτες.
Πώς το Blogging Μπορεί να Ενισχύσει την Ανάπτυξη του Μεσιτικού σας Γραφείου
Ας διευκρινίσουμε ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο προφίλ σας και τη σελίδα της τοποθεσίας σας. Η σελίδα της τοποθεσίας σας δεν σας ανήκει. Λειτουργεί ως είδος hashtag, όπου οποιοσδήποτε μπορεί να αναρτήσει. Και εδώ παρουσιάζεται μια νέα ευκαιρία: να συλλέξετε περιεχόμενο από τους χρήστες (που σας αφορούν φυσικά). Είναι εύκολο να προσθέσετε tags της τοποθεσίας σας. Ξεκινήστε δημιουργώντας μια ανάρτηση και πατήστε “Προσθήκη τοποθεσίας”.
Ερευνήστε και χρησιμοποιήστε τοπικά hashtags
Συνήθως χρησιμοποιείτε hashtags με το όνομα της μάρκας σας ή με την κατηγορία σας. Ωστόσο, μπορεί να θέλετε να προσελκύσετε νέους χρήστες-followers από μια συγκεκριμένη τοποθεσία (π.χ. τουρίστες – τα καταστήματα μιας αλυσίδας καταστημάτων μπορεί να μην βρίσκονται όλα σε τουριστικές περιοχές). Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τοπικά hashtags που σχετίζονται με τη γειτονιά, τις τοπικές δραστηριότητες, κ.λπ. Σκεφτείτε ως τουρίστας και δημιουργήστε hashtags που οι τουρίστες θα χρησιμοποιούν όταν αναζητούν την περιοχή σας.
Μια εναλλακτική λύση είναι να αναζητήσετε τοπικούς influencers και να αναλύσετε τα hashtags που χρησιμοποιούν στο περιεχόμενο που δημοσιεύουν. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε ποια hashtags είναι δημοφιλή και συνδέονται με την περιοχή που βρίσκεται το κατάστημα σας.
Επιπλέον, βεβαιωθείτε ότι τα hashtags που χρησιμοποιείτε δεν είναι spam και είναι συναφή με την επιχείρησή σας. Αυτό θα τα καθιστά πραγματικά χρήσιμα για τους δυνητικούς πελάτες σας και θα σας βοηθήσει να εμφανίζεστε στον αλγόριθμο ως τοπική επιχείρηση.
Ένας άλλος τρόπος να προσελκύσετε πελάτες από την τοπική σας αγορά είναι να κάνετε εκπτώσεις και προσφορές στο κατάστημά σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δωρεάν προϊόντα ή εκπτωτικά κουπόνια, ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησής σας. Επισημάνετε αυτές τις προσφορές στις λεζάντες ή τα δημιουργικά που αναρτάτε και μην ξεχάσετε να προσθέσετε τα σχετικά hashtags και το tag της τοποθεσίας.
Τα events είναι ένας ακόμα τρόπος να προσελκύσετε πελάτες στο κατάστημά σας. Δημιουργήστε ένα event στο Instagram και προσκαλέστε τους τοπικούς πελάτες που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν. Αν το event αφορά όλα τα καταστήματα της αλυσίδας σας, τότε οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις που θα δημιουργήσετε. Μπορείτε να δημιουργήσετε υπενθυμίσεις μέσω ενός ποστ εντός του event, αναφέροντας τον τίτλο, τις λεπτομέρειες και το πρόγραμμα του event. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν το event σας συνεχώς στο νου τους.
Για να συνδεθείτε με την τοπική κοινότητα, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το “social proof”. Αυτό σας παρέχει απόδειξη από τους χρήστες ότι η επιχείρησή σας είναι αξιόπιστη και αξιοπρόσεκτη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κριτικές και βραβεύσεις που έχετε λάβει, καθώς και αναφορές από τα ΜΜΕ, και να τις παρουσιάσετε στο προφίλ σας με τη μορφή καρφιτσωμένων ποστ ή highlighted stories.
Επιπλέον, μπορείτε να αξιοποιήσετε το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες. Αναζητήστε περιεχόμενο που αναφέρει την επιχείρησή σας και τονίζει τη θετική εμπειρία των χρηστών. Αυτό το περιεχόμενο συνήθως βρίσκεται στα stories και μπορείτε να το κοινοποιήσετε στο δικό σας story ή ποστ. Αυτή η πρακτική δεν απαιτεί σύνδεση με συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά μπορεί να προωθήσει την επιχείρησή σας σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας σας.
Τώρα, πώς μπορείτε να εντοπίσετε το περιεχόμενο από χρήστες; Μπορείτε να παρακολουθήσετε εάν έχουν αναφέρει την επωνυμία της επιχείρησής σας ή να αναζητήσετε το σχετικό hashtag με την επωνυμία σας. Επίσης, μπορείτε να αναζητήσετε άλλα πιθανά hashtags που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Όταν εντοπίσετε αυτό το περιεχόμενο, μπορείτε να το κοινοποιήσετε αμέσως ή, ακόμα καλύτερα και πιο ευγενικά, να ζητήσετε την άδεια του χρήστη με ένα προσωπικό μήνυμα.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαφήμιση για να φτάσετε στους στόχους σας πιο γρήγορα. Έχετε δύο επιλογές διαφήμισης: το “boost post” και οι καμπάνιες. Αν ένα από τα ποστ σας έχει ήδη καλή οργανική απήχηση, τότε μπορείτε να το ενισχύσετε με πληρωμένη προβολή για να έχει ακόμα μεγαλύτερη επίδραση. Στόχος που μπορείτε να επιλέξετε είναι η αύξηση των επισκέψεων στο προφίλ, καθώς εκεί εμφανίζονται οι πληροφορίες της επιχείρησης, όπως η διεύθυνση και το ωράριο λειτουργίας.
Εάν επιλέξετε τη διαφήμιση ως ένα εργαλείο προβολής, μπορείτε επίσης να επιλέξετε την ταυτόχρονη προβολή στο Facebook για να επιτύχετε τον στόχο “προώθηση της επιχείρησής σας τοπικά”.
Με αυτές τις στρατηγικές, έχετε πολλά εργαλεία στη διάθεσή σας για να προωθήσετε την τοπική επιχείρησή σας. Επιλέξτε αυτές που ταιριάζουν καλύτερα με τη στρατηγική και τους στόχους σας και καλή επιτυχία!
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).