Το Ολυμπιακό Στάδιο θα κλείσει και πάλι το καλοκαίρι του 2025 και μέχρι το 2026, προκειμένου να γίνουν εργασίες αποκατάστασης στα στέγαστρα Καλατράβα.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, στο επόμενο διάστημα πρόκειται να προκηρυχτεί διεθνής διαγωνισμός ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το στέγαστρο Καλατράβα και το ποδηλατοδρόμιο στο ΟΑΚΑ.
Η ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων (PPF) είναι αυτή που έχει αναλάβει να επανεξετάσει όλες τις λεπτομέρειες του απαιτούμενου διαγωνισμού για τη μελέτη και την κατασκευή των στεγάστρων Καλατράβα ενώ το πιο πιθανό είναι να προκηρύσσεται προς το τέλος του Οκτωβρίου ή το αργότερο το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Η χρηματοδότηση προέρχεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις το ΟΑΚΑ θα μείνει κλειστό το 2026 προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργασίες για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας.
Να θυμήσουμε ότι τον περσινό Σεπτέμβριο, το ΟΑΚΑ ανακοίνωσε ότι αναστέλλεται κάθε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα στο Ολυμπιακό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι μεταλλικές κατασκευές του στεγάστρου Καλατράβα «δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».
Στο πλαίσιο του Μνημονίου, το ΤΑΙΠΕΔ και το ΤΕΕ συμφώνησαν να εργάζονται από κοινού με στόχο την λειτουργική και στατική αποκατάσταση των στεγάστρων «Καλατράβα» του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου του ΟΑΚΑ, έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Η ανακοίνωση του Παναθηναϊκού
«Ο Παναθηναϊκός θα συνεχίσει και τη νέα αγωνιστική περίοδο να χρησιμοποιεί ως έδρα του το Ολυμπιακό Στάδιο.
Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες από διάφορα πιθανά κακόβουλα και ύποπτα δημοσιεύματα, είναι πασιφανές ότι οποιαδήποτε έργα προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση, θα πραγματοποιηθούν σε διάστημα κατά το οποίο η ομάδα μας δεν θα έχει αγωνιστικές υποχρεώσεις. Ελπίζουμε να μη χρειαστεί να επανέλθουμε.»
Τα συμπεράσματα της μελέτης για το ΟΑΚΑ
Με βάση τα συμπεράσματα της εκτενέστατης μελέτης, τα οποία έχει στη διάθεσή της η «Καθημερινή», που παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση και φέρει ημερομηνία 25/9/2023, η αξιολόγηση της στατικής επάρκειας του κεντρικού σταδίου έχει ως εξής:
«Η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας».
«Από την παραπάνω αναλυτική διερεύνηση προκύπτει ότι η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας (έλεγχος με ελαστική και πλαστική αντοχή των διατομών των τόξων). Η υπολογιστική αυτή ανεπάρκεια δεν σχετίζεται με κακοτεχνίες ή/και ανεπαρκή σύνδεση των φορέων κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά αναφέρεται στην ιδεατή δομική κατάσταση που, υποθετικά, είχε το στέγαστρο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του, σε εφαρμογή της έβδομης έκδοσης της στατικής του μελέτης. Επιπλέον με βάση τα ευρήματα από την οπτική επιθεώρηση και τους μη καταστροφικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν στα πλαίσια της παρούσας σύμβασης, προκύπτει πως η κατάσταση αυτή επιτείνεται από την ύπαρξη σημαντικών μη αποδεκτού χαρακτήρα αστοχιών συνδέσεων (δηλαδή ρωγμές σε μετωπικές συγκολλήσεις, προεντεταμένοι κοχλίες χωρίς προένταση, κοχλιωτές συνδέσεις μη αποδεκτού τύπου), οι οποίες είναι μεν επισκευάσιμες, αλλά απομειώνουν σημαντικά την ήδη επισημανθείσα περιορισμένη κανονιστική στατική επάρκεια των φορέων. Στη βάση των ανωτέρω θεωρούμε αναγκαία την επισκευή των προβληματικών σημείων και τη δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας του εμβληματικού αυτού έργου».
Οσον αφορά την αξιολόγηση της στατικής επάρκειας του ποδηλατοδρομίου, το συμπέρασμα της μελέτης έχει ως εξής:
«Από την παραπάνω αναλυτική διερεύνηση προκύπτει ότι η μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας με βάση την ελαστική αντοχή των διατομών των τόξων, ενώ λαμβάνοντας υπόψη την πλαστική αντοχή των διατομών διαπιστώνεται οριακή στατική επάρκεια. Ωστόσο, αν και με βάση την κατηγοριοποίηση των διατομών των τόξων είναι κανονιστικά αποδεκτή η χρήση πλαστικών αντοχών στους ελέγχους επάρκειας, θα πρέπει να τονιστεί πως η ανάπτυξη σημαντικών πλαστικών παραμορφώσεων σε ένα έντονα θλιβόμενο μέλος όπως το τόξο ανάρτησης είναι αμφίβολη και ως εκ τούτου η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι μη συντηρητική. Επιπλέον εντοπίστηκε ανεπάρκεια φέρουσας ικανότητας στα εφέδρανα των τόξων. Οι συγκεκριμένες ανεπάρκειες δεν σχετίζονται με κακοτεχνίες κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά αναφέρονται στην ιδεατή δομική κατάσταση που, υποθετικά, είχε το στέγαστρο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του. Επίσης, με βάση τα ευρήματα από την οπτική επιθεώρηση και τους μη καταστροφικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν εντοπίζονται σημαντικά προβλήματα διάβρωσης των διατάξεων αγκύρωσης στη βάση των αναρτήρων, με ενδεχόμενη επίδραση του εσωτερικού της αγκύρωσης αλλά και στο σώμα των αναρτήρων. Στη βάση των ανωτέρω θεωρούμε αναγκαίο για την επισκευή των προβληματικών σημείων τη δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας του εμβληματικού αυτού έργου».
Ειδήσεις σήμερα
Θεσσαλονίκη: Προσοχή – Υποχρεωτικά κλειστά τα μαγαζιά σε αυτές τις περιοχές
Αναβάτης κόντεψε να χάσει τη ζωή του – Πήγε να παρηγορήσει το άλογο του που είχε πέσει