Ο Verstappen επέκτεινε το προβάδισμά του στον τίτλο έναντι του Lando Norris στους 57 πόντους, αφού ο άνθρωπος της McLaren υποβιβάστηκε στην τέταρτη θέση – μία θέση πίσω από τον Verstappen – μετά από ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή πέρασε τον αντίπαλό του στο πρωτάθλημα στα τελευταία στάδια.
Ο Νόρις κατηγόρησε τους αγωνοδίκες ότι έσπευσαν την απόφασή τους και είπε ότι η επιθετική κίνηση του Βερστάπεν να υπερασπιστεί την τρίτη θέση του δεν του άφησε πουθενά να πάει.
«Προσπάθησα να περάσω πολλές φορές. Στο τέλος βγήκε εκτός πίστας για κάμποσα μέτρα, οπότε ξεκάθαρα το παράκανε και είχε ένα πλεονέκτημα που εκμεταλλεύτηκε με αυτό που έκανε. Αλλά δεν γράφω εγώ τους κανόνες.
«Δεν μπορώ να ξέρω εάν η ομάδα έπρεπε να μου πει να τον αφήσω, είναι αδύνατον να το γνωρίζουμε. Οι αγωνοδίκες κάνουν αρκετή ώρα να αποφασίσουν και οι γύροι περνάνε. Δεν ήταν μία εύκολη απόφαση, αλλά θα έπρεπε να ξέρουμε νωρίτερα.
«Για την εκκίνηση δεν έχω να πω πολλά, πρέπει να την ξαναδώ. Είναι μια κλειστή στροφή και πολλές φορές ερχόμαστε όλοι πολύ κοντά. Ο Max προσπάθησε να περάσει με μία πολύ κλειστή γραμμή, δεν μπορώ να πω ότι τα κατάφερε, αλλά μέσα από το μονοθέσιο δεν μπορείς να κρίνεις πολύ καλά τις γραμμές, όσο μπορείς να κρίνεις άλλα πράγματα.
«Προφανώς αποφάσισε να κάνει μία δύσκολη κίνηση, αλλά και πάλι είχε βγει εντελώς εκτός πίστας. Πρέπει να το ξαναδώ προφανώς. Αλλά επιτίθεται και βγαίνει εκτός πίστας, αμύνεται και βγαίνει εκτός πίστας. Οδηγεί πολύ καλά κι αμύνεται εξίσου καλά, είχαμε έναν όμορφο αγώνα, αλλά οι κανόνες είναι κανόνες για όλους.»
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, πρόσθεσε: «Το αμυνόμενο μονοθέσιο πηγαίνει κατευθείαν στην κορυφή. Έχουμε ελέγξει το βίντεο πολλές φορές. Απλώς πηγαίνει ευθεία και εκτός πίστας όσο κάνει ο Λάντο, χωρίς να δίνει στον Λάντο καμία ευκαιρία να ανταγωνιστεί τον ελιγμό.
«Πόσες φορές ο Μαξ έχει χρησιμοποιήσει αυτόν τον τρόπο για να αμυνθεί; Και τα δύο αυτοκίνητα βγαίνουν εκτός τροχιάς και τα δύο αυτοκίνητα κερδίζουν πλεονέκτημα. Αν υπάρχει πλεονέκτημα, αυτό ήταν τουλάχιστον ουδέτερο».
Ενόψει του αγώνα της Κυριακής, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Zak Brown, είπε ότι εξακολουθεί να πιστεύει ότι η Red Bull έχει την ευκαιρία να απαντήσει σχετικά με την ανακάλυψη μιας αμφισβητούμενης συσκευής που τους επιτρέπει να προσαρμόσουν τη ρύθμιση του αυτοκινήτου μεταξύ των προκριματικών και ο αγώνας – κάτι που δεν απαγορεύεται στους κανόνες του αθλήματος.
Η Red Bull παραδέχτηκε ότι η συσκευή υπάρχει, αλλά είπε ότι είναι απρόσιτη όταν κατασκευάζεται το αυτοκίνητο. Συμφώνησαν να κάνουν αλλαγές στο μονοθέσιό τους και στο διοικητικό όργανο της F1, η FIA έκτοτε είπε ότι η υπόθεση έκλεισε.
Απαντώντας στα σχόλια της Stella, ο Verstappen είπε: «Τελευταία διαμαρτύρονται πολύ. Αλλά είναι πολύ σαφές και είναι στους κανόνες. Αν είσαι εκτός της λευκής γραμμής, δεν μπορείς να περάσεις και έχω τιμωρηθεί και για αυτό στο παρελθόν».
Ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, επαίνεσε τους αγωνοδίκες που εξέδωσαν αυτό που θεωρούσε ότι ήταν η σωστή ετυμηγορία.
«Ήταν ξεκάθαρο ότι η πάσα είχε γίνει εκτός πίστας, οπότε ο Λάντο θα έπρεπε να είχε δώσει πίσω τη θέση», είπε ο Χόρνερ. Επέλεξε να μην το κάνει, γι’ αυτό υπήρχε ένα πέναλτι και για εμάς ήταν πολύ ασπρόμαυρο σενάριο. Ήταν ένα slam-dunk. Θέλετε τους κατάλληλους ανθρώπους στο βάθρο. Οι αγωνοδίκες το αντιμετώπισαν αρκετά γρήγορα και αξιοπρεπώς.
«Υπάρχουν πέντε αγώνες μπροστά και με προβάδισμα 57 πόντων τίποτα δεν είναι ποτέ άνετο. Αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που ξεπεράσαμε τον Lando μετά το Spa, οπότε ήταν σημαντικό για εμάς να κατέβουμε από το πίσω μέρος και να προχωρήσουμε περισσότερο μπροστά».