Το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 υπόσχεται ασύγκριτες συγκινήσεις σε μια χρονιά που τα έχει όλα. Θα είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια και πιο επίπονο πρωτάθλημα, με νέα πρόσωπα, νέες ομάδες, νέες πίστες. Οσο για τα προγνωστικά; Οι απόψεις δίνουν και παίρνουν, οι ειδικοί έχουν βρει τον… μπελά τους και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού παίρνουν θέσεις μπροστά από τις οθόνες τους.
» Οι ρούκις
Στο φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 δεσπόζει το όνομα του Σουμάχερ. Ο 22χρονος Μικ, γιος του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ, παίρνει το βάπτισμα του πυρός και κάνει το ντεμπούτο του ακριβώς 30 χρόνια μετά το ντεμπούτο του πατέρα του στη Φόρμουλα 1. Ο Μίκαελ έγραψε ιστορία στις πίστες, κατακτώντας 7 παγκόσμιους τίτλους, που αποτελούν ακόμα κορυφαίο ρεκόρ και τώρα πια ο γιος του έρχεται να αποδείξει ότι πράγματι τα μήλα πέφτουν κάτω από τη μηλιά.
Με την ομάδα της Haas, ο Μικ Σουμάχερ μπαίνει με τον αέρα του πρωταθλητή της Φόρμουλα 2 στο πρωτάθλημα. Ο πατέρας του, καθηλωμένος στο κρεβάτι από την αποφράδα 29η Δεκεμβρίου 2013 και το ατύχημα ενώ έκανε σκι, θα μπορέσει όπως λένε οι πληροφορίες να καμαρώσει το γιο του, παλεύοντας με τα συναισθήματά του που θα τον ρίξουν σε ένα χείμαρρο συγκίνησης.
Ο Μικ Σουμάχερ είναι ο ένας από τους τρεις οδηγούς που μετέχουν για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Ο δεύτερος είναι ομόσταβλός του, ο επίσης 22χρονος Ρώσος Νικίτα Μάζεπιν. Η Haas ποντάρει στο ταλέντο τους και στο τεράστιο πάθος τους για διάκριση. Οι αρμόδιοι της ομάδας επέμεναν να μη συμφωνήσουν με έμπειρο οδηγό, αν και υπήρχαν διαθέσιμοι. Ο τρίτος «ρούκι» του πρωταθλήματος είναι ο Ιάπωνας Γιούκι Τσουνόντα. Τον ερχόμενο Μάιο θα κλείσει τα 21 του χρόνια και είναι ο νεότερος από τους 20 οδηγούς που περιμένουν την εκκίνηση. Ο Τσουνόντα έλαμψε στις τελευταίες δοκιμές με το μονοθέσιο της Alpha Tauri και πολλοί λένε ότι μπορεί να κάνει αρκετούς να… τρίβουν τα μάτια τους.
» Οι παλιοί
Φυσικά, μπορεί οι νέοι να είναι ωραίοι, αλλά και οι παλιοί είναι… αλλιώς. Ο γηραιότερος όλων φέτος είναι ο Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φινλανδός είναι 41 ετών και τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου, θα κλείσει τα 42 του χρόνια. Θα τρέξει και φέτος με την Alfa Romeo προσπαθώντας να αποδείξει πόσο σημαντική είναι η εμπειρία στη Φόρμουλα 1. Ο Ραϊκόνεν κατέχει και το ρεκόρ συμμετοχών σε γκραν πρι, με 330. Κανείς δεν έχει περισσότερα.
Από τους οδηγούς που μετέχουν στο φετινό πρωτάθλημα, τον ακολουθεί στα γκραν πρι ο Φερνάντο Αλόνσο με 312. Ο Ισπανός, λίγο πριν κλείσει τα 40, επιστρέφει στη δράση της Φόρμουλα 1 μετά το 2018. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής το 2005 και το 2006 θα τρέξει με την Alpine (το νέο όνομα της Renault). Τρίτος γηραιότερος είναι ο Λούις Χάμιλτον που ανανέωσε με τη Mercedes. Τον περασμένο Ιανουάριο ο Βρετανός πιλότος έκλεισε τα 36.
» Νέες ομάδες
Η ομάδα της Renault φέτος δεν χρησιμοποιεί το γνωστό όνομά της, αλλά θα ρίξει στη μάχη το όνομα Alpine με οδηγούς τον Οκόν και τον Αλόνσο. Η Alpine ανήκει στη Renault η οποία θέλει να προμοτάρει τη μάρκα αγωνιστικών αυτοκινήτων Alpine μέσα από τη Φόρμουλα 1. Επανέρχεται στο προσκήνιο και η Aston Martin. Η βρετανική εταιρία είχε κάνει την εμφάνισή της στη Φόρμουλα 1 το 1959 χωρίς να πετύχει κάτι σημαντικό, αλλά αυτή τη φορά έχει μεγάλες προσδοκίες. Ουσιαστικά αντικαθιστά τη Racing Point της οποίας ο ιδιοκτήτης, ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Λόρενς Στρολ, αγόρασε μερίδιο της Aston Martin. Μετονόμασε τη Racing Point και εκτός από τον γιο του Λανς Στρολ, πήρε στη νέα του ομάδα και τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Φέτελ μετά την τραυματική του εμπειρία με τη Ferrari, κάνει νέα αρχή στην καριέρα του, έστω κι αν είναι 33. Στη θέση του η Ferrari πήρε τον Κάρλος Σάινθ.
» Το ρεκόρ
Σύμφωνα με τα επικρατέστερα προγνωστικά, αλλά και τις πρόσφατες δοκιμές, ο Λιούις Χάμιλτον θα έχει δύσκολο έργο στην προσπάθειά του για το απόλυτο ρεκόρ που κυνηγά, να κατακτήσει τον 8ο παγκόσμιο τίτλο του και να προσπεράσει τον Σουμάχερ, απολαμβάνοντας μόνος του την κορυφή του κόσμου. Ο Φερστάπεν δείχνει πλέον ώριμος και έτοιμος για μεγάλα πράγματα. Ο Λεκλέρ έχει πολλά να αποδείξει, όπως και ο Φέτελ ο οποίος άλλαξε ομάδα. Υπάρχει φυσικά και ο έτερος οδηγός της Mercedes, ο Βαλτέρι Μπότας, που περιμένει τη σειρά του για να «χτυπήσει» τον τίτλο και ίσως να έρθει φέτος η ώρα του. Κι όλα αυτά, χωρίς να υπολογίζουμε το νέο αίμα των Μικ Σουμάχερ, Τσουνόντα, Μάζεπιν, που… βράζει.
Δεν πήγε καλά στις τελευταίες δοκιμές η Mercedes και κινδυνεύει η κυριαρχία της. Μετρά 7 συνεχόμενους τίτλους από το 2014 και με έναν ακόμα πιάνει στην τρίτη θέση τη McLaren.
» Καινούργιες πίστες
Τα 23 γκραν πρι είναι τα περισσότερα που είχε ποτέ το πρωτάθλημα που ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί στα μέσα Δεκεμβρίου.
Επιστρέφει στο καλεντάρι μετά από 35 χρόνια η πίστα του Ζάντβοορτ στη Βόρεια Ολλανδία, εκεί που κυριαρχούσε η Ferrari μετρώντας 9 νίκες συνολικά. Πρώτη φορά θα γίνει γκραν πρι στη Σαουδική Αραβία. Θα είναι το δεύτερο βραδινό γκραν πρι μετά από αυτό της Σιγκαπούρης. Ο αγώνας θα γίνει στους δρόμους της Τζέντα, στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας.
«ΚΟΠΗΚΑΝ» ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΒΙΕΤΝΑΜ
Δεν θα γίνει φέτος γκραν πρι στην Κίνα λόγω των περιορισμών στους ταξιδιώτες που έχει επιβάλει το συγκεκριμένο κράτος υπό τον φόβο του κορονοϊού. Επίσης «κόπηκε» και το γκραν πρι του Βιετνάμ, το οποίο είχε συμπεριληφθεί στο περσινό καλεντάρι και μάλιστα είχε διαφημιστεί πολύ. Πέρυσι δεν έγινε ο αγώνας λόγω της πανδημίας. Φέτος, το γκραν πρι στο Ανόι ματαιώθηκε μετά τη σύλληψη του προέδρου της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα. Κατηγορείται για διαφθορά και οικονομικές ατασθαλίες, οπότε το γκραν πρι μπήκε στον… πάγο.
ΤΟ ΚΑΛΕΝΤΑΡΙ
28/3 Μπαχρέιν Σακχίρ
18/4 Ιταλία Ιμολα
2/5 Πορτογαλία Πορτιμάο
9/5 Ισπανία Βαρκελώνη
23/5 Μονακό Μόντε Κάρλο
6/6 Αζερμπαϊτζάν Μπακού
13/6 Καναδάς Μόντρεαλ
27/6 Γαλλία Λε Καστελέ
4/7 Αυστρία Σπίλμπεργκ
18/7 Μ. Βρετανία Σίλβερστοουν
1/8 Ουγγαρία Βουδαπέστη
29/8 Βέλγιο Σπα
5/9 Ολλανδία Ζάντβοορτ
12/9 Ιταλία Μόντσα
26/9 Ρωσία Σότσι
3/10 Σιγκαπούρη Σιγκαπούρη
10/10 Ιαπωνία Σουζούκα
24/10 ΗΠΑ Οστιν
31/10 Μεξικό Μέξικο Σίτι
7/11 Βραζιλία Σάο Πάολο
21/11 Αυστραλία Μελβούρνη
5/12 Σαουδική Αραβία Τζέντα
12/12 Αμπού Ντάμπι Γιας Αϊλαντ
ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ
OΜΑΔΕΣ ΟΔΗΓΟΙ
Mercedes Λιούις Χάμιλτον Βαλτέρι Μπότας
Ferrari Σαρλ Λεκλέρ Κάρλος Σάινθ
Red Bull Μαξ Φερστάπεν Σέρζιο Πέρεζ
Alpine Εστεμπάν Οκόν Φερνάντο Αλόνσο
Haas Mικ Σουμάχερ Νικίτα Μάζεπιν
McLaren Λάντο Νόρις Ντάνιελ Ρικιάρντο
Αlfa Romeo Κίμι Ραϊκόνεν Αντόνιο Τζιοβινάτζι
Aston Martin Λανς Στρολ Σεμπάστιαν Φέτελ
Alpha Tauri Πιερ Γκασλί Γιούκι Τσουνόντα
Williams Τζορτζ Ράσελ Νίκολας Λατίφι
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr