Εως τις 26 Οκτωβρίου 22 βραβευμένες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους θα είναι διαθέσιμες με ελεύθερη πρόσβαση στο κανάλι του Ιδρύματος στο YouTube καθώς και στο Onassis.org με τις ανθρώπινες σχέσεις, την παιδική ηλικία, τη βία σε πολλές και διάφορες μορφές της, την ενηλικίωση, τη ζωή στην ελληνική επαρχία και πολλά άλλα θέματα να «έρχονται σαν καθρέφτης να μας κάνουν να διερωτηθούμε ξανά για όσα συμβαίνουν μέσα μας και έξω από εμάς».
Στο «Φως εκ Φωτός» του Νεριτάν Ζιντζιρία θα δούμε ένα υβριδικό και εντελώς προσωπικό σύμπαν που συνδέει τη μεταφυσική φώτιση με το φως που αποτυπώνεται πάνω στο φιλμ. Στο «Ανορθόδοξος» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου πρωταγωνιστούν η πίστη, οι θρησκείες, η πολιτική τους επιβολή, η υποκρισία και ο άνθρωπος ως ένα μικρό, ασήμαντο, ταλαίπωρο ον, ενώ στο «Midnight Skin» του Μανώλη Μαυρή θα απολαύσουμε ένα απόλυτα προσωπικό σύμπαν, επικό αλλά και μικρό, εγκεφαλικό και μαζί συναισθηματικό.
Το «Η πορνογραφική συλλογή του Κάφκα» του Αριστοτέλη Μαραγκού αποτελεί μια αποσπασματική φανταστική βιογραφία όπου ο Κάφκα, γράφει αδιάκοπα, αυνανίζεται, πεθαίνει και στη διαδικασία του αυτή ανακαλύπτουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, ενώ ο έρωτας εισβάλλει διαλύοντας κάθε βεβαιότητα στο «Η διάβαση» των Αινεία Τσαμάτη και Κατερίνας Μαυρογεώργη.
Τατόι: Πώς θα είναι το μουσείο με τα θρυλικά βασιλικά αυτοκίνητα Rolls Royce, MG και Fiat
Στο «Days of a Lilac Summer» της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου μια θυμωμένη έφηβη εξερευνά την επιθυμία της για ανδρική προσοχή με δύο μεγαλύτερα αγόρια, αγνοώντας την ανάγκη της για μια πατρική φιγούρα, ενώ η άγρια καρδιά ενός παιδιού που δεν μπορεί να συμβιβαστεί με το ασυμβίβαστο του θανάτου, μας απασχολεί στο «Angry Fish» του Κώστα Χαλιάσα.
Η καθημερινή αγωνία μιας γυναίκας για επιβίωση στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον ξεδιπλώνεται στο «Αερολίν» του Αλέξη Κουκιά-Παντελή, ενώ η αγάπη πάντα θα αναδύεται ως η απόλυτη κατάφαση ζωής και ελπίδας στο «Buffer Zone» του Σάββα Σταύρου. Στο «Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει» του Αστέρη Τζιόλα, ένα μικρό αγόρι στρέφει για πρώτη φορά το βλέμμα του προς το φως του ήλιου που δύει και στις «Αριζόνες» του Γιώργου Ηλιόπουλου, στο επίκεντρο βρίσκεται η ταυτότητα και η αλλοίωση για τους νέους μετά τα 30, μακριά από τις νόρμες και τα στερεότυπα.
Η φιλία σε μια κομβική στιγμή ενηλικίωσης και το τι σημαίνει να έχεις κάποιον δίπλα σου, στα καλά και στα άσχημα, και να μεγαλώνετε μαζί και ξεχωριστά είναι το θέμα της Λήδας Βαρτζιώτη και του Δημήτρη Τσακαλέα στο «Good Girls Club: A Virginity Odyssey», ενώ στο «Η παρέλαση», ο Μιχάλης Γαλανόπουλος αποτυπώνει μια ημέρα μιας παρέας μαθητών που αντί να βρεθούν στην καθιερωμένη σχολική παρέλαση, το σκάνε από τη σκληρή πραγματικότητα μιας εθνικής ανάτασης για να βυθιστούν στην ασφάλεια του «ο ένας για τον άλλον». Το «Αθήνα, αγάπη μου» του Δημήτρη Κεχρή είναι ένα φιλμ-δοκίμιο που αναζητά ίχνη σημαντικών συγκρουσιακών γεγονότων της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας στο σώμα της αθηναϊκής μητρόπολης, ενώ στο «Θερμοκήπιο» του Γιώργου Γεωργακόπουλου μια σειρά από εμπόδια προκύπτουν από τη σκληρή καθημερινότητα ενός ανθρώπου που κυνηγάει το όνειρό του.
Στο «Η πολυθρόνα στο πεζοδρόμιο» της Μαίρης Κολώνια, μας δίνεται η αληθινή «γεύση» της ζωής, κατά την οποία η χαρά εναλλάσσεται με τη διάψευση, κάθε στιγμή, χωρίς τίποτα να είναι δεδομένο, ενώ στο «Super» του Νικόλα Κούλογλου μαθαίνουμε ότι από τα μικρότερα προβλήματα του κόσμου, το μεγαλύτερο είναι ο χωρισμός. Στο «Αχινός» του Αλέξανδρου Σολτς ακολουθούμε έναν νεαρό άνδρα που επισκέπτεται μια παραλία γυμνιστών για ένα από τα πρώτα του μπάνια γυμνός και στο «Ημερολόγιο μιας σεξουαλικής μοναξιάς» της Νίνας Αλεξανδράκη βλέπουμε ένα αυτοβιογραφικό φιλμ γεμάτο επιθυμία. Στο «Το χάος που άφησε πίσω της» του Νίκου Κολιούκου με τον Γιάννη Τσορτέκη και την Μαρίνα Σιώτου, η Αννα κυνηγάει μια μουσική καριέρα στο Παρίσι αλλά ο αυτοκαταστροφικός πατέρας της στέκεται εμπόδιο στο δρόμο της, ενώ στο «Little Doggie» του Γιώργου Ντούνη θα δούμε μια γκανγκστερική ταινία για τον υπόκοσμο. Τέλος, δύο πρόσωπα συναντιούνται, αλληλεπιδρούν, έλκονται, έρχονται σε σύγκρουση, αλλά υπερασπίζονται την ίδια αξία: την Ελευθερία στο «A Piece of Liberty» της Αντιγόνης Καπάκα.