ΑΤΥΧΕΣ ΠΗΔΗΜΑ Ή ΠΑΛΑΒΟ ΠΟΡΝΟ ***
(BAD LUCK BANGING OR LOONY PORN)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΑΝΤΟΥ ΖΟΥΝΤΕ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΑΤΙΑ ΠΑΣΚΑΡΙΟΥ, ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ ΙΕΡΕΜΙΑ
Η νεαρή καθηγήτρια Ιστορίας Εμι βλέπει το βίντεο που γύρισε με το σύζυγό της σε ερωτικές περιπτύξεις να κυκλοφορεί στο Ιντερνετ και αυτό θα έχει ως συνέπεια να κληθεί από το σύλλογο γονέων του σχολείου, όπου θα πιεσθεί να παραιτηθεί. Η ίδια όμως έχει διαφορετική άποψη και παλεύει για την παραμονή της έως το τέλος.
Η φετινή Χρυσή Αρκτος του Βερολίνου είναι γυρισμένη εν μέσω πανδημίας, με τους πρωταγωνιστές να φοράνε τις μάσκες τους όταν εμφανίζονται σε κλειστούς χώρους ή μιλάνε μεταξύ τους σε κοντινές αποστάσεις. Και προφανώς η πανδημία έδωσε, έστω και έμμεσα, το έναυσμα στον Ρουμάνο δημιουργό να αναφερθεί και να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα της εποχής μας και των διαπροσωπικών σχέσεων, όπου η υποκρισία και ο καθωσπρεπισμός ορίζουν τις συμπεριφορές. Ασφαλώς και αυτά τα χαρακτηριστικά δεν αφορούν μόνο στη ρουμανική κοινωνία αλλά διαπερνούν τις κοινωνίες οριζόντια χωρίς φραγμούς.
Ο Ράντου Ζούντε έχει χωρίσει την ταινία του σε τρία μέρη, όπου στο πρώτο θέτει το πρόβλημα, ενώ παράλληλα, παρακολουθώντας την πρωταγωνίστριά του στους δρόμους του Βουκουρεστίου, μας δείχνει όψεις της πόλης όχι και τόσο κολακευτικές. Το Βουκουρέστι είναι ένα απέραντο εργοτάξιο, προφανώς σε μια απόπειρα να ξεκινήσει κάποιου είδους επανεκκίνηση, ενώ την ίδια στιγμή τα σημάδια της παρακμής είναι εκεί για να θυμίζουν ότι δεν έχουν γίνει και πολλά βήματα εμπρός από την πτώση του Τσαουσέσκου. Στο δεύτερο μέρος, ο Ζούντε παγώνει την αφήγηση του θέματός του και μας οδηγεί σε ένα «εκπαιδευτικό» σεμινάριο με βάση την αλφάβητο. Κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε μία λέξη- κλειδί που αναφέρεται στη σύγχρονη κοινωνία. Η σάτιρα και το μαύρο χιούμορ είναι εδώ τα όπλα του, ενώ με έξυπνο τρόπο δεν διστάζει και πάλι να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα. Στο τρίτο μέρος παρακολουθούμε ασφαλώς την αντιπαράθεση της δασκάλας με τους γονείς των μαθητών, που απαιτούν την απομάκρυνσή της από το σχολείο. Ο Ζούντε θα βρει και εδώ αρκετό χώρο για να σατιρίσει την ανώτερη τάξη του Βουκουρεστίου, που δίνει μαθήματα ηθικής τη στιγμή που η ίδια είναι βουτηγμένη στην παρανομία και την ανηθικότητα. Οπλίζει τη δασκάλα με ξεκάθαρες και σαφείς ατάκες, ικανές να αποστομώσουν άπαντες, αλλά κανείς δεν βγήκε κερδισμένος όταν τα έβαλε με τον όχλο. Εκεί ο Ζούντε θα αφήσει το ρεαλισμό στην άκρη και θα δώσει τη λύση δανειζόμενος στοιχεία άλλου κινηματογραφικού είδους, φροντίζοντας να μην απομακρυνθεί από τη σάτιρα, που έδειξε να τη χειρίζεται με γνώση και άνεση.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ **
(THE WOMAN WHO RAN)
Ν. ΚΟΡΕΑ, 2020
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΧΟΝΓΚ ΣΑΝΓΚ-ΣΟΥ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΙΜ ΜΙΝ-ΧΙ, ΣΕΟ ΓΙΟΥΝΓΚ-ΧΟΥΑ
Οταν ο σύζυγος της Γκαμχί θα λείψει σε ταξίδι για δουλειές, εκείνη θα εκμεταλλευθεί την ευκαιρία για να επισκεφθεί δύο φίλες της που έχει καιρό να δει. Η μέρα της θα κυλήσει με συζητήσεις περί παντός επιστητού αλλά και με τις απρόσκλητες εμφανίσεις δύο άγνωστων σε εκείνη ανδρών, που ο καθένας έχει κάτι διαφορετικό να αιτηθεί από τις φίλες της. Στη συνέχεια, η Γκαμχί θα πάει να δει μια ταινία στον κινηματογράφο, όπου εκεί θα έχει απρόσμενες συναντήσεις με πρόσωπα που σφράγισαν το παρελθόν της.
Βραβευμένη ταινία με Αργυρή Αρκτο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου το 2020, στην οποία θαυμάζει κανείς την απλότητα, τη διακριτικότητα, το ρεαλισμό, τη λιτότητα, μέσα που χαρακτηρίζουν τη σκηνοθεσία του Κορεάτη δημιουργού. Ομως όλα αυτά δεν αρκούν για να προκύψει μια ταινία που θα σε προκαλέσει ιδιαίτερα να στοχαστείς στα μυστικά που ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας κρατάει για τον εαυτό του και τα προσωπικά τραύματα που φέρει ο καθένας μας από το παρελθόν.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Σοκ: Ο κιθαρίστας των Judas Priest παραλίγο να πεθάνει την ώρα που έπαιζε το Painkiller
- «Ενώπιος Ενωπίω» με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου
- Τηλεθέαση: Κλάμα στο… Διαφάνι όταν είδαν τα νούμερα – Σε ποια θέση έπεσαν οι Άγριες Μέλισσες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr