Τώρα καθαρίζουν οι γυναίκες
GHOSTBUSTERS ***
HΠA, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΠΟΛ ΦΙΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΕΛΙΣΑ ΜΑΚΑΡΘΙ, ΚΡΙΣΤΕΝ ΓΟΥΙΓΚ
Η Εριν και η Αμπι έχουν γράψει μαζί ένα βιβλίο για φαντάσματα και μεταφυσικά φαινόμενα που η πρώτη θέλει να ξεχάσει, καθώς πια ακολουθεί ακαδημαϊκή καριέρα. Οταν θα πάει να ζητήσει το λόγο από την Αμπι που το βιβλίο έχει κάνει την επανεμφάνισή του στο Ιντερνετ, δεν θα αργήσει να πεισθεί ότι η Νέα Υόρκη απειλείται από κακόβουλα φαντάσματα που πρέπει από κοινού να καταπολεμήσουν. Οι δύο γυναίκες θα γίνουν τέσσερις και μόλις κληθούν να εξολοθρεύσουν δύο φαντάσματα θα καταλήξουν στην πηγή του κακού, στο υπόγειο ενός ξενοδοχείου. Εκεί θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα για να εξαφανίσουν τους απρόσκλητους επισκέπτες και θα αποδείξουν η μία στην άλλη ότι η «ισχύς εν τη ενώσει».
Δύσκολη αποστολή είχε μπροστά της η παραγωγή του ριμέικ της αυθεντικής ταινίας και ίσως οι αμφιβολίες να πολλαπλασιάστηκαν όταν ανακοινώθηκε ότι η αντρική ομάδα της πρώτης ταινίας θα αντικατασταθεί από γυναίκες. Ομως, ο Πολ Φιγκ που συνυπογράφει το σενάριο τροφοδοτεί τις πρωταγωνίστριες με εύστοχες ατάκες και στη δική του πένα η απόπειρα της αναβίωσης χρωστάει πολλά. Οπως επίσης πολλά χρωστάει και στην πρωταγωνιστική τετράδα η οποία καταθέτει για ακόμη μία φορά το ταλέντο, τη σπιρτάδα και την ευκολία της στο να ενσαρκώνει απολαυστικές κωμικές περσόνες. Ιδιαίτερα η Μελίσα Μακάρθι παίρνει πάνω της την ταινία, δείχνοντάς μας για ακόμη μία φορά ότι δεν είναι τυχαίο το γκελ που έχει τα τελευταία χρόνια. Καλές στιγμές έχει και η Κρίστεν Γουίγκ στο ρόλο της καθηγήτριας πανεπιστημίου, όπως επίσης και ο Κρις Χέμγουορθ στο ρόλο του εξαιρετικά εμφανίσιμου γραμματέα της ομάδας ο οποίος ωστόσο δεν μπορεί να σηκώσει ένα τηλέφωνο. Στη σύγκριση βέβαια με την πρωτότυπη ταινία, το καινούργιο «Ghostbusters» χάνει σε μέγεθος. Οπως και να το κάνουμε, ο Μπιλ Μάρεϊ και ο Νταν Ακροϊντ, οι οποίοι εμφανίζονται σε cameo ρόλους εδώ, έχουν άλλη βαρύτητα ως κωμικοί ηθοποιοί.
Η ΜΑΓΚΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ***
(MAGGIE’S PLAN)
ΗΠΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΡΕΜΠΕΚΑ ΜΙΛΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΙΘΑΝ ΧΟΚ, ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΜΟΥΡ, ΓΚΡΕΤΑ ΓΚΕΡΓΟΥΙΓΚ
Ο Τζον, γοητευτικός συγγραφέας και καθηγητής πανεπιστημίου, ερωτεύεται τη Μάγκι η οποία θέλει να γίνει μητέρα. Ο Τζον θα χωρίσει από τη σύζυγό του, Τζορτζέτ, θα παντρευτεί τη Μάγκι και σύντομα θα κάνουν κι ένα παιδί. Ομως, καθώς τα χρόνια περνάνε, ο πρώτος ενθουσιασμός μετατρέπεται σε ρουτίνα και αποξένωση και τότε η Μάγκι θα προσεγγίσει την Τζορτζέτ με στόχο να στείλει τον Τζον πάλι στην αγκαλιά της.
Οι θαυμαστές του Γούντι Αλεν θα τρέξουν για να δουν το «Σχέδιο» της Μάγκι, καθώς τόσο το σενάριο όσο και οι ερμηνείες είναι σαν να βγήκαν από ταινία του Νεοϋορκέζου δημιουργού. Η διαφορά είναι ότι όλα αυτά τα στοιχεία είναι πιο φρεσκαρισμένα, πιο ζωντανά και πιο βουτηγμένα στο σήμερα από εκείνα που μας προσφέρει τα τελευταία χρόνια ο 80χρονος δημιουργός. Ολα όσα πραγματεύεται βέβαια η ταινία αφορούν σε προβλήματα του «πρώτου κόσμου».
ΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΠΟΙΟΝ; **
ΤΟΥ ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΛΠΑΡΣΟΡΟ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΥΙΣ ΤΟΣΑΡ, ΡΟΝΤΡΙΓΚΟ ΝΤΕ ΛΑ ΣΕΡΝΑ
Μια συμμορία ληστών εισβάλλει σε κεντρική τράπεζα της Βαλένθια, αλλά σταδιακά αποκαλύπτεται ότι ο πραγματικός θησαυρός βρίσκεται σε μια θυρίδα στο υπόγειο και δεν πρόκειται για χρήματα ή τιμαλφή αλλά για βίντεο και φωτογραφίες που εκθέτουν κορυφαίους πολιτικούς της Ισπανίας.
Αστυνομικό και πολιτικό θρίλερ, το οποίο ναι μεν είναι καλοστημένο και με εντάσεις, αλλά στο τέλος μένεις με την αίσθηση ότι κάπου τα έχεις ξαναδεί όλα αυτά.
NICK HARKAWAY στον ΕΤ: «Ο Ψυχρός Πόλεμος είναι δυστυχώς επίκαιρος»
ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΚΑΚΗ ΔΙΑΓΩΓΗ *
ΤΟΥ ΣΚΟΤ ΜΟΥΡ, ΜΕ ΤΙΣ ΜΙΛΑ ΚΟΥΝΙΣ, ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΑΠΛΓΚΕΪΤ
Η Εϊμι είναι εργαζόμενη μητέρα δύο παιδιών και κυριολεκτικά δεν προλαβαίνει να τρέχει από τη μια υποχρέωση στην άλλη. Παράλληλα, ο γάμος της καταρρέει. Οταν θα γνωρίσει δύο άλλες μητέρες από το σχολείο των παιδιών τους, θα βρεθεί να διεκδικεί την προεδρία του συλλόγου γονέων με αίτημα… να μειωθούν οι υποχρεώσεις των μητέρων απανταχού.
Κάποιες εύστοχες ατάκες είναι πεταμένες εδώ κι εκεί στην ταινία, αλλά ο πήχυς είναι πολύ χαμηλά και εύκολα θα την ξεχάσετε.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Ο πεθερός της νύφης (1951). Πριν προλάβει να ξεπεράσει το γεγονός ότι η κόρη του παντρεύτηκε, ο Στάνλεϊ Μπανκς μαθαίνει ότι είναι και έγκυος. Με τους Σπένσερ Τρέισι, Τζόαν Μπένετ.
Εξυπνο μουτράκι (1957). Ο φωτογράφος Ντικ Εϊβερι αναζητεί σε ένα βιβλιοπωλείο υλικό για να φτιάξει το προφίλ ενός μοντέλου. Ομως το μοντέλο που έχει στο μυαλό του είναι η πωλήτρια. Με τους Λέοναρντ Γκιρς, Οντρεϊ Χέπμπορν.
Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι (1972). Αποκατεστημένη κόπια της δεύτερης ταινίας του Βιμ Βέντερς, η οποία βασίζεται σε μυθιστόρημα του Πέτερ Χάντκε.
Το δάσος με τις σημύδες (1970). Ο Αντρέι Βάιντα αφηγείται τη σχέση δύο αδελφών που οι ζωές τους περιπλέκονται σε ένα χωριό της Πολωνίας.
ΠΟΥ ΠΑΩ, ΘΕΕ ΜΟΥ; ***
(QUO VADO?)
ΙΤΑΛΙΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΤΖΕΝΑΡΟ ΝΟΥΝΣΙΑΝΤΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΣΕΚΟ ΖΑΛΟΝΕ, ΕΛΕΟΝΟΡΑ ΤΖΙΟΒΑΝΑΡΝΤΙ
Ο Τσέκο είναι δημόσιος υπάλληλος σε μια μικρή πόλη της Νότιας Ιταλίας και ζει σαν να έχει λύσει το πρόβλημά του διά παντός. Ομως, η κυβέρνηση αποφασίζει να κάνει αναδιάρθρωση στο δημόσιο τομέα, ωθώντας υπαλλήλους προς την έξοδο. Ενας από αυτούς είναι ο Τσέκο, ο οποίος ωστόσο αρνείται να υπογράψει την παραίτησή του. Για να του σπάσουν το ηθικό, τον μεταθέτουν σε μια σειρά από άσχετες θέσεις, με φαιδρό έργο, μέχρι που η τελευταία του αποστολή τον θέλει στο Βόρειο Πόλο. Εκεί θα ερωτευθεί μια Ιταλίδα ερευνήτρια η οποία ζει μόνιμα στη Νορβηγία και ακολουθώντας τη θα μάθει να ζει με τους κανόνες και τις συμπεριφορές των Βορειοευρωπαίων.
Ιταλική σάτιρα, που αφορά στην τυπική εικόνα που έχουμε στη Νότια Ευρώπη για τους δημόσιους υπαλλήλους, για το πόσο ευνοημένοι είναι σε σχέση με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και το ελάχιστο έργο που παράγουν συγκριτικά. Ο Τσέκο Ζελόνε ως αμετανόητος δημόσιος υπάλληλος είναι ιδανικός, καθώς τόσο φυσιογνωμικά όσο και ερμηνευτικά ταυτίζεται ιδανικά με το ρόλο. Κι ενώ το σενάριο θα μπορούσε να καταλήξει σε φτηνή σάτιρα, εκτοξεύοντας άνοστα και παρωχημένα αστεία, ο Ζελόνε, που το συνυπογράφει με το σκηνοθέτη, καταφέρνει να κρατάει καλά τις ισορροπίες αλλά και το ενδιαφέρον μας για την κατάληξη αυτής της «οδύσσειας», με σταθερό ρυθμό και γρήγορες εναλλαγές επεισοδίων.
Κώστας Ζαλίγκας
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου