Η πρώτη επίσημη καθαρή χρονιά του κ. Θεοδωρόπουλου ως καλλιτεχνικού διευθυντή δεν «κέρδισε» κάποιον χαρακτηρισμό επίδοσης από τον ίδιο, αλλά- όπως είπε- είναι η πρώτη διοργάνωση που φέρει «το δικό μου στίγμα. Μάθαμε πολλά και θα τα αξιοποιήσουμε στην ερχόμενη διοργάνωση». Ο κ. Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στις καλλιτεχνικές του επιλογές και παρέθεσε γενικά στοιχεία για την προσέλευση των θεατών και για τις εισπράξεις συνολικά, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί συγκεκριμένα στην προσέλευση του κοινού σε κάθε σκηνή και χώρο του Φεστιβάλ εν συγκρίσει με το πληθωρικό πρόγραμμα.
«Ο αριθμός των θεατών και τα έσοδα από εισιτήρια ήταν αυξημένα», είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος διαβάζοντας τα επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τα ταμεία του Φεστιβάλ για το 2017: 203.211 θεατές παρακολούθησαν το πρόγραμμα της διοργάνωσης, 167.932 εισιτήρια πωλήθηκαν και οι συνολικές εισπράξεις ανέρχονται στα 3.602.534 ευρώ.
Μπορεί τα νούμερα που παρουσιάστηκαν να έχουν αυξητική τάση σε σχέση με την προηγούμενη τραυματική χρονιά για το Ε.Φ. (2016), ωστόσο μην ξεχνάμε ότι οι φετινές παραγωγές ήταν πολύ περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά. Συγκεκριμένα, οι εκδηλώσεις σε παλαιότερες διοργανώσεις αριθμούσαν τις 70-80 κατά μέσο όρο, ενώ φέτος πραγματοποιήθηκαν 114. Συνεπώς, η υπερπληθώρα των παραστάσεων αυξάνει στο σύνολο την προσέλευση των θεατών, η οποία μεταφράζεται σε εισιτήρια και έσοδα. Για το αυξημένο ποσοτικά πρόγραμμα ο κ. Θεοδωρόπουλος δήλωσε: «Είναι γεγονός ότι πολλές φορές η ποσότητα επισκιάζει την ποιότητα και θεωρώ πως αυτό ακριβώς έγινε. Οχι όμως επειδή το περιεχόμενο του προγράμματος ήταν κατώτερο των προσδοκιών, αντίθετα, επειδή η προσφορά πολλών καλών παραστάσεων κάνει πιο δύσκολη την επιλογή, ίσως και την ανάδειξή τους». Κάνοντας αυτή τη διαπίστωση ο κ. Θεοδωρόπουλος σχολίασε ότι το νέο πρόγραμμα του 2018 θα είναι πιο συμπυκνωμένο.
Στην καλλιτεχνική αποτίμηση, ο κ. Θεοδωρόπουλος αξιολόγησε θετικά τους τρεις βασικούς φεστιβαλικούς πυλώνες: το Λύκειο Επιδαύρου, το Ανοιγμα στην Πόλη σε Αθήνα και Πειραιά και τις παραστάσεις στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου. Για την Πειραιώς 260, την ταυτισμένη με το Φεστιβάλ Αθηνών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεν αναφέρθηκε στον τομέα της προσέλευσης, που σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ε.Τ.» (23/7/2017) είχε καταγράψει «χαμηλές πτήσεις». Γεγονός που ο κ. Θεοδωρόπουλος στην τότε τοποθέτησή του δεν το είχε διαψεύσει λέγοντας μάλιστα μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για ένα σύνθετο θέμα. Θεωρώ ότι η συμπεριφορά του κοινού παραμένει η ίδια, όπως ξεκίνησε η θεατρική χρονιά από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. Η οικονομική δυσκολία έχει κάνει το κοινό πιο επιλεκτικό».
Για τα οικονομικά στοιχεία το λόγο πήρε ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Πέτρος Σταυριανός, ο οποίος μίλησε για θετικό πρόσημο στα ταμεία. «Οι εισπράξεις αγγίζουν το 1/3 του συνολικού προϋπολογισμού του οργανισμού, που ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα προκύπτουν από την τακτική επιχορήγηση του υπουργείου Πολιτισμού της τάξεως των 2.000.000 ευρώ, από τη λειτουργία των καζίνο που υπολογίζεται ότι θα αγγίξουν τα 4.400.000 ευρώ και από τις χορηγίες που φέτος άγγιξαν τα 2.000.000 ευρώ».
Αισιοδοξεί για πλεόνασμα
Τα στοιχεία αυτά σύμφωνα με τον κ. Σταυριανό επιτρέπουν στον οργανισμό να αισιοδοξεί για μικρό πλεόνασμα στο τέλος του έτους.
Για το 2018 αναμένεται να ενισχυθεί η παρουσία των μουσικών παραγωγών με βασική έδρα το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Επικεφαλής των μουσικών επιλογών θα είναι Κώστας Πηλαβάκης, με πολύχρονη διευθυντική προϋπηρεσία σε μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες του εξωτερικού. «Στόχος μου είναι να φέρουμε στην Αθήνα τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες αλλά και αυτούς που τώρα αναδεικνύονται», σχολίασε ο κ. Πηλαβάκης. Επίσης, η λειτουργία του Λυκείου Επιδαύρου για το επόμενο καλοκαίρι θα επεκταθεί σε δύο περιόδους και το θέμα του θα είναι «Πολιτεία και Πολίτης». Κάποιες παραστάσεις, λόγω της θερμής ανταπόκρισης, θα επαναληφθούν και φέτος όπως οι «Εθνικός Κήπος» του Θοδωρή Γκόνη, «Ιφιγένεια» του Κων/νου Μίχου στη Ζώνη του Περάματος και «Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου» του Δημήτρη Κουρτάκη.
ΞΕΝΙΑ ΣΤΟΥΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου