Ανάμεσα σ’ αυτά που θα δούμε από τον Οκτώβριο, είναι η πανηγυρική έναρξη στις 15 Οκτωβρίου με την Αγνή Μπάλτσα στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας στην «Ηλέκτρα» του Στράους σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου, ένα κύκλο για το διαχρονικό Μάνο Χατζιδάκι, ένα αφιέρωμα στον αείμνηστο σκηνοθέτη, σκηνογράφο και πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ, Στέφανο Λαζαρίδη, με τις παραγωγές «Μποέμ» και «Τόσκα», καθώς και μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα αριστουργήματα της όπερας για πρώτη φορά, όπως η «Ηλέκτρα» του Στράους, η όπερα «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Γκουνό και η «Υπόθεση Μακρόπουλου» του Γιάνατσεκ, αλλά και κλασικές, διάσημες όπερες που θα ειδωθούν με νέα, διαφορετική ματιά, όπως ο «Μαγικός αυλός» από την Κωμική Οπερα του Βερολίνου και η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ», σε συμπαραγωγή με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, καθώς και κύκλους αφιερωμένους στις μεγάλες σχολές της όπερας, τη γαλλική, τη γερμανική, την ιταλική και τη σλαβική.
Μποστ
Παράλληλα, στη σεζόν 2017/18 θα γίνει η επανεκκίνηση της οπερέτας με τη νέα οπερέτα του Νίκου Κυπουργού πάνω στη «Μήδεια» του Μποστ, ενώ στο Ηρώδειο η ΕΛΣ θα ανεβάσει όπερες, όπως ο «Ναμπούκο» και η «Κάρμεν».
Εντελώς απρόβλεπτα η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου τραγούδησε δύο στίχους από το «Αξιον εστί» του Ελύτη, αναφερόμενη στην εμπειρία της από το «Summer Nostos Festival» στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ τόνισε ότι το νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμα για το 2017-18 είναι «αντάξιο των προσδοκιών του κοινού και ισάξιο των ευρωπαϊκών θεάτρων».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ κ. Γιώργος Κουμεντάκης κάνοντας την παρουσίαση του προγράμματος επισήμανε: «Η μεγάλη τέχνη της όπερας ποτέ δεν ήταν διακοσμητική, αντιθέτως πάντα ήταν σε διάλογο με την κοινωνία. Επιθυμία μας είναι να επανατοποθετήσουμε την όπερα στις πραγματικές της διαστάσεις. Θέλουμε μια όπερα που δημιουργεί ερωτηματικά και ανοίγει συζητήσεις, που προκαλεί διαφωνίες, αλλά και που μας ενώνει. Οι θεματικοί κύκλοι θα ολοκληρωθούν το 2019/20.
Πρεμιέρα 15 Οκτωβρίου
Ξεκινάμε με τον «Κύκλο των Ατρειδών» και την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους στις 15 Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου, με την Αγνή Μπάλτσα. Την επόμενη τριετία, τα έργα του 20ού αιώνα επιστρέφουν στο ρεπερτόριο της ΕΛΣ, ξεκινώντας από τη σεζόν 2017/18 με την «Ηλέκτρα» του Στράους και την «Υπόθεση Μακρόπουλου» του Γιάνατσεκ. Με αφορμή τον 20ό αιώνα και την «Υπόθεση Μακρόπουλου», θα ήθελα να αναφερθώ και στον άλλο σημαντικό κύκλο της τριετίας, τον κύκλο Γιάνατσεκ. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην «Υπόθεση Μακρόπουλου» θα ερμηνεύσει η διακεκριμένη υψίφωνος της ΕΛΣ, Έλενα Κελεσίδη.
Ακολουθεί ο «Ριγολέττος» του Βέρντι, στις 25 Οκτωβρίου με τον Δημήτρη Πλατανιά και τη Χριστίνα Πουλίτση. Η Εθνική Λυρική Σκηνή επανέρχεται σε αυτά, υπογραμμίζοντας μέσα από τη σκηνοθεσία την πολιτική και κοινωνική διάστασή τους.
Εκτός από τον «Ριγολέττο», ο Δημήτρης Πλατανιάς θα ερμηνεύσει εντός της σεζόν 2017/18 τον «Ναμπούκο», στην πρώτη καλοκαιρινή παραγωγή στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Οι παραστάσεις, σε σκηνοθεσία του Λέο Μουσκάτο, θα δοθούν στις 1, 3, 6, 8 και 10 Ιουνίου 2018.
Συνεχίζοντας στον κύκλο Ιταλικής Οπερας, η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι σε συμπαραγωγή με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, σε σκηνοθεσία της Βρετανίδας Κέιτι Μίτσελ, σε μια τολμηρή παραγωγή με τη η Χριστίνα Πουλίτση και η Βασιλική Καραγιάννη.
Στις 25 Φεβρουαρίου 2018, η Μυρτώ Παπαθανασίου θα αναμετρηθεί για πρώτη φορά με το ρόλο της Ιουλιέτας, στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαρλ Γκουνό. Με το έργο αυτό ανοίγει ο κύκλος της Γαλλικής Οπερας.
Στον ίδιο κύκλο του γαλλικού ρεπερτορίου περιλαμβάνεται και η «Κάρμεν» του Μπιζέ, στις 26, 28, 29 και 31 Ιουλίου 2018 στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για την επιτυχημένη παραγωγή του Στίβεν Λάνγκριτζ»
Ο Γιώργος Κουμεντάκης αναφέρθηκε και στον κύκλο Operetta restart, όπου η ΕΛΣ αναθέτει σε διακεκριμένους αλλά και νεότερους Ελληνες συνθέτες να συνθέσουν νέα έργα οπερέτας, πάνω σε κείμενα μη αναμενόμενα, χιουμοριστικά και σύγχρονα, που ταιριάζουν απολύτως στο «ελαφρύ» και «ανατρεπτικό», πλην όμως λαοφιλές σύμπαν της οπερέτας.
Ο διευθυντής μπαλέτου, Αντώνης Φωνιαδάκης, παρουσίασε τέλος τις παραγωγές του Μπαλέτου, «Ωραία Κοιμωμένη», «Καρυοθραύστης» και το «Δίπτυχο Χορού».
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου