Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η μείωση θα υπερβαίνει το 30% και άμεσα ωφελούμενοι θα είναι κράτη μέλη, αλλά και επιχειρήσεις που σήμερα, προσπαθώντας να συνεργαστούν με την ΕΕ, συναντούν εμπόδια και καθυστερήσεις.
Ο κ. Τζιτζικώστας γνωστοποίησε, μεταξύ άλλων, ότι θα παρουσιάσει στις 5 Μαρτίου το σχέδιο που ανέλαβε να καταρτίσει για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει στόχο να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική, πιο καινοτόμα και πιο βιώσιμη. Επιπλέον, ανέφερε ότι προετοιμάζει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τους λιμένες, ενώ υπό εξεργασία βρίσκεται μια βιομηχανική στρατηγική για τη ναυτιλία και ετοιμάζει σχέδιο και για τις βιώσιμες μεταφορές. Στις αρχές του 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό που θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα παραμείνει ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται ακόμη στις ψηφιακές υπηρεσίες που εντάσσονται σε όλες τις πτυχές λειτουργίας του τουρισμού ενώ θα τεθεί οριστικό τέλος στο χαρτί στις εμπορευματικές μεταφορές καθώς θα γίνονται όλα ψηφιακά κερδίζοντας χρόνο και χρήματα. Την επόμενη χρονιά, άλλωστε, θα παρουσιαστεί η ευρωπαϊκή στρατηγική για την ενιαία ψηφιακή κράτηση και έκδοση εισιτηρίων που θα διευκολύνει σημαντικά τις μετακινήσεις.
Ειδικότερα ο ευρωπαίος επίτροπος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών και του τουρισμού που έχει αναλάβει αντιπροσωπεύει την πραγματική οικονομία και έκανε λόγο για τομείς που «επηρεάζουν και την οικονομία και την καθημερινότητα, και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις». Ενδεικτικά ανέφερε ότι «από τον επαγγελματία, τον επιχειρηματία και τον εργαζόμενο που πηγαίνουν το πρωί στη δουλειά τους, από τους επισκέπτες που πηγαίνουν στα μουσεία, μέχρι το λάδι και τις ελιές από τη Χαλκιδική που φτάνουν στις αγορές της Σουηδίας και της Φινλανδίας, οι μεταφορές και ο τουρισμός είναι στην καθημερινότητά μας».
Παρουσίασε, παράλληλα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία «στην Ελλάδα, 56.000 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στις μεταφορές, δημιουργώντας καθαρό κύκλο εργασιών περίπου 20 δις ευρώ, απασχολώντας το 5,2% του ελληνικού εργατικού δυναμικού».
Στον τουρισμό, όπως είπε, όπου η Ελλάδα είναι στους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, το 90% των επιχειρήσεων είναι μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις, ενώ στην περίοδο αιχμής, ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το 16,4% των θέσεων εργασίας.
‘Αλλωστε, η ναυτιλία υποστηρίζει το 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ εντός της Ευρώπης, μέσα από τη ναυτιλία διακινείται το 70% των εμπορευμάτων, δημιουργώντας 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Από την άλλη πλευρά, η αυτοκινητοβιομηχανία, που δημιουργεί 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, έχει έσοδα 100 δις ευρώ και συνεισφέρει 7% στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ. Ειδικά για την Ελλάδα σημείωσε ότι μπορεί να μην παράγει αυτοκίνητα, παράγει όμως εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα.
Μιλώντας για τους επαγγελματίες του τόπου, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης του, εξέφρασε την εκτίμησή του σε αυτούς, καθώς, όπως είπε, αναλαμβάνουν ρίσκα και να τα μετασχηματίζουν σε θέσεις εργασίας, σε εισόδημα, σε πλούτο και ανάπτυξη. Αναφέρθηκε, παράλληλα, στις δύσκολες εποχές της οικονομικής κρίσης, της ύφεση και της πανδημίας, στην αγωνία των κλειστών καταστημάτων και τόνισε ότι υποστηρίχθηκαν με τρόπο ουσιαστικό και χειροπιαστό, όλες οι επιχειρήσεις. Χαρακτήρισε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ως ένα από τα μεγαλύτερα επιμελητήρια της χώρας και πρόσθεσε πως έχει μπροστά του την ευκαιρία να καταστεί Επιμελητήριο Πρότυπο και βραχίονας ανάπτυξης.
Ο πρόεδρος του ΕΕΘ Κυριάκος Μερελής καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους τόνισε ότι «το 2025 αποτελεί ένα έτος ορόσημο για το επιμελητήριο καθώς γιορτάζει τα 100 χρόνια από την ίδρυση και τη λειτουργία του». Γνωστοποίησε, παράλληλα, ότι σχεδιάζεται η λειτουργία μιας πλατφόρμας όπου τα μέλη του επιμελητηρίου θα μπορούν να παρουσιάζουν και να πουλούν τα προϊόντα τους καθώς και η δημιουργία θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας σημείωσε ότι η παρούσα είναι μια πολύ καλή συγκυρία για την τοπική οικονομία, στην μετά το Μετρό εποχή. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης χαρακτήρισε ισχυρή την παράδοση του επιμελητηρίου στην πόλη που, όπως είπε, αφήνει το αποτύπωμά του στα θέματα που αφορούν το δήμο. «Νομίζω ότι η πόλη θα βγει κερδισμένη από τη συνεργασία που έχουμε ήδη ξεκινήσει» πρόσθεσε
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ