Για να ενισχύσει την επιχειρηματολογία του, ο Κυριάκος Βελόπουλος εμφάνισε τις δύο εικόνες στον τηλεοπτικό αέρα, σχολιάζοντας: «Είναι σε βιβλία 3ης Δημοτικού. Δεν είναι πρόστυχο; Δεν είναι χριστιανοφοβία; Γιατί δεν το καταγγέλλει κανείς; Σε παιδάκια δημοτικού αυτά. Γκέισα, πόρνη –συγγνώμη για τη φράση– Παναγιά. Δεν είναι ντροπή αυτό;».
Απαντώντας στο ερώτημα του Αντώνη Σρόιτερ, ο Κυριάκος Βελόπουλος είπε: «Τις πολιτικές μας θέσεις τις υπαγορεύουν οι παραδόσεις της χώρας μας. Ο ψευτοπροοδευτισμός με βρίσκει απέναντι. Έχετε μπερδέψει την πρόοδο με τα “παρά φύσιν ζειν”».
Ποια είναι η «Παναγία η Γκέισα» και τι γράφει το βιβλίο της Γ’ Δημοτικού
Στη σελίδα 56 του βιβλίου Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού, οι μαθητές συναντούν τις δύο απεικονίσεις της Παναγίας, στην ενότητα για τη γιορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Ειδικότερα, για την «Παναγία την Ινδιάνα», το βιβλίο συνοδεύει τον πίνακα με ένα υπέροχο ποίημα του Τζιάνι Ροντάρι «Φλυαρίες ανάμεσα στον ουρανό και τη γη», το οποίο λέει:
«Να ένας Ινδιάνος μες στη φάτνη.
Περίεργο. Πώς βρέθηκε εδώ;
Ανάμεσα στα πρόβατα, στους μάγους,
Κάτ’ απ’ τ’ αστέρι, δίπλα στον βοσκό;
– Γκρίζε αητέ, να φύγεις απ’ τη φάτνη.
Πάρ’ το τσεκούρι σου και δρόμο από δω.
Τι θέση μπορεί να ’χει ένας Ινδιάνος
πλάι στο θείο, νιογέννητο μωρό;
Μα εκείνος δεν ακούει, δεν απαντάει.
Κουράστηκε. Ταξίδι μακρινό…
Γυρίζει, τους κοιτάει, χαμογελάει,
χαμόγελο αγάπης, τρυφερό.
Ίσως να άκουσε το μήνυμα της φάτνης
κι έτρεξε να ’ρθει τόσο βιαστικά,
να πει σε όλους μας μ’ αυτό το χαμογέλιο:
«Ειρήνη, αδέλφια, κι αγάπη στην καρδιά».
Θα πρέπει να σημειωθεί πως μόλις δύο σελίδες νωρίτερα, υπάρχουν δύο συνθέσεις και με άλλες παραστάσεις, από τη Γέννηση, από όλο τον κόσμο.
Οι στόχοι του μαθήματος το βιβλίο της Γ’ Δημοτικού
Όπως αναφέρεται στην εισαγωγή του μαθήματος, «στην Γ΄ Δημοτικού που αποτελεί μέρος του Α΄ θεματικού κύκλου οι θεματικές ενότητες αφορούν την γνωριμία με σύμβολα, εικόνες, γιορτές, τελετουργίες και έθιμα, και την προσέγγιση ιερών προσώπων που οργανώνονται, μέσω βιβλικών αφηγήσεων και θρησκευτικών ιστοριών, γύρω από τις καθημερινές εμπειρίες των παιδιών τις οποίες έχουν τη δυνατότητα να συσχετίσουν σε προσωπικό επίπεδο. Το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται ένα ταξίδι στον κόσμο της θρησκείας με οδηγό τις εικόνες, τις περιγραφές, τα πρόσωπα και τις ιστορίες που υπάρχουν μέσα στις σελίδες του Φακέλου Υλικού. Στην πορεία των μαθημάτων οι μαθητές θα ανακαλύψουν την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αλλά και κάποια στοιχεία από την παράδοση άλλων θρησκειών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και θα κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να ζούμε όλοι μαζί στον όμορφο κόσμο που μας χάρισε ο Θεός».
Αφού ολοκληρώσουν την ενότητα, οι μαθητές καλούνται να κάνουν μία σειρά από δραστηριότητες με αφορμή όσα διδάχθηκαν. Δημιουργούν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή τους με τραγουδάκια, παρατηρούν και μαθαίνουν για το πίνακα «Τα Κάλαντα» του Νικολάου Λύτρα που βρίσκεται λίγες σελίδες μετά, κατασκευάζουν στολίδια, μπορούν να οργανώσουν κάποια επίσκεψη σε ίδρυμα για να πουν τα κάλαντα, αναζητούν τα χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου τους.
Η ιστορία των δύο εικόνων
Η Παναγία… γκέισα, όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε την εικόνα ο κ. Βελόπουλος, είναι στην πραγματικότητα μία μεταξοτυπία από την Ιαπωνία, δημιουργημένη το 1960 με τον τίτλο «Παναγία η βρεφοκρατούσα». Στη συγκεκριμένη εικόνα το ένδυμα της Παναγίας είναι στολισμένο με Ume, άνθη δαμάσκηνου, που είναι γνωστά στην Ιαπωνία ως «το λουλούδι της ειρήνης». Σύμφωνα δε με γνώστες της κουλτούρας της χώρας, αποτελούν μια αλληγορία για το θάρρος και το απτόητο πνεύμα καθώς είναι τα πρώτα λουλούδια που ανθίζουν στο χιόνι του χειμώνα και είναι ο προάγγελος της επερχόμενης Άνοιξης.
Από την άλλη πλευρά, η απεικόνιση της Παναγίας ως Ινδιάνα, έχει τίτλο «Τσεγιέν (Cheyenne) Παναγία και Χριστός» και έχει δημιουργηθεί το 1997 από τον πατέρα Τζον Τζουλιάνι, που είχα τεράστιο ιεραποστολικό και φιλανθρωπικό έργο κατά τη διάρκεια της ζωής του. Από τη δεκαετία του 1990 άρχισε να ζωγραφίζει εικόνες, «ιερά πρόσωπα του Ιησού, της Παναγίας, του Ιωσήφ και των Αγίων, αλλά με έναν νέο και πρωτοποριακό τρόπο». Στην κριτική για το εικαστικό του έργο σημειώνεται πως: «Οι εικόνες του ενσωματώνονται στις πλούσιες και ποικίλες πολιτιστικές παραδόσεις των Ιθαγενών Αμερικανών σε όλη τη Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική».
Σύμφωνα με την παράδοση της φυλής, κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα οι Τσεγιέν μετακινήθηκαν από την περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στη σημερινή Μινεσότα και Βόρεια Ντακότα, όπου ίδρυσαν χωριά. Η παράδοση λέει ότι για πρώτη φορά έφτασαν στον ποταμό Μιζούρι το 1676.
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023- Debate: Κόντρες, σπόντες και δεσμεύσεις στην τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών
«Ο Ερντογάν πάσχει από επιληψία» αποκάλυψε πρώην συνεργάτης του