Την Ακαδημία, η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και λίγο καιρό, παρουσίασε χθες στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι πρώτιστο μέλημα είναι να μη μείνει κανείς πίσω στην ψηφιακή εποχή. «Ενα σχέδιο το οποίο είχαμε συζητήσει εδώ και αρκετό καιρό παίρνει σάρκα και οστά. Δεν μιλάμε για τίποτα άλλο παρά για τη δυνατότητα σε κάθε Ελληνα πολίτη να έχει δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτικές ψηφιακές εκπαιδευτικές υπηρεσίες», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η λέξη-κλειδί είναι η ποιότητα. «Από τη στιγμή που παρέχουμε ως κράτος προγράμματα εκπαιδευτικά, αυτά πρέπει να είναι πιστοποιημένα, αναγνωρισμένα και να γνωρίζει ο πολίτης, ο οποίος θα μπει στον κόπο να περάσει από αυτήν τη διαδικασία, ότι θα έχει ουσιαστική προστιθέμενη αξία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.
Αξιολόγηση
Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι «η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι μία από τις διαστάσεις στις οποίες αξιολογείται η χώρα μας σε όλους τους διεθνείς δείκτες για τα ψηφιακά». Οπως τόνισε, «είναι οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, όπου εκεί είχαμε την πρωτοβουλία του gov.gr, είναι οι υποδομές μας, οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές, αλλά ένας πολύ βασικός πυλώνας είναι τα skills, είναι οι ψηφιακές δεξιότητες». Τόνισε δε ότι το υπουργείο δημιουργεί και ένα αυτοδιαγνωστικό τεστ, το οποίο ο καθένας μπορεί να αξιολογήσει τις ψηφιακές του δεξιότητες από πολύ απλές, για παράδειγμα πώς να ψάχνει κάτι στο διαδίκτυο μέχρι να μάθει κώδικα. Στη συνέχεια, ο κ. Πιερρακάκης ανέλυσε πώς μέσα από συντονισμένες ενέργειες υλοποιήθηκε η νέα ψηφιακή υπηρεσία προς όφελος των πολιτών συμπληρώνοντας ότι η φιλοσοφία είναι η ίδια με το gov.gr. «Κατά τη διάρκεια του lockdown ξεκινήσαμε δημιουργώντας την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών. Εκεί η κεντρική σύλληψη ήταν πολύ απλή. Αυτό ήταν ένα project που ανέλαβε ο υφυπουργός Γρηγόρης Ζαριφόπουλος με την ομάδα του. Ξεκινήσαμε με 156 μαθήματα, τόσα ήταν μέχρι χθες, 1.500 ώρες από 23 παρόχους. Σήμερα πάμε ένα βήμα παραπέρα. Πηγαίνουμε στα 214 μαθήματα όπως βλέπετε, πάνω από 1.800 ώρες εκπαίδευσης, 32 πάροχοι, αυτό είναι το ένα κομμάτι», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ελεύθερη πρόσβαση
ΑΟΖ Τουρκίας - Συρίας: Διπλωματικός συναγερμός σε Λευκωσία και Αθήνα - «Τα μαζεύει» ο Ουράλογλου
Αντίστοιχα, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής Γρηγόρης Ζαριφόπουλος επανέλαβε πως αποτελεί κεντρικό στόχο να μη μείνει κανείς πίσω στη νέα ψηφιακή εποχή και όλοι οι πολίτες να καταφέρουν να ενισχυθούν με ψηφιακές δεξιότητες προκειμένου να αξιοποιήσουν όλα τα ψηφιακά εργαλεία που προσφέρονται. «Συγκεντρώσαμε υλικό το οποίο υπήρχε, αλλά ήταν διαμοιρασμένο σε διάφορους ιστότοπους ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, εταιρειών της αγοράς. Το αξιολογήσαμε με επιτροπή από ακαδημαϊκούς και εμπειρογνώμονες και το παρουσιάζουμε με ένα φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον, δωρεάν, με ελεύθερη πρόσβαση», ανέφερε παρουσιάζοντας στον πρωθυπουργό την πλατφόρμα.
Παλιοί και αρχάριοι στα… θρανία
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο πρωθυπουργός συζήτησε με πολίτες για την εμπειρία τους από τη χρήση της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών, οι οποίοι του ανέλυσαν πώς αξιοποίησαν συγκεκριμένα μαθήματα για να αναπτύξουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους με αποτέλεσμα τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Ενδεικτικά, μια μαθήτρια, που φέτος ολοκληρώνει το Λύκειο και δίνει πανελλαδικές εξετάσεις, υπογράμμισε πως είναι πάρα πολλά αυτά που μαθαίνει και βλέπει κανείς χρησιμοποιώντας την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών. Χάρη στη χρήση της παρακολουθεί μαθήματα Microsoft Office, Social Media & Ε-Shop marketing, καθώς σκέφτεται να δημιουργήσει το δικό της E-Shop.
Παράλληλα, μια πρώην αεροσυνοδός επισήμανε ότι τώρα παρακολουθεί μαθήματα από την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών με στόχο την ενίσχυση του βιογραφικού της και τη βελτίωση των δεξιοτήτων της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς αυτός είναι ο τομέας που την ενδιαφέρει να σταδιοδρομήσει. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως χρησιμοποιώντας το μάθημα της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών εκπαίδευσε και τους γονείς της στις ασφαλείς συναλλαγές στο διαδίκτυο.
Αντίστοιχα, ένας πολίτης με μεγάλη προϋπηρεσία ως διαχειριστής δικτύων σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία σημείωσε ότι θεωρεί αυτονόητη την αδιάκοπη βελτίωση των δεξιοτήτων ενός επαγγελματία στον τομέα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Στην Ψηφιακή Aκαδημία Πολιτών, αν και σε «προχωρημένο» επίπεδο ο ίδιος, βρήκε μαθήματα για να βελτιώσει τις δεξιότητές του στον προγραμματισμό και στη διοίκηση έργου.
Τέλος, μια γυναίκα, στέλεχος καριέρας, με μεγάλη εμπειρία αρχισυνταξίας σε περιοδικά και μητέρα δύο κοριτσιών στην εφηβεία, ανέφερε πως βρήκε μαθήματα που βελτιώνουν τη γνώση της στην ασφάλεια του διαδικτύου για τα παιδιά. Υπογράμμισε τη σημασία της εργασίας από το σπίτι, καθώς η ίδια, ως επαγγελματίας, λόγω πρόσφατης κινητικής αναπηρίας, εργάζεται μόνο από το σπίτι και η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της υπήρξε μονόδρομος ώστε να συνεχίσει τον ενεργό της ρόλο.
Από την έντυπη έκδοση