Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, θα δημιουργηθούν περίπου 3.000 σημεία ασύρματης πρόσβασης σε δημόσιους χώρους για δωρεάν Ίντερνετ σε όλη την επικράτεια.
Αυτά το 2019 φυσικά, γιατί τον Νοέμβριο του 2014 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε κρίνει πως ήταν επικοινωνιακό τέχνασμα η δέσμευση που είχε δώσει ένα χρόνο πριν ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς για «δωρεάν WiFi για όλους σε διάστημα ενός έτους». Μάλιστα, ο τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Δημήτρης Παπαδημούλης, είχε σπεύσει την επομένη της συνέντευξης του κ. Σαμαρά να σχολιάσει σε ειρωνικό ύφος ότι τα λεγόμενα του πρωθυπουργού αποτελούν θλιβερή φτώχεια. «Αν δείτε πρωί πρωί ανέργους, μισθωτούς, συνταξιούχους και άστεγους να πανηγυρίζουν, υπάρχει λόγος. Δωρεάν WiFi από τον Σαμαρά! Θλιβερή ένδεια…».
Επιπλέον, το 2014 και με αφορμή σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Μεταφορών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ηλεκτρονικών προσφορών για το έργο «Ανάπτυξη δημόσιων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο (WiFi Hotspots)», η ΕΕΚΕ Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ είχε επισημάνει μεταξύ άλλων ότι «τα επικοινωνιακά τεχνάσματα της κυβέρνησης και τα ημίμετρα που τα ακολουθούν είναι αντίστοιχα των προσδοκιών και των αναγκών της ψηφιακής κοινωνίας σήμερα, τη στιγμή που στον ευρωπαϊκό χώρο οι ταχύτητες για το ελεύθερο WiFi είναι πάνω από 1Mbps δίχως περιορισμούς στον αριθμό των χρηστών. Το συγκεκριμένο έργο, όταν ολοκληρωθεί, θα υπολείπεται τεχνολογικά, ώστε σύντομα θα χρειάζεται εκ νέου αναβάθμιση για να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά πρότυπα».
Λίγο αργότερα -και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2015- ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε ανακοινώσει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η εξαγγελία του Αντώνη Σαμαρά για WiFi σε όλη την Ελλάδα. «Το πρόγραμμα αυτό ήταν πιλοτικό για έξι μήνες και εφαρμόστηκε σε κάποιους δήμους και τώρα δεν υπάρχει τρόπος φύλαξης των εγκαταστάσεων», είχε σημειώσει, συμπληρώνοντας πως «εμείς δεν θα συμβάλουμε στο πλιάτσικο της περιουσίας του Δημοσίου».
Αγώνα δρόμου για τα αντιπλημμυρικά έργα - Το σχέδιο Χαρδαλιά για την προστασία της Αττικής
Σήμερα, πάντως, η κυβέρνηση υιοθετεί όσα κατήγγειλε και αποδεικνύει για ακόμη μια φορά την επιλεκτική μνήμη που έχει, μιας και έως τα τέλη Μαΐου εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την τοποθέτηση WiFi σε όλα τα οχήματα του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ του ΟΑΣΑ. Απώτερος σκοπός, όσοι μετακινούνται με τα ΜΜΜ να μπορούν να σερφάρουν χωρίς να καταναλώνουν τα δεδομένα τους.
Μεταξύ των χαρακτηριστικών του έργου είναι η ιδιαίτερα υψηλή πληθυσμιακή συγκέντρωση (χώροι συνάθροισης κοινού, χώροι αναμονής – μετακίνησης, χώροι εκδηλώσεων, σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος) καθώς και η κατανομή σε όσο δυνατόν ευρύτερη γεωγραφική έκταση.
Τα ακριβή σημεία στα οποία θα εγκατασταθεί το σύστημα θα υποδειχθούν από τους δήμους και θα αφορούν τόσο υπαίθριους όσο και κλειστούς δημόσιους χώρους, όπως πλατείες, πεζόδρομους, παιδικές χαρές, δημοτικές βιβλιοθήκες, µμουσεία κ.λπ. Συνολικά θα εγκατασταθούν 11.600 access points, τα οποία θα κατανεμηθούν σε 2.900 περιοχές σε όλη την επικράτεια.
Οι προδιαγραφές του δικτύου θα πρέπει να καλύπτουν την ταυτόχρονη σύνδεση στο Ιντερνετ τουλάχιστον 50 ατόμων ανά σημείο ασύρματης πρόσβασης. Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το έργο θα προσφέρει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης στο Internet σε 80 άτομα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου