Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνέχισε λέγοντας ότι «σημαντικό τεκμήριο αυτής της αλήθειας αποτελεί, φυσικά μεταξύ άλλων πολλών, το τελευταίο άρθρο της κορυφαίας δημοσιογράφου των «Sunday Times» Sarah Baxter, η οποία έγραψε, υποστηρίζοντας με γενναιότητα την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα εδώ, στον χώρο όπου ανήκουν, ότι : «Το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα είναι απολύτως επαρκές για να φιλοξενήσει τα γνήσια γλυπτά του Παρθενώνα, αντί για τα καλοφτιαγμένα αντίγραφα που εκθέτει. Γιατί να μην τα ανταλλάξουμε; Αγωνιζόμαστε για μία χαμένη μάχη, για να κρατήσουμε τα λάφυρά μας, όταν υπάρχουν καινοτόμοι τρόποι να μοιραστούμε τις γνώσεις μας».
«Υπό τα δεδομένα αυτά έχω την αίσθηση ότι ένας μεγάλος, πραγματικά Εθνικός, στόχος μας, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα σ’ αυτό το Μουσείο -το όραμα της Μελίνας, για να είμαστε δίκαιοι με την ιστορία- βρίσκει ολοένα και περισσότερα ερείσματα διεθνώς. Βέβαια τούτο δεν μπορεί να οδηγήσει σ’ εφησυχασμό εκ μέρους μας. Όλως αντιθέτως αυξάνει τις δικές μας ευθύνες» κατέληξε ο κ. Παυλόπουλος.
Το επίμαχο άρθρο της Sunday Times
«Το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα είναι απολύτως ικανό να φιλοξενήσει τα γνήσια γλυπτά του Παρθενώνα αντί για τα καλοφτιαγμένα αντίγραφα που εκθέτει» τονίζει σε άρθρο της στους Sunday Times η Σάρα Μπάξτερ.
Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό Συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει η ατζέντα
«Είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς ότι ανήκουν στον αρχικό τόπο τους. Γιατί να μην τα ανταλλάξουμε; Αγωνιζόμαστε για μια χαμένη μάχη για να κρατήσουμε την λεηλασία μας όταν υπάρχουν καινοτόμοι τρόποι να μοιραστούμε τις γνώσεις μας» τονίζει η αρθρογράφος υποστηρίζοντας την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, και συμφωνώντας με την άποψη που έχει υποστηρίξει και ο ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν.
Η αρθρογράφος των Sunday Times παρατηρεί ότι η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να προσφέρει τέλεια αντίγραφα και αναπαραστάσεις αρχαίων πόλεων όπως της αρχαίας Ρώμης και της Αψίδας του Θριάμβου της Παλμύρας και θέτει το ερώτημα «δεν θα μπορούσε η Βρετανία να επιστρέψει τα Ελγίνεια μάρμαρα και να αναπαραγάγει με την τεχνολογία το μεγαλείο του Παρθενώνα για τις νέες γενιές επισκεπτών του Βρετανικού Μουσείου;».
Παρατηρεί τέλος, ότι παρόμοια πολιτική πιστών αντιγράφων ακολουθεί και το Victoria and Albert Museum.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]