Από εκεί και πέρα παρουσίασε τις 12 παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Από εκεί και πέρα παρουσίασε τις 12 παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
«Υπήρχε ένα σοβαρό έλλειμμα πολιτικής απέναντι στα ΤΕΙ, τα οποία τα τελευταία χρόνια είχαν αφεθεί στην τύχη τους. Πολλοί διδάσκοντες αποφάσισαν να πάρουν τη τύχη αυτών των ιδρυμάτων στις πλάτες τους και κατάφεραν πάρα πολλά τμήματα να γίνουν τμήματα de facto πανεπιστημιακά. Και στο ΤΕΙ Αθηνών και στο ΤΕΙ Πειραιά έχουμε εξαιρετικά δείγματα τέτοιων τμημάτων» σημείωσε, καθιστώντας σαφές τι σημαίνει ‘αναβάθμιση της τεχνολογικής και τεχνικής εκπαίδευσης’. Υπάρχει δυστυχώς μια σπέκουλα ότι υποβαθμίζεται η τεχνολογική και τεχνική εκπαίδευση. Η τεχνολογική εκπαίδευση κακώς είναι ταυτισμένη με τα ΤΕΙ και κακώς στη συνείδηση της κοινωνίας δεν θεωρείται μια εκπαιδευτική διαδικασία εξαιρετικά μεγάλης σημασίας όπως πρέπει να είναι. Με τις προτάσεις που έγιναν για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, αλλά και όλες τις άλλες διαδικασίες που συνεχίζονται -όπως στα Ιδρύματα στο Ιόνιο, στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία, κλπ- ένα από τα θέματα είναι η αναβάθμιση τεχνικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης. Και αυτό είναι κάτι που έγινε φανερό και στην τοποθέτηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. το οποίο θεωρεί σημαντική την πρωτοβουλία τόσο στο πλαίσιο της επίτευξης της αναβάθμισης της τεχνολογικής εκπαίδευσης, όσο και ως μια διαδικασία επίλυσης προβλημάτων επαγγελματικών δικαιωμάτων που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες».
«Για πρώτη φορά στην ιστορία των πανεπιστημίων μας κατοχυρώνεται η δυνατότητα να παρέχονται διετή προγράμματα σπουδών με επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. Η πρωτοβουλία αυτή, εντάσσεται στο πλαίσιο αναβάθμισης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, διότι σε αυτά θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ. Τα διετή προγράμματα σπουδών θα ιδρυθούν σε συνεργασία και με τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς», είπε ο Υπουργός σημειώνοντας ότι τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα θα είναι εθνικού βεληνεκούς και τα Διετή Προγράμματα σπουδών τοπικότερου βεληνεκούς. Για την αύξηση του ποσοστού πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια από το 1% στο 5%, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Αυτό αυξάνει κατά 500 όσους θα εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, ενώ το 20% πρόσβασης στα ΤΕΙ παραμένει ως έχει. Παράλληλα, δίνουμε την ευκαιρία στην ειδική κατηγορία όσων είχαν πάρει πτυχίο ΕΠΑΛ αλλά απολυτήριο από ΓΕΛ, να μπορούν να συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις».
«Παρά τον χλευασμό και την κριτική με την οποία αντιμετωπίστηκε από ορισμένα κόμματα, η Μαθητεία είναι μια πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα στην οποία τα ίδια τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτή, θεωρούν ότι κερδίζουν πάρα πολλά. Θέλουμε, λοιπόν, να έχει μέλλον με τους κανόνες, με την αυστηρότητα κάτω από την οποία η Μαθητεία λειτουργεί», σημείωσε ο Υπουργός.
«Η ελληνική κοινωνία διαχρονικά έχει μια αξίωση από την Πολιτεία: Να δημιουργήσει σοβαρές αξιόπιστες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δομές. Δεν μπορεί αυτό να γίνει δυνατό αν δεν μελετήσουμε πάρα πολύ σοβαρά τις μεταβατικές περιόδους και τις μεταβατικές πρωτοβουλίες και τις λύσεις που πρέπει να υπάρχουν για να γίνει δυνατή αυτή η απαίτηση της κοινωνίας», σημείωσε ο Υπουργός και συμπλήρωσε ότι αρχίζουν να υλοποιούνται οι προϋποθέσεις για την σταδιακή καθιέρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. «Εμείς πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει δυνατόν σε τρία χρόνια, αλλά από τον Σεπτέμβριο του 2018 θα αρχίσουν να λειτουργούν σε περίπου 200 δήμους δίχρονα νηπιαγωγεία, ώστε να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν υποσχόμαστε πράγματα που δεν υλοποιούμε, και θα γίνει σταδιακά η επέκτασή της σε όλους. Είναι αδύνατο να υπάρχει μια σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας εκπαιδευτικών δομών χωρίς τη συνεργασία με τους Δήμους. Διότι αν ταυτοχρόνως δεν αναπτυχθεί και δεν αναβαθμιστεί όλο το πλέγμα των παιδικών σταθμών, τότε δεν νομίζουμε ότι παρέχεται στην κοινωνία –και κυρίως τα νέα ζευγάρια- αυτή η δυνατότητα που θα τους πείσει ότι η πολιτεία διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να φροντίζει τα παιδιά από την πολύ μικρή ηλικία τους», σημείωσε. Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε τη σημασία που έχει η αναβάθμιση σε πανεπιστημιακή της εκπαίδευσης των βρεφονηπιοκόμων και η ένταξή τους στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών. Υπενθυμίζεται ότι αύριο το πρωί, εκπρόσωποι του Υπουργείου και της ΚΕΔΕ θα συναντηθούν με εκπροσώπους της ΕΕΤΑΑ για να ξεκαθαριστεί και να συμφωνηθεί από όλες τις πλευρές το κομβικό ερώτημα του αριθμού των παιδιών για τα οποία γίνονται κάθε χρόνο αιτήσεις να ενταχθούν σε Παιδικούς Σταθμούς, αλλά τελικά μένουν εκτός.
«Καμία οικογένεια δεν θα συντηρεί πάνω από ένα σπίτι εκτός από το δικό της» σημείωσε ο Υπουργός, τονίζοντας ότι οι μετεγγραφές για τα αδέλφια είναι ένα κοινωνικό μέτρο που θα πρέπει να έχει την αποδοχή όλων των κομμάτων του κοινοβουλίου. Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι μελετάται λύση και για τις οικογένειες που η οικονομική τους κατάσταση είναι εξαιρετικά δυσχερής, αλλά στην πόλη που ζουν δεν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα. «Για τις οικογένειες που έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα και τα παιδιά τους σπουδάζουν μακριά από το σπίτι θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποια –μικρή έστω- αύξηση στο στεγαστικό επίδομα που δικαιούνται. Αυτό είναι κάτι που δεν θα το λύσουμε τώρα, αλλά θα το λύσουμε με τις μετεγγραφές, από τον Σεπτέμβριο και μετά. Αυτά τα παιδιά ούτως ή άλλως ευνοούνται από την γενικότερη ρύθμιση των μετεγγραφών, αλλά θα ευνοηθούν επιπλέον με τροποποιήσεις που θα φέρουμε, γιατί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους είναι εξαιρετικά σοβαρό και εμείς το αναγνωρίζουμε».
«Η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης θα γίνεται μόνο από τον επιστημονικό υπεύθυνο και δεν θα χρειάζεται άλλη έγκριση από κάποιο άλλο όργανο. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τώρα για οποιαδήποτε δαπάνη έπρεπε να γίνουν εξαιρετικά χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες που πλέον δεν θα γίνονται για δαπάνες έως 2.500 ευρώ. Άρα, ένα ερευνητικό πρόγραμμα μπορεί να αρχίσει να ‘τρέχει’ αμέσως και χωρίς καθυστερήσεις».
«Το σημαντικότερο είναι ότι πέρα από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, θα υπάρχουν Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια και Δημόσια ΙΕΚ. Την σημαντική αυτή πρωτοβουλία τη λάβαμε μαζί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και ξέρουμε ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι η παραβατικότητα των αποφοίτων των σχολείων στα καταστήματα κράτησης είναι εντυπωσιακά μειωμένη».
«Είναι Επιτροπές που ξέρουμε ότι σε όλο τον κόσμο παίζουν έναν σημαντικό ρόλο ακόμα και στην διατύπωση των προκηρύξεων των προγραμμάτων έρευνας» σημείωσε ο Υπουργός και ανέφερε: «Τα θέματα ηθικής στην έρευνα απασχολούν τις κοινωνίες από 17 αιώνα. Είναι, επιπλέον, ένα θέμα που πρέπει κανείς να το βλέπει στην ιστορική συγκυρία της κάθε χώρας».
«Αλλάζουμε τον χαρακτήρα των δημιουργικών εργασιών του Λυκείου, καθώς λάβαμε υπόψιν και την ανατροφοδότηση που λάβαμε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Δεν θα είναι πλέον μια διακριτή διαδικασία εντός του ωρολογίου προγράμματος, αλλά θα εντάσσεται στη γενικότερη μαθησιακή διαδικασία. Προσπαθούμε πάντα να ενισχύουμε αυτές τις δημιουργικές και δυναμικές διαστάσεις των παιδιών».
«Η πρωτοβουλία αυτή θα συμβάλλει στην πολύ καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και σε δικαιότερες υπηρεσιακές μεταβολές. Δεν είναι μόνο μια τεχνική διεργασία αλλά μια εκπαιδευτική διαδικασία», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου.
«Μειώνουμε τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου των ΓΕΛ από 14 σε 4. Αυτό δεν σημαίνει ότι για τα υπόλοιπα 10 δεν θα γίνονται εξετάσεις. Θα γίνονται στη διάρκεια του χρόνου. Αλλά -ας είμαστε ειλικρινείς- με τα 14 μαθήματα οι εξετάσεις δεν ήταν σοβαρές. Με το μέτρο αυτό θα αρχίσουμε να αποδραματοποιούμε και την ένταση των εξετάσεων».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]