Διακόσιες πενήντα ψηφιακές διαφημιστικές πινακίδες (ιδιοκτησίας Clear Channel), στο μήκους 110 χιλιομέτρων δίκτυο μετρό και τρένων της πρωτεύουσας της Σουηδίας αντιπάλεψαν τα αρνητικά συναισθήματα των κατοίκων. Ειδικός αλγόριθμος αντιδρούσε σε δεδομένα -σε πραγματικό χρόνο- τα οποία συνελέγοντο από αναζητήσεις στο Google, ειδήσεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πληροφορίες για την κίνηση μέσα και από/προς την πόλη για να εκτιμηθεί το κατά πόσον οι κάτοικοι της Στοκχόλμης ήταν λυπημένοι, ανήσυχοι, κουρασμένοι, στρεσαρισμένοι, ενοχλημένοι με κάτι ή φοβισμένοι. Η πληροφορία χρησιμοποιείτο για να προβληθεί στις οθόνες ένα από τα έξι έργα τέχνης τα οποία εξέφραζαν το ακριβώς αντίθετο συναίσθημα: (να είναι) ευτυχισμένοι, όλο ενέργεια, ήρεμοι, ασφαλείς, με ειρηνική διάθεση, όλο αγάπη.
Σε κάθε έναν από έξι καλλιτέχνες -Jesper Lindborg, Andreas Wannerstedt, Ana Blizzard, Susi Sie, Maciek Janicki και το καλλιτεχνικό ντουέτο Emilie Mottet και Eric Severin- ανατέθηκε ένα συναίσθημα και ζητήθηκε να σχεδιάσει ένα ανάλογο ψηφιακό έργο τέχνης.
Ύπνος: Τέλος στην αϋπνία με... στρατιωτικό κόλπο - Σταματήστε να μετράτε προβατάκια μέχρι το πρωί
«Η “The Emotional Art Gallery” είναι μια εμπειρία τέχνης που πυροδοτείται από το συναίσθημα, ένας μοναδικός τρόπος να εκθέτεις έργα καλλιτεχνών από όλον τον κόσμο» είπε η Antonia von Euler-Chelpin, ιδρύτρια της Young Art, μιας πλατφόρμας για ανερχόμενους καλλιτέχνες που παρείχε συμβουλές για την επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο πρότζεκτ. «Φανταστείτε ότι μπαίνετε σε ένα μουσείο όπου όλη η έκθεση είναι συντονισμένη σε πραγματικό χρόνο για να σας κάνει να αισθανθείτε καλά» τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ