Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) έχει, ήδη, στείλει εγκύκλιο προς ομοσπονδίες-μέλη της, εμπορικούς συλλόγους και αντιπρόσωπους με οδηγίες για τις θερινές εκπτώσεις.
Στον εμπορικό κόσμο, πάντως, επικρατεί κλίμα αισιοδοξίας για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Κι αυτό, καθώς από το 11,8% που κυμαινόταν ο πληθωρισμός στην Ελλάδα το 2022 κατά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, το 2023 έπεσε στο 2,7% και στο 5,5% στην Ευρωζώνη.
Την ίδια ώρα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος κινείται από την αρχή του έτους πολύ υψηλότερα από πέρυσι στα επίπεδα των 110 μονάδων, ενώ αντιθέτως, οι σχετικοί δείκτες στην Ε.Ε. και την Ευρωζώνη επιδεινώθηκαν περαιτέρω. Φέτος τον Ιούνιο ο δείκτης τιμών καταναλωτή κινήθηκε με 2,7% σε ετήσια βάση, επιβραδύνοντας σημαντικά από το 4,1% του Μαΐου.
Με τα παραπάνω δεδομένα, «η περίοδος των θερινών εκπτώσεων τον φετινό Ιούλιο αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για περαιτέρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε ετήσια και μηνιαία βάση», όπως επισημαίνεται από το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΕΣΑ).
Στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6 δισ. ευρώ και να φτάσει τα 7 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται πως στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,8%, με το ύψος των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται, σταθερά, στα 3,4 δισ. ευρώ μηνιαίως. Ενας ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό», τουλάχιστον κατά μισή μονάδα.
ΣΕΛΠΕ: Ο στρατηγικός σχεδιασμός για το 2024-2027 και η νέα διοίκηση του συνδέσμου
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει πως η ένδυση και η υπόδηση, που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρούν, από την αρχή του έτους, διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και +4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών. Το επιθυμητό είναι η σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην αγορά να συνεχιστεί τη θερινή περίοδο των εκπτώσεων, ώστε όλοι οι καταναλωτές να «εκμεταλλευτούν» τις συμφέρουσες τιμές και οι επιχειρήσεις λιανικής να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και τον όγκο πωλήσεών τους.
Θερινές εκπτώσεις: Μυστικά και παγίδες για τους πελάτες
Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, θα πρέπει να γνωρίζουν, σε σχέση με τα δικαιώματά τους όσον αφορά στην εκπτωτική περίοδο, τα εξής: Καταρχάς, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής πρέπει να υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή μείωσης τιμής.
Κάθε ανακοίνωση του επιχειρηματία ότι έχει ελαττώσει την τιμή για ένα προϊόν μπορεί να έχει την εξής μορφή:
- Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση»
- Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»
- Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής, μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Οταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.
Οταν η τιμή μειώνεται, προοδευτικά, κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.
Ειδήσεις σήμερα