Κύκλοι του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ανέφεραν στον «Ε.Τ.» πως η αγορά στα φυσικά εμπορικά καταστήματα κινήθηκε καλύτερα από πέρυσι και ίσως λίγο καλύτερα και από το 2019 ή έστω στα ίδια επίπεδα. Η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή (27/11) πήγε καλά, πρωτίστως στο κέντρο της Αθήνας και σε κάποιες κεντρικές, μεγάλες αγορές. Το ηλεκτρονικό εμπόριο κινήθηκε, επίσης, καλύτερα από πέρυσι, όμως γι’ αυτό τα τελικά συμπεράσματα θα διεξαχθούν μετά τη χθεσινή (28/11) Cyber Monday (γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου).
Στην Αττική
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ), Βασίλης Κορκίδης, επεσήμανε πως εξελίχθηκε πολύ καλά η εμπορική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, τα πολυκαταστήματα, τα υπερκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά χωριά. Οι 9 στις 10 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους, αξιοποίησαν υπέρ τους το γνωστό, πλέον, market event, ενώ, φέτος, συμμετείχαν ακόμη περισσότερα σούπερ μάρκετ. Ικανοποιητική ήταν και η επισκεψιμότητα στα κέντρα των πόλεων, στους δήμους της Αττικής, με καλύτερη ίσως την κίνηση στη Γλυφάδα και στον Πειραιά.
Αυξημένες εμφανίζονται οι συναλλαγές του τριημέρου 25-27/11 στις ταμειακές των εμπορικών καταστημάτων κατά 10%-12% από πέρυσι, με τον εκτιμώμενο αριθμό να ξεπερνά τα 3 εκατ. αγορές και τον εβδομαδιαίο τζίρο των 300 εκατ. ευρώ. Αυξημένη, σε πρώτη εκτίμηση, φαίνεται και η μέση αξία της απόδειξης των περίπου 100 ευρώ από πέρσι, τουλάχιστον για τον 1 στους 4 καταναλωτές, κατά 15-20%, αλλά όχι σε όλες τις αγορές της Αττικής, ούτε για όλα τα προϊόντα.
Τι προτιμήσαμε
Το αγοραστικό ενδιαφέρον του καταναλωτή προσέλκυσαν και φέτος τα ηλεκτρονικά προϊόντα, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα καλλυντικά, τα έπιπλα, τα είδη σπιτιού και γενικά τα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης. Κατά τα λεγόμενα του κ. Κορκίδη, η λειτουργία των εμπορικών την Κυριακή (27/11), «σφήνα» μεταξύ Black Friday και Cyber Monday, αύξησε τον τζίρο των φυσικών αγορών και περιόρισε τον συνήθη τετραπλασιασμό των online αγορών από πριν την Παρασκευή έως και μετά τη Cyber Δευτέρα (28/11).
ΣΕΛΠΕ: Ο στρατηγικός σχεδιασμός για το 2024-2027 και η νέα διοίκηση του συνδέσμου
Ο ίδιος πρόσθεσε πως λειτούργησε θετικά για την περίοδο των Black Friday προσφορών στις αγορές της Αττικής η κατάργηση των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών περισσότερο από κάθε προηγούμενη χρονιά, αφού ουσιαστικά έφερε μια ελκυστική εκπτωτική περίοδο λίγων ημερών, αντί στην αρχή, στο τέλος του μήνα και πολύ πιο κοντά στα Χριστούγεννα.
Σημειώνεται πως, παραδοσιακά πλέον, τα τελευταία χρόνια, συμμετέχουν στο θεσμό, γνωστό και ως «η γιορτή του καταναλωτή», επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, από διάφορους κλάδους της οικονομίας. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αλυσίδες τεχνολογίας, καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας και ομορφιάς (π.χ. φαρμακεία, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής κ.λπ.), καταστήματα που πωλούν είδη σπιτιού-εργαλεία, πολυκαταστήματα και εκπτωτικά χωριά, μέχρι επιχειρήσεις εστίασης (εστιατόρια, καφέ, μπαρ), σούπερ μάρκετ, ζαχαροπλαστεία, φούρνοι κ.λπ.
Εορταστικό ωράριο
Οσον αφορά στο επικείμενο εορταστικό ωράριο για την περίοδο των Χριστουγέννων, προτείνεται από τον ΕΣΑ η λειτουργία των καταστημάτων ως εξής: Κυριακή 11/12, 11 π.μ.-6 μ.μ., Δευτέρα 12/12 – Παρασκευή 16/12, 9 π.μ. – 9 μ.μ., Σάββατο 17/12, 9 π.μ. – 6 μ.μ., Κυριακή 18/12, 11 π.μ.-6 μ.μ., Δευτέρα 19/12 – Παρασκευή 23/12, 9π.μ. – 9 μ.μ., Σάββατο 24/12, 9 π.μ.- 6 μ.μ., Κυριακή 25/12 κλειστά, Δευτέρα 26/12 αργία, Τρίτη 27/12 – Παρασκευή 30/12, 9 π.μ. – 9 μ.μ., Σάββατο 31/12, 9 π.μ. – 6 μ.μ., Κυριακή 1η/1 κλειστά και Δευτέρα 2/1 αργία.
Ειδήσεις σήμερα
Κιβωτός του Κόσμου: 250.000 ευρώ σε λογαριασμούς του ζεύγους
Συντάξεις: Πόσα βάζουν στην τσέπη παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι [πίνακες]
Κίνα: Τα 6 μυστικά για τον ξεσηκωμό – Γιατί οι πολίτες αντιδρούν τώρα στα lockdowns