Τα «καλάθια» είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου: https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket. Οπως εξήγησε, πάντως, αρμόδιο στέλεχος στον «Ε.Τ.» στην παρούσα φάση «…συγκρίνονται ανόμοια προϊόντα, από πλευράς ποιότητας και ποσότητας, αλλά είναι μία αρχή. Θα γίνει ένα πιο σταθμισμένο καλάθι, όπου θα δίνεται περισσότερη έμφαση στις αλλαγές, και όχι στην απόλυτη τιμή, διότι αυτό που ενδιαφέρει είναι η συγκράτηση των τιμών».
Με τα δεδομένα ως έχουν σήμερα, από τη σύγκριση των καλαθιών ανά αλυσίδα προκύπτει πως τη μεγαλύτερη μείωση κόστους την παρουσίασε το καλάθι του «Bazaar» (-17,86 ευρώ φτηνότερο), έπειτα του «Market In» (-16,35 ευρώ), του «Μασούτη» (-10,14 ευρώ), που διαθέτει το πιο οικονομικό «καλάθι», με συνολικό κόστος 120,01 ευρώ, κ.ο.κ. Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στον «Γαλαξία» (+25,01 ευρώ), μετά στο «SYNKA» (+16,35 ευρώ) κ.λπ.
Σύμφωνα με στοιχεία από το ΥΠΑΝ, τα περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πωλούνται, και αυτήν την εβδομάδα, από το «Lidl» (από 88% το ποσοστό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται, πλέον, σε 90%). Ακολουθεί το Market In (αντίστοιχα, από 78% σε 88%) κ.ά. Το χαμηλότερο ποσοστό -από τις αλυσίδες που διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας- το έχει ο «Γαλαξίας» (10%).
«Από τα προϊόντα που είχαν μπει στο “καλάθι του νοικοκυριού” την περασμένη εβδομάδα, 644 έμειναν ακριβώς τα ίδια. Η ίδια συσκευασία, το ίδιο προϊόν, άρα η σύγκριση είναι πολύ εύκολη», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, χθες (10/11), στο πλαίσιο επίσκεψης σε κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Μασούτης», στο Γαλάτσι.
«Από αυτά τα 644, δύο προϊόντα ανέβηκαν σε μία αλυσίδα, η οποία όμως είχε μεγάλες μειώσεις σε όλα τα άλλα, 101 προϊόντα έχουν μικρότερη τιμή αυτήν την εβδομάδα, απ’ ό,τι είχαν την προηγούμενη και 541 έχουν τις ίδιες τιμές με την περασμένη εβδομάδα. Δηλαδή στα 644, δύο μόνο προϊόντα είχαν μία μικρή αύξηση. Ολα τα άλλα προϊόντα είχαν ή μεγάλη μείωση ή παρέμειναν στην ίδια τιμή. Αυτό για όσους πιστεύουν ότι το “καλάθι” δεν λειτουργεί», υπογράμμισε ο υπουργός, για να προσθέσει: «Υπάρχουν περίπου άλλα 150 προϊόντα που είναι διαφορετικά από εβδομάδα σε εβδομάδα και δεν θέλω να αδικήσω τις αλυσίδες και να κάνω σύγκριση. Μπορεί να είναι πιο μεγάλη ποσότητα, να είναι άλλη μάρκα και τα λοιπά, η σύγκριση είναι λίγο πιο δύσκολη. Και εκεί, όμως, είχαμε πολύ καλές τιμές».
Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης είχε, χθες, τηλεδιάσκεψη με το Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, στο πλαίσιο της οποίας ζήτησε από τα στελέχη του να έχουν πιο ενεργό ρόλο στο «καλάθι του νοικοκυριού».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Να μην «κρύβουν» τις ταμπέλες
Με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝ) στη Βουλή, τα σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «καλάθι του νοικοκυριού» (δηλαδή αυτά με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ) οφείλουν, πλέον, να τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στο χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι», σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.
Επιπρόσθετα, οι αλυσίδες πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται, απρόσκοπτα, στο καταναλωτικό κοινό. Για κάθε παράβαση των παραπάνω, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους από 1.000 έως 50.000 ευρώ.
Ειδήσεις σήμερα
Νίτσα Μαρούδα: Εφυγε το αφελές κορίτσι του ελληνικού κινηματογράφου – Σήμερα η κηδεία της
Καιρός: Αλλάζει το σκηνικό με πτώση θερμοκρασίας και χιόνια το Σαββατοκύριακο
Ελ. Βενιζέλος: Το θρίλερ με τα δύο Emirates και η ενεργοποίηση του πρωτοκόλλου ασφάλειας