Λόγω της ακρίβειας, 9 στους 10 έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και σε ένδυση-υπόδηση, διασκέδαση, ταξίδια-διακοπές κ.ά.
Ψαλίδι…
Αναλυτικά, το 80% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα, το 77% στο σούπερ μάρκετ, ενώ 7 στους 10 αναφέρουν ότι έχουν περιορίσει τις αγορές σε τρόφιμα και ποτά. Ακολούθως, το 64% επισημαίνει ότι έχει μειώσει τις αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης, το 61% τη διασκέδαση έξω από το σπίτι, το 58% το πετρέλαιο θέρμανσης και 4 στους 10 τα ταξίδια και τις διακοπές.
Εκτός από μειώσεις και περικοπές, οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις ανάγκες τους κι εστιάζουν σε ευκαιρίες και εναλλακτικές. Αναλυτικά, το 77% κάνει οικονομία σε ρεύμα και βενζίνη, το 75% επανεξετάζει τι πραγματικά χρειάζεται, το 74% αναζητά πολύ περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις και το 70% δηλώνει ότι αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα. Αντίστοιχα, 6 στους 10 ψάχνουν πολλές εναλλακτικές πριν προχωρήσουν σε αγορές, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) ψωνίζουν περισσότερα private labels.
Προβληματισμός
Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες των Ελλήνων σήμερα, στο Top 3 βρίσκονται η ακρίβεια, η οικονομική κατάσταση και η ενεργειακή κρίση, και ακολουθούν η ενδοοικογενειακή βία και η πολιτική κατάσταση στη χώρα.
Για το μέλλον, η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η αύξηση του κόστους της ενέργειας και του ρεύματος (47%), οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα (43%) και η μείωση του εισοδήματος (10%).
Μάλιστα, η πλειονότητα θεωρεί ότι οι τιμές έχουν ανέβει υπερβολικά/αρκετά σε 12 από τα 18 εξεταζόμενα είδη. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θεωρεί ότι το ηλεκτρικό ρεύμα, τα καύσιμα αυτοκινήτου, το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο, το σούπερ μάρκετ και τα τρόφιμα έχουν ακριβύνει υπερβολικά.
Ειδήσεις σήμερα
Σύνοδος Κορυφής EE: Συμφωνία για τον «περιορισμό των τιμών της ενέργειας» στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο