Σημειώνεται πως πρόκειται για μεταβολή της τάξης του 10,8% έως 11,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εορταστικό τραπέζι του 2022, που το κόστος του είχε υπολογιστεί τότε από 92,55 έως 127,07 ευρώ.
Ειδικότερα, το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως παρουσιάζεται από το ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ, αποτελείται από 5 κιλά κρέας -αρνί, γαλοπούλα κατεψυγμένη ή νωπή, χοιρινό σπάλα χωρίς κόκαλο (55,25 ή 28,60 ή 47,35 ή 30,50 ευρώ)-, 3 κιλά πατάτες (3,39 ευρώ), 2 κιλά ντομάτες (3,70 ευρώ), 4 τεμ. μαρούλι (3 ευρώ), 2 κιλά μήλα (3,20 ευρώ), 2 κιλά πορτοκάλια (2 ευρώ), 1 κιλό φέτα σε άλμη (9,93 ευρώ), 1 λίτρο ελαιόλαδο (8,99 ευρώ), 2 φιάλες αναψυκτικά του 1,5 λίτρου (2,62 ευρώ), 5 φιάλες μπίρες των 500 ml (9,25 ευρώ), 4 φιάλες κρασί των 500 ml (7,56 ευρώ), 1 κιλό κουραμπιέδες (11,11 ή 16,10 ευρώ, αναλόγως αν είναι τυποποιημένοι ή ζαχαροπλαστείου) και 1 κιλό μελομακάρονα (9,75 ή 15,77 ευρώ, αναλόγως αν είναι τυποποιημένοι ή ζαχαροπλαστείου).
Το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε, κατά το διάστημα 18-19 Δεκεμβρίου 2023, ενδεικτική καταγραφή των τιμών πώλησης των προϊόντων του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού με τη μέθοδο της επιτόπιας παρατήρησης σε εμπορικές αγορές της Αττικής και διαμέσου τηλεφωνικής συνέντευξης για τη Θεσσαλονίκη.
Καταγράφηκαν, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις, οι τιμές τόσο από αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα λιανικής (π.χ. ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία κ.λπ.), καθώς επίσης από τη Βαρβάκειο Αγορά.
Δεδομένου ότι η καταγραφή των τιμών είναι ενδεικτική, δεν αντανακλά πλήρως το επίπεδο των τιμών σε πανελλαδικό επίπεδο. Επισημαίνεται πως από την καταγραφή εξαιρέθηκαν τα προϊόντα που διατίθενται με το καθεστώς των προσφορών (προωθητικών ενεργειών). Για την αποτύπωση της μίας αντιπροσωπευτικής τιμής ανά προϊόν χρησιμοποιήθηκαν σταθμισμένοι (και μη) μέσοι όροι. Ο υπολογισμός του κόστους έγινε με βάση ένα είδος κρέατος, ενώ στα είδη ζαχαροπλαστικής εκτιμήθηκε βάσει των τυποποιημένων ή των μη τυποποιημένων γλυκισμάτων.
Αξίζει να επισημανθεί πως μετά την εορταστική περίοδο το ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ πρόκειται να διενεργήσει πανελλαδική έρευνα σχετικά με την εξέλιξη των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.