Οπως ανέφερε, «το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί στον επιβάτη και στα οχήματα» και συμπλήρωσε πως «μιλάμε για μια σίγουρη επιβάρυνση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, αλλιώς δεν θα μπορεί να λειτουργήσει η ακτοπλοΐα». Το κόστος αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν οι ελληνικές εταιρίες ανανεώσουν τον στόλο τους, η μέση ηλικία του οποίου στην Ελλάδα σήμερα φτάνει στα 30 έτη. «Ο στόλος πρέπει να ανανεωθεί», σημείωσε ο κ. Θεοδωράτος. «Η ανανέωση του συνόλου του στόλου θα κοστίσει περίπου 3 δισ. ευρώ. Τα κόστη είναι τεράστια, για αυτό πρέπει να ανοίξουμε χρηματοδοτικά πρωτόκολλα για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες».
Ο Δ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε στην ανάγκη και στις δυνατότητες κατασκευής νέων πλοίων και στην Ελλάδα, ενώ επεσήμανε ότι η ακτοπλοΐα παράγει τζίρο ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως από τα ναύλα. Μέσα σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται και τα τέλη για τα λιμενικά ταμεία, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 30.000.000€ και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση των λιμένων, ώστε να γίνουν πιο πράσινοι, προσβάσιμοι και φιλικοί για τα πλοία και τους επιβάτες.
Στο ίδιο συνέδριο, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, δρ Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ανέφερε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κρατήσει όσο το δυνατόν πιο χαμηλά τις τιμές, προκειμένου να γίνουν προσιτές για τους Ελληνες. Ωστόσο, ανέφερε ότι φέτος οι δαπάνες για τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών θα είναι ελαφρώς μικρότερες από τα 155 εκατ. ευρώ του 2024.
Πάντως, υπουργείο και ακτοπλοϊκές εταιρίες φαίνεται πως εξετάζουν να ενισχύουν τα πακέτα προσφορών και τις εκπτώσεις που στοχεύουν κυρίως το ελληνικό κοινό. «Υπάρχουν ήδη σημαντικές εκπτωτικές πολιτικές από τις εταιρίες, θα κινηθούμε έτσι και για αυτό το καλοκαίρι», είπε ο κ. Κυριαζόπουλος και πρόσθεσε:
«Είμαστε η πρώτη χώρα στον τομέα της ναυτιλίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό επιβεβαιώνεται από την ψήφο εμπιστοσύνης που λαμβάνουν οι λιμένες μας και κατ’ επέκταση η χώρα μας από τους ανθρώπους της ναυτιλίας, μια εξέλιξη που απορρέει από την ίδια την κυβερνητική πολιτική».