Ο γεωπόνος και ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης, Φίλιππος Ζεμπίλας, εξηγεί στον «Ε.Τ.» της Κυριακής πώς ξεκίνησε η ιδέα για αυτό το καινοτόμο εγχείρημα. «Η οικονομική κρίση που είχε επέλθει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έστρεψε ένα μεγάλο κομμάτι των καλλιεργητών σε ήπιες καλλιέργειες. Οι λόγοι ήταν σαφείς: μικρή καλλιεργητική φροντίδα, μικρές περίοδοι άρδευσης, χωρίς λιπάσματα ή φυτοφάρμακα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων κατά 250% με ένα προϊόν άριστης ποιότητας, που όμως συνεχίζαμε να το εμπορευόμαστε με έναν λάθος τρόπο, δηλαδή σε μορφή χύμα», αναφέρει.
Συνδετικός κρίκος
Η 12Gods έθεσε ως στόχο να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον πρωτογενή τομέα παραγωγής, την επιστημονική κοινότητα και τη βιομηχανική παραγωγή καταναλωτικών προϊόντων ενισχύοντας τους καλλιεργητές και μετακυλίοντας μέρος του κέρδους στο χωράφι με τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που θα καταφέρουν να κάνουν δυναμική είσοδο, κυρίως στις αγορές του εξωτερικού. «Ετσι, λοιπόν, γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία της πρώτης πλήρως βιοδιασπώμενης κάψουλας με χαρμάνια ελληνικών βοτάνων. Βλέποντας τη μεγάλη απήχηση που έχουν στο κοινό οι μηχανές αυτόματης παρασκευής ροφημάτων, σκεφτήκαμε πώς τα ελληνικά βότανα θα ενσωματωθούν στην καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου. Πατήσαμε πάνω στην τεχνολογία και στην αγορά που είχε δημιουργήσει ο leader, χωρίς να τον ανταγωνιζόμαστε, και απλά δημιουργήσαμε μια παράπλευρη αγορά που δίνει μεγαλύτερη χρηστικότητα στην ήδη υπάρχουσα μηχανή για τον καταναλωτή πέρα από την παρασκευή ενός καφέ», επισημαίνει ο κ. Ζεμπίλας.
Ετσι, η εταιρία δημιούργησε 4 διαφορετικά αφεψήματα αναμιγνύοντας διάφορα βότανα:
* Τσάι Ολύμπου, ευκάλυπτος, τσουκνίδα, χαμομήλι και θυμάρι.
* Δίκταμο, τριβόλι, τσουκνίδα, μέντα και γλυκάνισος.
* Ιβίσκος, λουίζα, χαμομήλι και κάρδαμο.
* Μέντα, μολοχάνθη, ιξός και μάραθος.
Επίδομα θέρμανσης σε πολυκατοικίες: Τα SOS στις αιτήσεις - Τι πρέπει να ξέρουν διαχειριστές και ένοικοι
Συνεργασίες
Οι κάψουλες της 12Gods διατίθενται στην Ελλάδα από τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, ωστόσο η διοίκηση της startup θεωρεί ότι το προϊόν της είναι καθαρά εξωστρεφές, καθώς στην κατηγορία των ροφημάτων τα αφεψήματα έρχονται παγκοσμίως δεύτερα σε κατανάλωση μετά το νερό. «Από τη νέα χρονιά θα διατίθενται και στις αγορές της Amazon, ενώ βρισκόμαστε σε διαβουλεύσεις με εταιρίες διανομής στο εξωτερικό και υπάρχουν και αρκετές συμφωνίες με μεγάλα resorts για την είσοδο του προϊόντος την άνοιξη του 2022 σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό», τονίζει ο επικεφαλής της εταιρίας.
Οσον αφορά στην πρώτη ύλη, στόχος ήταν να δημιουργήσει ένα δίκτυο με παραγωγούς βοτάνων που καλλιεργούν με σύγχρονες μορφές βιολογικής γεωργίας και είναι πιστοποιημένοι από έγκριτους οργανισμούς.
Στα σχέδιά της είναι η δημιουργία και άλλων καινοτόμων προϊόντων με βάση τα ελληνικά βότανα, πάνω στα οποία εργάζεται το εξειδικευμένο τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης. «Η ελληνική φύση διαθέτει περίπου 6.000 αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά και ένα μεγάλο μέρος από αυτά είναι ενδημικά. Η 12Gods έχει ήδη δημιουργήσει προϊόντα σε ένα ευρύ πλαίσιο που έχουν ως στόχο να απαντήσουν στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, όπως ο χρόνος, η ευζωία και η περιβαλλοντολογική ευαισθησία», αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο κ. Ζεμπίλας.
Ενδιαφέρον
Ερωτηθείς αν άλλες εταιρίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να εισέλθουν ή να εξαγοράσουν την 12Gods, o κ. Ζεμπίλας δηλώνει ότι «έχουμε μιλήσει με μεγάλες εταιρίες και funds σε Ελλάδα και εξωτερικό και θα συνεχίσουμε να ακούμε προτάσεις από εταιρίες και οργανισμούς, οι οποίοι θέλουν να στηρίξουν το όραμα και τις αξίες που πρεσβεύει η 12Gods». Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι στόχος δεν είναι να δημιουργήσει μια εταιρία ώστε να καταφέρει να την πουλήσει, αλλά η δημιουργία προϊόντων με βάση τα ελληνικά αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, την προστιθέμενη αξία που παράγουν και τη μετακύλισή της σε όλες τις ομάδες στη γραμμή παραγωγής, καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να γίνει ο κινητήριος άξονας για δημιουργία, ανάπτυξη και προώθηση καινοτόμων προϊόντων με βάση τα φυτά αυτά».
Πλήρως βιοδιασπώμενη
Πέρα από τη μοναδική σύσταση του προϊόντος, η εταιρία χρησιμοποιεί και την πρώτη πλήρως βιοδιασπώμενη κάψουλα απαντώντας σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα προβλήματα του πλανήτη, που είναι τα μονοδοσικά προϊόντα. «Κάθε χρόνο παράγονται 60 δισ. συμβατικές κάψουλες, των οποίων η ανακύκλωση είναι δύσκολη και κοστοβόρα, με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο μέρος από αυτές να παραμένει σε χώρους υγειονομικής ταφής για πάνω από 500 χρόνια. Ετσι, η δημιουργία της βιοδιασπώμενης κάψουλας ήταν μονόδρομος για εμάς. Η κάψουλα παράγεται από κυτταρίνη και είναι υποπροϊόν της βιομηχανίας του χάρτου, ενώ παράγεται με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επιπλέον, έχουμε αφαιρέσει το αλουμίνιο στη σφράγιση και το έχουμε αντικαταστήσει με το πρώτο χάρτινο φίλτρο με φράγμα οξυγόνου, που κρατάει αναλλοίωτο το προϊόν σε συνεργασία με τη σφράγιση σε περιβάλλον αζώτου τουλάχιστον για 2 χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κρατάμε αναλλοίωτα τόσο τη γεύση, το χρώμα και το άρωμα των βοτάνων όσο και τα ωφέλιμα στοιχεία για τον ανθρώπινο οργανισμό στη διάρκεια του χρόνου», τονίζει ο ιδρυτής της startup.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Κορονοϊός – Τζανάκης: Μέχρι και 11.000 κρούσματα τον Δεκέμβριο [βίντεο]
- Ουισκόνσιν: Υπέκυψε ακόμη ένα παιδί – Στους 6 οι νεκροί από τη επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά
- Κορονοϊός-Νέα μέτρα: Σφίγγει και άλλο ο κλοιός για τους ανεμβολίαστους – Τι θα γίνει σε σούπερ μάρκετ, λιανεμπόριο
- Καιρός σήμερα: Βροχές και καταιγίδες σε όλη την Ελλάδα
- Μινιόν: Πουλήθηκε στην Dimand με 25 εκατ. ευρώ
- Black Friday & Cyber Monday: 6 στους 10 καταναλωτές είναι έτοιμοι για…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr