– Κατά 7,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
– Κατά 4,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
– Κατά 2,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.
– Κατά 2,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
– Κατά 1,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.
– Κατά 1,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ.
Για δεύτερο μήνα
Αξίζει να σημειωθεί πως αύξηση του πληθωρισμού 1,2% καταγράφηκε και τον Ιανουάριο, ανακόπτοντας ένα αρνητικό σερί από τον Μάρτιο του 2013, ενώ και τον Δεκέμβριο του 2016 ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή εμφάνισε μηδενική μεταβολή.
Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο η ΕΛ.ΣΤΑΤ. καταγράφει και μειώσεις σε μια σειρά από κατηγορίες, όπως Ενδυση και Υπόδηση (-6,7%), Υγεία (-2,7%), Διαρκή Αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες (-2,2%), Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες (-1,3%), Αλλα αγαθά και υπηρεσίες (-1,2%) και Εκπαίδευση (-0,3%).
Οσον αφορά σε μηνιαία βάση, ο δείκτης φέρεται να έχει υποχωρήσει κατά 0,3% τον Φεβρουάριο, εξαιτίας κυρίως της μείωσης κατά 8,5% σε Ενδυση και Υπόδηση, μετά και τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις, ενώ στο δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017 παρουσίασε υποχώρηση κατά 0,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα 2015-2016.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου