Αναφορικά με τις τιμές η άνοδος δεν είναι ανάλογη (οι tour operators κάνουν λόγο για 5%), δεδομένου ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δια- τηρήθηκαν οι εκπτωτικές τιμές του 2016. Την ίδια ώρα η TUI Group, ο μεγαλύτερος tour operator στον κόσμο, δημιούργησε το φορέα TUI Care Foundation στον οποίο θα συ- γκεντρώνονται πλέον όλες οι δράσεις και πρωτοβουλίες του ομίλου για την προώθηση της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης. Το σημαντικό εδώ είναι ότι ξεκινά το πρόγραμμα από την Ελλάδα για το 2017.
«Στηρίζουμε παγκοσμίως 30 έργα που στοχεύουν στην προώθηση της εκπαίδευσης και επαγγελματικής κα- τάρτισης, στην προστασία του περιβάλ- λοντος και στη βιώσιμη ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών. Στόχος της TUI είναι να επενδύει το ποσό των 10 εκατ. ευρώ ετησίως για την υποστήρι- ξη τέτοιων έργων στους προορισμούς» επισημαίνει μιλώντας στον «Ε.Τ.» ο κ. Thomas Ellerbeck, πρόεδρος της TUI Care Foundation και μέλος της Εκτε- λεστικής Επιτροπής του Διοικητικού
Συμβουλίου του ομίλου TUI Group. Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν στην ITB 2017, τη διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου που κλείνει τις πύλες της σήμερα.
Η κίνηση
«Εκρηκτική είναι η αύξηση των κρατή- σεων για την Ελλάδα» αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο κ. Τόρστεν Σέφερ, εκπρό- σωπος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Τουρισμού (DRV) επισημαίνοντας ότι η αύξηση δύναται να υπερβεί ακόμη και το 15% σε σχέση με το 2016. Πρό- σθεσε δε ότι η ΤUI, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια τουρι- στική αγορά, ανακήρυξε την Ελλάδα σε «προορισμό της χρονιάς λόγω των πολλών κρατήσεων οι οποίες γίνονται για το 2017».
Λόγω της παγκόσμιας ανασφάλειας η φετινή ITB είχε ως κεντρικό θέμα της το «Ασφάλεια και φόβος». Οπως προσθέτει ο κ. Σέφερ: «Οι τουριστι- κοί πράκτορες αναρωτιούνται ποιες απαντήσεις μπορούν να δώσουν στις σχετικές ανησυχίες των πελατών τους και αναζητούν προορισμούς οι οποίοι να είναι ασφαλείς ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν». H Ελλάδα είναι μέχρι στιγμής ο απόλυτος νικητής των θερινών διακοπών των Γερμανών και είναι πολύ πιθανόν η χώρα μας να είναι ο μεγάλος νικητής της φετινής χρονιάς ανάμεσα στους προορισμούς των Γερμανών. Στην εκτίμηση αυτή καταλήγει πρόσφατη ανάλυση της εταιρίας ερευνών GfK, καθώς κανέ- νας άλλος προορισμός δεν έχει τους απόλυτους αριθμούς πωλήσεων που καταγράφει η Ελλάδα στους ταξιδιω- τικούς πράκτορες και τα ηλεκτρονικά συστήματα κρατήσεων. Οπως τονίζε- ται, η Ελλάδα είναι μέχρις στιγμής ο δεύτερος ισχυρότερος προορισμός διακοπών στη γερμανική αγορά μετά τις Βαλεαρίδες νήσους.
Οι ανταγωνιστές
H έρευνα της Gfk δείχνει επίσης ότι δεν υπάρχει καμιά ανάκαμψη στις μέχρι στιγμής κρατήσεις για Τουρκία, ενώ, αντίθετα, ισχυρή ζήτηση παρατηρείται για προορισμούς της Βουλγαρίας και της Κροατίας.
Οι κρουαζιέρες εξακολουθούν να έχουν ζήτηση, με διψήφια αύξηση στα ταξιδιωτικά γραφεία. Συνολικά, οι Γερ- μανοί έχουν πληρώσει μέχρι τώρα για τις κρατήσεις τους σε ταξιδιωτικά γρα- φεία και on line πύλες ταξιδιού 5,8 δισ. ευρώ για τις θερινές τους διακοπές.
Εφορία: Τα 7 SOS για να γλιτώστε έξτρα φόρους πληρώνοντας ηλεκτρονικά
Εν ολίγοις, δηλαδή, περίπου το 40% των εσόδων του καλοκαιριού έχουν κατα- τεθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου. Tη μεγαλύτερη αύξηση κόστους δι- ακοπών για Γερμανούς τουρίστες παρουσιάζει η Ελλάδα το 2017 στα οργανωμένα πακέτα διακοπών, δια- τηρώντας όμως το επίπεδο τιμών χαμηλό σε σχέση με τους ανταγωνιστές στη Νότια Ευρώπη, όπως φαίνεται από την έρευνα ταξιδιωτικών τάσεων της HolidayCheck εν όψει του καλο- καιριού. Τα στοιχεία δείχνουν ακόμη ότι η Ελλάδα είναι ο 3ος δημοφιλέ- στερος προορισμός ανάμεσα στους Γερμανούς.
Σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων από τις πρώιμες κρατήσεις του πρώτου 3μήνου της χρονιάς και από έρευνα αγοράς, η Ελλάδα φέτος είναι ακρι- βότερη κατά 5% σε σχέση με πέρυσι, όντας σε αντιστοιχία με την άνοδο των τιμών που παρουσιάζουν οι κυριότε- ροι προορισμοί πακέτων διακοπών στη Νότια Ευρώπη, οι οποίοι φέτος είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς.
Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει οι- κονομικότερη σε σχέση με ανταγωνι- στές της περιοχής.
Το μέσο ημερήσιο κόστος στη χώρα μας διαμορφώνεται σε 89 ευρώ, και, βάσει αυτού, είναι η τέταρτη ακριβότερη μετά την Ιταλία (97 ευρώ), την Ισπανία (93 ευρώ) και την Πορτογαλία (91 ευρώ).
Μεγάλη ζήτηση
Στη Γερμανία φαίνεται πως η Ελ- λάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για διακοπές, ενώ η Τυνησία και η Αίγυπτος δείχνουν να ανακάμπτουν από την κρίση των τε- λευταίων ετών, αργά αλλά σταθερά. Η TUI κατέγραψε για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν αύξηση των κρα- τήσεων κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο Thomas Cook κάνει λόγο για μεγάλη ζήτηση, που αντισταθμίζει τις απώλειες από τη μείωση των κρατή- σεων για την Τουρκία.
Ο τουριστικός όμιλος All Tours καταγράφει «πολύ καλή ζήτηση» για την Ελλάδα και «καλή» για την Ισπα- νία, ενώ διαπιστώνει υποχώρηση των κρατήσεων για την Τουρκία. Η DER Touristik σημειώνει διπλασιασμό των κρατήσεων για την Ελλάδα σε σχέση με το 2016 με ταυτόχρονη μάλιστα άνοδο των κρατήσεων για χώρες της Δυτικής Μεσογείου, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία, ενώ καταγράφει και τη δυναμική επιστροφή της Αιγύ- πτου στην τουριστική αγορά.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου