«Ζούμε σε μια εποχή όπου υπάρχει, πια, αύξηση του πληθωρισμού, λόγω της διεθνούς αυξήσεως των τιμών τόσο στα καύσιμα και στην ενέργεια, εν γένει, όσο και στα ναύλα, αλλά και στις πρώτες ύλες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, στο πλαίσιο απάντησης σε επίκαιρη ερώτηση για τις χρεώσεις των τραπεζών. Οπως εξήγησε, πρόκειται για ένα γεγονός «το οποίο δεν είναι στη δικαιοδοσία της ελληνικής κυβερνήσεως να το ελέγξει, καθόσον δεν έχουμε αρμοδιότητα στον πλανήτη παρά μόνο στην ελληνική επικράτεια».
Με αυτά τα δεδομένα, υποστήριξε ότι «…θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο για όσους ενδιαφέρονται στα αλήθεια για την τσέπη του καταναλωτή να πούμε για άλλη μια φορά ότι έχουμε φτιάξει μια υπηρεσία επί των ημερών μου στο υπουργείο Ανάπτυξης κάνοντας χρήση των τεχνολογιών. Ο κάθε συμπολίτης μας μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή e-καταναλωτής και, πριν πάει να κάνει το πρωί τα ψώνια του, να πατήσει το κουμπί με τα αγαθά που θέλει να αγοράσει και η εφαρμογή αυτομάτως να τον κατευθύνει στη γειτονιά του, στο σημείο που θα έχει καλύτερες τιμές. Και εκεί η διαφορά, σας διαβεβαιώ, επειδή εγώ κάνω χρήση του e-καταναλωτής, δεν είναι 0,40 λεπτά, 1 ευρώ και 2 ευρώ, αλλά μπορεί να έχει δεκάδες ευρώ διαφορά το ίδιο καλάθι».
Η εφαρμογή
Στο e-καταναλωτής αναρτώνται, καθημερινά, οι τιμές 1.400 προϊόντων, από 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που διαθέτουν 2.400 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
O πολίτης μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή ανώνυμα και χωρίς χρέωση στο κινητό ή στο tablet του (https://e-katanalotis.gov.gr/). Είναι διαθέσιμη τόσο για χρήστες λογισμικού Android όσο και iOS.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω του app μπορεί να ενημερωθεί για το κόστος προϊόντων, τα οποία εντάσσονται σε οκτώ βασικές κατηγορίες: 1. αντισηπτικά, 2. βρεφικά είδη (π.χ. μωρομάντιλα, πάνες), 3. κατοικίδια (π.χ. τροφές γάτας και σκύλου), 4. καθαριότητα (π.χ. είδη γενικού καθαρισμού, χαρτικά), 5. ποτά-αναψυκτικά (π.χ. κρασιά, μπίρες, χυμοί, εμφιαλωμένο νερό), 6. προσωπική φροντίδα (π.χ. αποσμητικά, οδοντόβουρτσες, βαφές μαλλιών, σαπούνια, ξυριστικά) και 7. τρόφιμα (π.χ. γάλα, βούτυρο, αυγά, όσπρια, σοκολάτες, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, καφές, λάδι, τυριά) και 8. προστασία υγείας, όπου εκεί εμφανίζονται οι τιμές για τις μάσκες προσώπου.
Επίσης, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να γεμίσει το διαδικτυακό του καλάθι με προϊόντα, να ενημερωθεί για το κόστος του και να λαμβάνει ειδοποιήσεις για την πτώση τιμών στα αγαθά που έχει προσθέσει σε αυτό. Δύναται, μάλιστα, να τσεκάρει τη μέση τιμή πώλησης των αγαθών στις κοντινότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε έναν διαδραστικό χάρτη, να σκανάρει τα barcode προϊόντων ευρείας χρήσης και να συγκρίνει τις τιμές τους.
Καύσιμα
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Επιπλέον, ο καταναλωτής μπορεί παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των καυσίμων στο σύνολο της επικράτειας. Πρακτικά δύναται να εντοπίσει το πλησιέστερο πρατήριο για να… γεμίσει το ρεζερβουάρ του στην πιο συμφέρουσα τιμή.
Ενεργειακά προϊόντα
Προσεχώς αναμένεται να ενταχθούν στο e-καταναλωτής και τα ενεργειακά προϊόντα. Ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να αναζητήσει -με βάση την κατανάλωση που κάνει και το πρόγραμμά του από το λογαριασμό του- τις τιμολογήσεις άλλων παρόχων, ώστε να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή… για την τσέπη του. Επιπρόσθετα, θα δύναται να ενημερωθεί για τη διακύμανση των τιμών σε τέσσερα βασικά ενεργειακά πακέτα, τα οποία θα αφορούν στο κοινωνικό, οικιακό και το μέσης τάσης τιμολόγιο.
Ο Γιάννης Δοξαράς, CEO της εταιρίας Warply, η οποία σχεδίασε και ανέπτυξε την εφαρμογή για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης, επισήμανε στον «Ε.Τ.» πως 150.000 πολίτες έχουν κατεβάσει το e-καταναλωτής στο κινητό/tablet τους. Από αυτούς οι 90.000 είναι ενεργοί χρήστες, δηλαδή εισέρχονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα στο app προκειμένου να ενημερωθούν σε σχέση με το κόστος των αγαθών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, καθώς και για τις τιμές λιανικής των καυσίμων (τρέχουσες παροχές του e-καταναλωτής).
Αξίζει να επισημανθεί πως το e-καταναλωτής κρατάει ιστορικό, κάτι που σημαίνει πως ο χρήστης μπορεί να διαπιστώσει αν κάποιο αγαθό ακρίβυνε αρκετά, ώστε να προβεί σε καταγγελία. Υπενθυμίζεται πως οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν κρούσματα αισχροκέρδειας καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή της ΓΓΕΠΚ, 1520.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter