Σε σχέση με τα ενεργειακά αγαθά, ο καταναλωτής θα μπορεί να αναζητήσει στην εφαρμογή -με βάση την κατανάλωση που κάνει και το πρόγραμμά του από τον λογαριασμό του- τις τιμολογήσεις άλλων παρόχων, ώστε να καταλήξει στην πιο συμφέρουσα για τον ίδιο επιλογή.
Επίσης, θα δύναται να ενημερωθεί για τη διακύμανση των τιμών σε τέσσερα βασικά ενεργειακά πακέτα, τα οποία θα αφορούν στο κοινωνικό, στο οικιακό και το μέσης τάσης τιμολόγιο. Ενδεικτικά αναφέρεται πως θα παρατίθενται πακέτα από τον ιστότοπο: http://energycost.gr, της αρμόδιας Ρυθμιστικής Αρχής.
Αντιστοίχως για τα ασφαλιστικά προϊόντα, ο καταναλωτής θα μπορεί να βρει μέσα από το app πιο οικονομικές, εναλλακτικές επιλογές, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του.
Μέχρι στιγμής, 112.000 πολίτες έχουν κατεβάσει το e-καταναλωτής στο κινητό/tablet τους, όπως επισήμανε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο Γιάννης Δοξαράς, CEO της εταιρίας Warply, η οποία σχεδίασε και ανέπτυξε την εφαρμογή για λογαριασμό της ΓΓΕΠΚ.
Από τον παραπάνω αριθμό χρηστών, το 48% είναι ενεργοί. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως εισέρχονται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα στο app, προκειμένου να ενημερωθούν σε σχέση με το κόστος των αγαθών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, καθώς και για τις τιμές λιανικής των καυσίμων (τρέχουσες παροχές του e-καταναλωτής).
Ειδικά όσον αφορά στα σούπερ μάρκετ, αναρτώνται, καθημερινά, οι τιμές 1.400 προϊόντων, από 13 αλυσίδες, που διαθέτουν 2.400 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει πως στο ένα έτος λειτουργίας του app οι περισσότερες αναζητήσεις προϊόντων που γίνονται από τους καταναλωτές εμπίπτουν στις κατηγορίες: γαλακτοκομικά, απορρυπαντικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, νωπά και κατεψυγμένα κρεατικά και ψάρια, πάνες, αντισηπτικά και καφές.
[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]
Σημειώνεται πως από την ημέρα που έκανε «πρεμιέρα» η εφαρμογή (5.3.2020) μέχρι σήμερα έχει διευρυνθεί η λίστα των προϊόντων, ενώ αναμένεται να προστεθούν περισσότερα σε βάθος χρόνου. Μόνο τον περασμένο μήνα, το Τop-10 των αναζητήσεων αφορούσε στο κόστος των παρακάτω αγαθών:
- Pampers Premium Care Νo3.
- Λουμίδης Καφές Ελληνικός 194 γραμμ.
- Babylino Πάνες Μωρού Sensitive.
- Παπαδοπούλου Caprice N6.
- Γιώτης Φρουτόκρεμα 5.
- Dettol Υγρό Καθαριστικό.
- Μάσκες Χειρουργικές 50άδα.
- Γάλα Δέλτα Ελαφρύ 1 lt.
- Coca-Cola 6×330 ml.
- Misko Μακαρόνια Σπαγγέτι Ν5.
Απόρροια των μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το λιανεμπόριο, εξαιτίας της πανδημίας, ήταν ένα «λίφτινγκ» στο app, που έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες του να το αξιοποιήσουν για τις διαδικασίες click away και click inside.
Επί της ουσίας, η πλατφόρμα λειτούργησε ως «ενδιάμεσος», καθώς καταναλωτής και έμπορος επικοινωνούσαν και έκλειναν ραντεβού μέσω αυτής, χωρίς να χρεώνονται.
Μέχρι τώρα, οι καταναλωτές που έκαναν χρήση της παραπάνω δυνατότητας διαμορφώνονται σε 12.200 και οι έμποροι σε 2.100. Συνολικά, κλείστηκαν 100.000 ραντεβού για την παραλαβή προϊόντων από καταστήματα (π.χ. ρούχων, υποδημάτων κ.λπ.).
Ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει χωρίς χρέωση το app στο κινητό ή το tablet του (https://e-katanalotis.gov.gr/). Είναι διαθέσιμο τόσο για χρήστες λογισμικού Android όσο και iOS.
Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της εφαρμογής, πέραν της ενημέρωσης για το κόστος των αγαθών, οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν όμοια προϊόντα, προκειμένου να διαπιστώσουν ποιο από τα καταστήματα που τους εξυπηρετεί έχει την πιο συμφέρουσα τιμή.
Ακόμη, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία που καταγράφει η τιμή των αγαθών, καθώς το app τηρεί ιστορικό. Οπότε, σε περίπτωση που υποπέσουν στην αντίληψή τους κρούσματα αισχροκέρδειας μπορούν να τα καταγγείλουν στη γραμμή του καταναλωτή: 1520.
Παναγιώτης Σταμπουλίδης*: «Αισθανόμαστε δικαιωμένοι»
Ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δήλωσε για την εφαρμογή «σε λίγες ημέρες η ψηφιακή πλατφόρμα e-καταναλωτής κλείνει έναν χρόνο λειτουργίας και δικαιώνει πλήρως την επιλογή μας για την ουσιαστική ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών που οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση και ενημέρωση για την εξέλιξη του τιμαρίθμου σε βασικά αγαθά που δεσμεύουν πόρους από το εισόδημά τους.
Το e-καταναλωτής υπηρετεί το πολιτικό μας τρίπτυχο: ανοιχτά δεδομένα, καταναλωτική κινητικότητα και ένταση του ανταγωνισμού με όρους διαφάνειας.
Ο τρόπος χρήσης και η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων, των καταναλωτών και των θεσμών είναι το τεκμήριο της ορθής απόφασης για την περαιτέρω αναβάθμιση της πλατφόρμας με επιπλέον αγαθά και υπηρεσίες αλλά και νέων εργαλείων μέσα από τον ιστότοπο. Σε μια ανοιχτή και ανταγωνιστική οικονομία όπως η ελληνική, η Πολιτεία οφείλει να διαμορφώνει τις συνθήκες εκείνες όπου ο ανταγωνισμός θα εντείνεται από την καταναλωτική δύναμη και όχι με διοικητικές ρυθμίσεις που φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
Σε αυτό είμαστε ταγμένοι και αφοσιωμένοι ακόμη περισσότερο στην περίοδο που διανύουμε μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, όπου κρατήσαμε ενεργούς τους καταναλωτές και ανταγωνιστικές τις επιχειρήσεις».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Το «μπαζούκας» των 21 δισ. που θα αυξήσει το ΑΕΠ κατά περίπου 9% έως το τέλος της χρονιάς
Τι θα καταβληθεί έως τέλος Φεβρουαρίου από e-ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ και ΟΑΕΔ – Αναλυτικά οι ημερομηνίες
«Χτίσιμο» αφορολόγητου και με χάρτινες αποδείξεις – Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr